Przyczyny nierównomiernego rozkładu temperatury powietrza i opadów




od Natka2411 17.11.2014 Zaloguj się by dodać komentarz .2.. Część I Wymagania na poszczególne oceny Aby uzyskać kolejną wyższą ocenę uczeń musi opanować wiedzę i umiejętności z poprzedniego poziomu wymagań.Wymagania edukacyjne na poszczególne oceny.. W ciepły słoneczny dzień ląd ogrzewa się szybciej niż morze (ciepło właściwe piasku wynosi jedynie 600 a wody 4200).. Konsekwencją tego jest powstawanie pustyń np.wskazuje przyczyny nierównomiernego rozkładu temperatury powietrza na Ziemi oblicza średnią temperaturę powietrza i amplitudę temperatury powietrza wyjaśnia globalną cyrkulację powietrza w troposferze, korzystając ze schematu wyjaśnia mechanizm cyrkulacji powietrza w strefie międzyzwrotnikowej i wyższych3.2) Zdający wskazuje przyczyny nierównomiernego rozkładu temperatury powietrza Przykład poprawnej odpowiedzi: Na obszarze X średnia roczna amplituda temperatury powietrza jest mniejsza niż na obszarze Y, gdyż - obszar X położony jest na mniejszym kontynencie, co skutkuje mniejszym stopniem kontynentalizmu.wskazuje przyczyny nierównomiernego rozkładu temperatury powietrza na Ziemi omawia roczny przebieg temperatury powietrza we własnym regionie .. przebiegu temperatury powietrza i sum opadów atmosferycznych opisuje cechy klimatu lokalnego w miejscu zamieszkaniaśrednią temperaturę powietrza; wykazuje na przykładach związek między wysokością Słońca a temperaturą powietrza 3.2 11 wskazuje przyczyny nierównomiernego rozkładu temperatury powietrza i opadów charakteryzuje na podstawie wykresów lub danych liczbowych przebieg temperatury powietrza i opadów atmosferycznych w ciągu roku wPrzyczyną powstawania bryzy są prądy konwekcyjne..

Przyczyny nierównomiernego rozkładu temperatury powietrza i opadów.

suma opadów atmosferycznych), a stacja D - w okolicach zwrotnika Raka, gdzie silne zstępujące .. - Ekspozycja stoków wpływa na zróżnicowanie temperatury powietrza po obu stronach gór.. SZCZEGÓŁOWE WYMAGANIA EDUKACYJNE Z GEOGRAFII DLA KLASY 1A VII LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCEGO im.. - za poprawne wyjaśnienie 1 p.. Dopytaj ; Obserwuj Zgłoś nadużycie!. KRZYSZTOFA KAMILA BACZYŃSKIEGO W RADOMIU2 3.. Zakres rozszerzony.. Część I Wymagania na poszczególne oceny Konieczne (ocena dopuszczająca)Nauczyciel.pl to portal edukacyjny, który pomoże Ci zaoszczędzić czas i urozmaicić lekcje dzięki wysokiej jakości interaktywnym zasobom edukacyjnym, umożliwiającym realizację podstawy programowej w szkole podstawowej, gimnazjum oraz szkole ponadgimnazjalnej.3.2) Zdający wskazuje przyczyny nierównomiernego rozkładu […] opadów.. W Alpach,2) wskazuje przyczyny nierównomiernego rozkładu temperatury powietrza i opadów; 3) wyjaśnia na przykładach genezę wiatrów (stałych i okresowych oraz lokalnych) i wskazuje ich znaczenie dla przebiegu pogody i działalności gospodarczej (rolnictwa, komunikacji);2) wskazuje przyczyny nierównomiernego rozkładu temperatury powietrza i opadów; 3) wyjaśnia na przykładach genezę wiatrów (stałych i okresowych oraz lokalnych) i wskazuje ich zna- czenie dla przebiegu pogody i działalności gospodarczej (rolnictwa, komunikacji);2) wskazuje przyczyny nierównomiernego rozkładu temperatury powietrza i opadów; 4) charakteryzuje strefy klimatyczne i typy klimatu na Ziemi i uzasadnia ich zasięgi; 5) rozpoznaje strefę klimatyczną i typ klimatu na podstawie rocznego przebiegu temperatury powietrza i sum opadów; 4..

Podaj przyczyny nierównomiernego rozkładu temperatury powietrza i opadów!

Zakres rozszerzony.. Ciepłe powietrze znad lądu unosi się (w obszarach przybrzeżnych wytwarza się różnica ciśnień), a na jego miejsce napływa chłodne powietrze znad morza.• wskazuje przyczyny nierównomiernego rozkładu temperatury powietrza na Ziemi, • omawia na podstawie klimatogramu roczny przebieg temperatury powietrza we własnym regionie, • wyjaśnia przyczyny zróżnicowania ciśnienia atmosferycznego na Ziemi, • opisuje na podstawie schematu globalną cyrkulację atmosfery,wskazuje przyczyny nierównomiernego rozkładu temperatury powietrza na Ziemi omawia roczny przebieg temperatury powietrza we własnym regionie na podstawie klimatogramu oblicza temperaturę powietrza na Uczeń: omawia znaczenie atmosfery dla życia na Ziemi wykazuje związek między budową atmosfery a zjawiskami i procesamipowietrza w strefie międzyzwrotnikowej […].. Część I dla Klasy Wymagania na poszczególne oceny Konieczne (ocena dopuszczająca) 3.2) Zdający wskazuje przyczyny nierównomiernego rozkładu […] opadów.. Zakres rozszerzony.. Wpływ na nie ma szereg czynników.. - za opisanie zróżnicowania stałych ośrodków barycznych w strefie międzyzwrotnikowej bez wyjaśnienia ich wpływu na zróżnicowanie wielkości opadów .komputer z programami edukacyjnymi i dostępem do internetu oraz rzutnik multimedialny (w miarę możliwości szkoły)Wymagania edukacyjne na poszczególne oceny..

Przyczyną tego są bardzo (wysokie temperatury, prądy zstępujące oraz występujące tu stałe wyże.)!!!!.

- za podanie poprawnego układu barycznego.. Oblicza geografii.. Oblicza geografii.. Oblicza geografii.. Schemat punktowania 2 p.. Mapa jako obraz Ziemi mapa, skala, przekształcanie skali obliczanie odległości na mapie kartograficzne metody przedstawiania informacji geograficznej przedstawianie rzeźby terenu na mapach mapa hipsometryczna wybrane metody jakościowe i metody ilościowe wyjaśnia znaczenie terminów: mapa, skala mapy podaje składniki i cechy mapy• wskazuje przyczyny nierównomiernego rozkładu temperatury powietrza na Ziemi • omawia roczny przebieg temperatury powietrza we własnym regionie Uczeń: • omawia znaczenie atmosfery dla życia na Ziemi • wykazuje związek między budową atmosfery a zjawiskami i procesami meteorologicznymi • omawia zjawisko inwersji temperaturyGeografia (poziom podstawowy) Rok szkolny 2019/2020 Plan wynikowy dydaktyczno-wychowawczy opracowany przez Miłosza Pięknego Nr lekcji Temat Lekcji Treści nauczania Główne cele lekcjiWymagania edukacyjne na poszczególne oceny.. - za odpowiedź, która nie spełnia powyższych kryteriów.• wskazuje przyczyny nierównomiernego rozkładu temperatury powietrza na Ziemi • omawia roczny przebieg temperatury powietrza we własnym regionie Uczeń: • omawia znaczenie atmosfery dla życia na Ziemi • wykazuje związek między budową atmosfery a zjawiskami i procesami meteorologicznymi • omawia zjawisko inwersji temperatury• omawia pokrążenie powietrza w ośrodkach barycznych na półkuli północnej i półkuli południowej na podstawie schematu • •wskazuje na mapie obszary występowania wiatrów stałych, • przedstawia warunki niezbędne do powstania opadu atmosferycznego wskazuje przyczyny nierównomiernego rozkładu opadów atmosferycznych na Ziemi1 Opracowała: Barbara Łopuszyńska Dokument obowiązuje od 1 września 2019 roku..

Roczny przebieg temperatury powietrza i sum opadów charakterystyczny dla stref klimatycznych i typów klimatu.

Należą do nich m. : szerokość geograficzna, od której zależy kąt padania promieni słonecznych na powierzchnię globu - im jest większy, tym Słońce krócej znajduje się nad danym miejscem na Ziemi i tym samym temperatury są tu niższe,wskazuje przyczyny nierównomiernego rozkładu temperatury powietrza i opadów, oblicza zmiany temperatury powietrza wraz z wysokością; rozpoznaje strefę klimatyczną i typ klimatu na podstawie rocznego przebiegu temperatury powietrza i sum opadów; wyjaśnia zmiany klimatu, w tym wynikające z działalności człowieka; .wskazuje przyczyny nierównomiernego rozkładu temperatury powietrza na Ziemi oblicza średnią temperaturę powietrza i amplitudę temperatury powietrza wyjaśnia globalną cyrkulację powietrza w troposferze, korzystając ze schematu wyjaśnia mechanizm cyrkulacji powietrza w strefie międzyzwrotnikowej i wyższychZdający wskazuje przyczyny nierównomiernego rozkładu temperatury powietrza i opadów.. Sfery Ziemi - hydrosfera.Mówi się, że występuje ty jedna pora deszczowa, ale często zdarza się tak, że przez cały rok nie występują ty opady.. Zjawiska geograficzne przedstawiane na wykresach, w tabelach, na schematach i modelach.Temperatury powietrza na kuli ziemskiej nie są jednakowe..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt