Wpływ otoczenia na działalność marketingową przedsiębiorstwa




Cele i zakres analizy tendencji rozwoju rynku.. Wstęp2 Otoczenie przedsiębiorstwa możemy podzielić na dwie części: otoczenie bliższe (mikroekonomiczne) konkurencyjne, branżowe, sektorowe, otoczenie dalsze (makroekonomiczne).. Otoczenie wpływa na warunki organizacji -jej funkcjonowania, określa reguły gry, a także możliwości rozwoju, kreując szanse, ale również bariery i zagrożenia (A.K. Koźmiński, W. Piotrowski 2002 s. Organizacje działają w szeroko rozumianym złożonym i .Struktura otoczenia marketingowego przedsiębiorstwa.. Na podstawie wielkości ruchu pasażerskiego oraz aktywności regionu .Otoczenie przedsiębiorstwa jest całokształtem zjawisk i procesów, a także podmiotów (np. instytucji), które wpływają na funkcjonowanie jednostki.. Na skutek nieustannych interakcji wywierają one określony wpływ na prowadzoną działalność.Na decyzje marketingowe silny wpływ wywiera również otoczenie polityczne.. Słowa kluczowe: zarządzenie, innowacje, przedsiębiorstwo, mikrootoczenia, makrootoczenie 1. widoczny w długim okresie .Plan marketingowy powinien zawierać: · Wyliczenie i analizę głównych czynników zewnętrznych, które miały wpływ na działalność firmy w ostatnim roku, włącznie z zestawieniem i oceną atutów autorów i słabości oraz szans i zagrożeń dla firmy, zwłaszcza na tle działalności konkurencji; · Ogólne cele i strategie .Otoczenie przedsiębiorstwa jest sumą czynników i procesów, które funkcjonują w środowisku firmy..

Wpływ otoczenia na działalność marketingową przedsiębiorstwa.

Wykorzystanie Internetu w działalności marketingowej może stanowić czynnik umożliwiający osiągnięcie wymiernych korzyści, pod warunkiem, że jego wdrażanie nie 3 Malara Z., Rzęchowski J., Zarządzanie informacją na rynku globalnym.. Ma wpływ na zmiany wartości popytu i podaży, ale nie ulega zmianom pod wpływem ich działania.. Cele i zakres analizy zamian w otoczeniu ogólnym - makrootoczeniu.. Programy marketingowe: - wizerunek (image) - cechy i zalety wyróżniające - sprzedaż - zysk Elementy otoczenia kontrolowane przez służby marketingowe 3.. Pojęcie i znaczenie marketingu.. Tylko dzięki temu może ona trwać i rozwijać się.. Wpływa na podejmowanie decyzji operacyjnych i strategicznych przez przedsiębiorstwo.. Czynniki ekonomiczne, inaczej analiza siły nabywczej uzależnionej od: Poziomu realnego dochodu i sposobu jego podziału, struktury i poziomu cen za produkty, materialne i usługi, skłonności do oszczędzania, stanu zadłużenia, dostępności kredytów i ich oprocentowania, tempa .Otoczenie organizacji - czynniki i procesy, które bezpośrednio i pośrednio oddziałują na przedsiębiorstwo..

Otoczenie przedsiębiorstwa.

W literaturze o tematyce zarządzania znajduje się bardzo wiele klasyfikacji dotyczących otoczenia przedsiębiorstwa.. Otoczenie ogólne (Wpływ na firmę: pośredni.. Kontrahenci naszych kontrahentów - skoro mają wpływ na naszych dostawców, to mogą mieć również w sposób pośredni na nas, na nasz produkt, usługę, serwis.Mikrootoczenie, otoczenie konkurencyjne lub otoczenie bliższe przedsiębiorstwa - w ekonomii są to wszystkie czynniki, zarówno grupy jak i konkretne podmioty, które mają bezpośredni wpływ na przedsiębiorstwo i na które przedsiębiorstwo może wpływać.. Są to np.: system prawny, warunki demograficzne i warunki klimatyczne.. Podmioty otoczenia przedsiębiorstwa lotniczego Źródło: D. Rucińska, Marketingowe kształtowanie otoczenia regionalnych portów lotniczych, Materiały konferencyjne „Wyzwania i szanse dla polskich lotnisk regionalnych", Port Lotniczy Wrocław SA, Wrocław - Borowice 14-16 października 1999, s. 164.. Z otoczenia bowiem czerpie informację, energię, dostarczając mu w zamian swoje produkty, informacje .działań marketingowych niż w pozostałych obszarach zarządzania przedsiębiorstwem.. Konsekwencją tak formułowanej rzeczywistości jest fakt, że każda organizacja planując swą przyszłość musi .Obszary penetrowane przez otoczenie pozwalają na budowanie względnie trwałych przewag konkurencyjnych przedsiębiorstwa, w tym w szczególności poprzez oddziaływanie aktywów marketingowych przedsiębiorstwa..

orientacji marketingowo-logistycznej przedsiębiorstwa.

Nie ulega wątpliwości, że innowacje mają aspekt wielowymiarowy oraz mają duży wpływ na rozwój gospodarczy, nie tylko poszczególnych regionów, ale i całej gospodarki.. Otoczenie marketingowe oddziałuje na gospodarkę, rynek, środowisko, podejmowane decyzje marketingowe ale także na różnorodne inne aspekty dotyczące funkcjonowania .Analizując otoczenie firma powinna odpowiedzieć sobie na 6 pytań: 1. co jest ważne - analiza czynników środowiskowych.. Potoczenie dzielimy na: - makrootoczenie - mikroototczenie Makrootoczenie: Przedsiębiorstwo nie ma na nie wpływu, nie może go aktywnie .Rys.. W zasadzie są to te same obszary co w otoczeniu bliższym.. Mikrootoczenie określa warunki funkcjonowania i rozwoju przedsiębiorstwa w określonym sektorze.tj.. 4.Otoczenie dalsze - jest niezależne od rynku działania firmy.. W rzeczywistości otoczenie tworzy przedsiębiorstwom niejednakowe warunki, zależne od regionu, branży, sektora, wielkości tych przedsiębiorstw, ich formy własności i wielu innych czynników.Otoczenie dalsze przedsiębiorstwa ma mniejszy wpływ ale nadal istnieje.. Organizacja działalności marketingowej: - forma .Mają one wszystkie wpływ na otoczenie przedsiębiorstwa..

Struktura otoczenia przedsiębiorstwa: Makrootoczenie.

W skład tego otoczenia wchodzą: systemy prawa, instytucje rządowe oraz grupy nacisku, które wywierają wpływ lub ograniczają działalność organizacji i osób fizycznych w danym społeczeństwie.Nowe ️Tylko pozornie może się wydawać, że makrootoczenie jest jednakowe dla wszystkich przedsiębiorstw działających w tym samym czasie i na tym samym terenie (regionie, kraju).. Rynki docelowe: - zakres - właściwości - wymagania 2.. Na etapie pozyskiwania partnera inne są jej zadania i instrumenty, które powinny być stosowane, niż na etapie utrzy-mywania z nim partnerskich stosunków.. Przedsiębiorstwo nic nie może poradzić na zmiany występujące w makrootoczeniu.. Mając lub mogąc mieć wpływ na jego działalność, tworzą dla niego określone możliwości rynkowe, jak również stanowią pewne za-Pytania kierunkowe na egzamin dyplomowy .. Teoria i .Na makrootoczenie, nazywane otoczeniem dalszym, składają się te warunki prowadzenia działalności gospodarczej, na które przedsiębiorstwo nie ma wpływu.. Czy otoczenie jest stabilne czy zmienne - określenie charakteru środowiska.. Czynniki determinujące proces podejmowania decyzji zakupu przez indywidualnych nabywców.. Cechy marketingu masowego, zróżnicowanego i skoncentrowanego.marketingowej na każdym etapie relacji.. Ponadto ważne jest, aby pamiętać, że różne czynniki wpływają różnie na przedsiębiorstwa o różnych sferach działalności, skalach i tak dalej.. Musi być jednak ostrożnym, gdyż często zmiany te mogą doprowadzić do upadku firmy.które wpływają na działalność przedsiębiorstwa i jego rezultaty.. Otoczenie marketingowe firmy ma ogromny wpływ na jej dalsze efektywne funkcjonowanie.7 ELEMENTY OTOCZENIA MARKETINGOWEGO KONTROLOWANE PRZEZ PRZEDSIĘBIORSTWO 1.. Każda organizacja jest ściśle powiązana z otoczeniem.. Przez otoczenie przedsiębiorstwa rozumie się wszystkie procesy i czynniki, które wspólnie tworzą środowisko firmy.. Kolejnym zjawiskiem, które wywiera istotny wpływ na współczesną komu-nikację marketingową jest internacjonalizacja przedsiębiorstw.Analiza ta polega na systematycznym przeglądzie, diagnozie i prognozie wszystkich elementów otoczenia, które wpływają lub mogą wpłynąć na działalność marketingową przedsiębiorstwa.. Jest to pojęcie niejednorodne.. Otoczenie marketingowe to środowisko w jakim funkcjonuje przedsiębiorstwo, to co znajduje się wewnątrz jak i na zewnątrz firmy.. W Polsce na wybór, roz-wój i kształtowanie systemu dystrybucji duży wpływ wywiera zespół czynników otoczenia przedsiębiorstwa.. Czynniki te mają wpływ na działalność prowadzoną przez przedsiębiorstwo, które stale wchodzi z nimi w różnego rodzaju interakcje.Na decyzje marketingowe silny wpływ wywiera również otoczenie polityczne.. Ważnym składnikiem tych aktywów jest klient, jeden z interesariuszy przedsiębiorstwa, w jego bliskim otoczeniu.Dostawcy zapewniają zasoby wymagane do produkcji dóbr i usług i mają bezpośredni wpływ na działalność marketingową.. Otoczenie przedsiębiorstwa.Istnieje podział otoczenia przedsiębiorstwa na makrootoczenie i mikrootoczenie.. Na rynku przedsiębiorstwo zderza się z zespołem różnych zmiennych, na które: 2) może nie mieć żadnego wpływu (np. koniunktura międzynarodowa), 3) ma częściowy wpływ (np. własny segment rynku), 4) ma wpływ całkowity (np. własny produkt).Postępując w ten sposób, trzeba je przeanalizować w sposób złożony.. Istota i znaczenie segmentacji rynku..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt