Wnioski do dalszej pracy z zajęć wyrównawczych z matematyki




Obejmowały .5 z realizacji zajęć zespołu wyrównawczego z matematyki kl. I V VI Ja też potrafię Zespół wyrównawczy z matematyki Ja też potrafię przeprowadziłam z uczestnikami zespołu - 13 zajęć.. Pracować nad zagadnieniami, które nie zostały opanowane w stopniu zadowalającym.Program zajęć dydaktyczno - wyrównawczych z matematyki dla uczniów mających problemy w nauce Realizujących program nauczania matematyki „Matematyka z plusem" Gdańskie Wydawnictwo Oświatowe zgodny z podstawą programową obowiązującą od 1 września 2009 r. Opracowała Małgorzata Kuropaczewska WSTĘP Myślą przewodnią niniejszego programu jest wspieranie rozwoju ucznia na .PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z MATEMATYKI DLA UCZNIÓW KLAS IV - VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ Maria Mielniczek Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2007 r.wyrównawcze, opierające się na pracy indywidualnej z uczniem.. Ważne jest wczesne zauważenie i zdiagnozowanie uczniów mających trudności w uczeniu się, kiedy zaległości nie są jeszcze zbyt duże, by po przełamaniu ogromnej niechęci do uczenia się matematyki, systematycznie z nimi pracować i eliminować braki.Serwis internetowy, z którego korzystasz, używa plików cookies.. od samego dziecka.wracać do treści realizowanych w klasach niższych, zwłaszcza przypomnieć metody otrzymywania związków nieorganicznych..

Cele zajęć wyrównawczych z matematyki.

w Szkole Podstawowej w Szkole Podstawowej w Zarzycach Wielkich.. Stosuje określenia dotyczące dni tygodnia i pory roku.. Podczas zajęć obowiązywała swobodna atmosfera i zasada współpracy.. Rozumie następstwo czasowe: posługuje się określeniami- rano, południe, wieczór.. Praca z uczniami przyniosła spodziewane efekty.W celu uatrakcyjnienia zajęć korzystałam z portalu internetowego Superkid.pl.. prowadzonych przez Beatę Zając.. Uczy logicznego myślenia.Stosowano wyłącznie wzmocnienia pozytywne, motywując uczniów do dalszej pracy.. podczas zajęć rozwiązywać zadania z wykorzystaniem tych pojęć, które jak wykazał egzamin próbny niedostatecznie zostały zrozumiane.. Kierunki:Dalsza praca będzie ukierunkowana na usprawnianie techniki czytania , czytanie ze zrozumieniem i na ćwiczenia ortograficzne.. Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze z matematyki prowadzone przez mgr Renatę Kwapisz .. za okres od 04.01.2010r.. Są to pliki instalowane w urządzeniach końcowych osób korzystających z serwisu, w celu administrowania serwisem, poprawy jakości świadczonych usług w tym dostosowania treści serwisu do preferencji użytkownika, utrzymania sesji użytkownika oraz dla celów statystycznych i targetowania behawioralnego reklamy .Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki w klasach IV - VIII szkoły podstawowej realizowanych w ramach projektu „Rozwijanie kompetencji kluczowych oraz przedsiębiorczości uczniów/uczennic Zespołu Szkół Samorządowych w Krynkach"..

Wnioski do dalszej pracy: 1.

Matematyka Słabe strony uczniów.Organizacja zajęć: Zajęcia będą prowadzone dwa razy w tygodniu w ramach zajęć rewalidacyjnych.. Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne organizuje się dla uczniów z zaburzeniami i .. tej podstawie formułują wnioski do dalszej pracy.. Zrealizowano 74/96 godzin.. Uczniowie potrafią zgodnie pracować w grupie.. Dokładny harmonogram zajęć znajduje się w dzienniku zajęć wyrównawczych.Ocena efektywności zajęć specjalistycznych, to ocena przyrostu umiejętności, której można dokonywać w odniesieniu do wstępnej diagnozy funkcjonowania ucznia.. Zajęcia dydaktyczno- wyrównawcze z edukacji matematycznej odbywały się w I semestrze r. sz. 2013/2014 raz w tygodniu - w środę.. Narastajqce trudnošci w nauce matematyki zaIeŽq od wielu czynników, min.. WNIOSKI DO DALSZEJ PRACY: - indywidualnie pracować z niektórymi uczniami - zachęcić uczniów do dalszej nauki matematykiSprawozdanie z zajęć wyrównawczych z matematyki dla klas IV - VI Zajęć w I semestrze roku szkolnego 2014/2015 odbywało się 16 godzin.. Grupa liczy 10 osób.. Systematycznie wracać do treści, które zostały opanowane i przypominać je..

Łącznie odbyło się 27 zajęć.

IV.2 Ankieta szczegółowa badająca poziom wiedzy uczestników zajęć wyrównawczych z matematyki.z matematyki.. Każde dziecko odnosiło sukces, bo każde z nich wyróżnia się wiedzą matematyczno - przyrodniczą.. Zdecydowaną poprawę zauważa się także w technice pisania.. W dalszym ciągu ćwiczyć i utrwalać wiedzę i umiejętności, jakie mają uczniowie.. do 30.06.2011r.Przykładowe scenariusze zajęć i karty pracy znajdują się w dokumentacji.. Zajęcia z wykorzystaniem tablicy interaktywnej.. Celem zajęć jest rozwijanie umiejętności matematycznych w klasach V-VI.. W każdym zespole klasowym oprócz uczniów uzdolnionych matematycznie są uczniowie przeciętni i wreszcie tacy, którzy mają duże problemy z opanowaniem wiadomości matematycznych.. Klasyfikuje przedmioty ze względu na funkcję i przynależność do kategorii.. Także różnicowanie zadań domowych ma związek z dwoma wcześniejszymi aspektamiSprawozdanie z zajęć zespołu wyrównawczo-kompensacyjnego w II semestrze roku szkolnego 2008/2009 Klasa I Zajęcia odbywały się 2 razy w tygodniu: w środę , w godz. 11.35 - 12.00 i w czwartek, w godz. 11.35 - 12.00.. Efekty .. Efektem pracy na zajęciach wyrównawczych jest zdecydowana poprawa techniki czytania, a także rozumienia tekstu czytanego przez dzieci..

Sprawozdanie z realizacji zajęć dydaktyczno - wyrównawczych w klasach I-III.

rok szkolny 2018/2019 WSTĘPEwaluacja programu, analiza i ocena oraz wnioski do dalszej pracy.. Zjawisko to dotyczy zarówno uczniów zdolnych, przecietnych i slabych.. Ćwiczenia w3.. Uczniowie na każdym etapie edukacji osiągają We wrześniu nauczyciel języka polskiego dokonał diagnozy możliwości .. Z zajęć dydaktyczno- wyrównawczych korzysta 35 % uczniów.. Ewaluacja IV.1.. Wnioski dotyczące dalszego prowadzenia zajęć.W pracy z dziećmi z oddziałów przedszkolnych wykorzystujemy również inne propozycje metodyczne, takie, jak: Metoda nauki matematyki prof. E. Gruszczyk- Kolczyńskiej, która pozwala dziecku działać, doświadczać, rozwiązywać problemy, wyciągać wnioski, przewidywać, cieszyć się z każdego działania.. Wymienia przyczyny prowadzące do obecnego stanu rzeczy.. Obok ogólnych zasad wynikających z dydaktyki i metodyki edukacji .Program zajęć wyrównawczych Wst ęp Program przeznaczony jest dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej z trudno ściami w nauce j ęzyka polskiego .. ( wskazania do dalszej pracy ) Dział programowy Tre ści nauczania Zakres tematyczny Liczba godzin Uwagi Czytanie i mówienie czytanie gło śne i wyraziste 1.. Uczniowie z grupy starszej chcą w przyszłości tworzyć własne prezentacje multimedialne, sporządzać tabele, wykresy i diagramy, rozwiązywać .dydaktyczno-wyrównawcze w wybranej literaturze Z badaó i obserwacji pracy uczniów wynika, iŽ w trakcie nauki pojawia siq szereg trudnošci w opanowywaniu trešci matematycznych.. Ocena efektywności działań dydaktyczno-wyrównawczych to określenie poziomu opanowania wiadomości i umiejętności wynikających z realizowanego programu nauczania.Uczniowie z grupy młodszej chcieliby, aby na zajęciach koła było więcej rozrywek matematycznych, częściej wykorzystywać do pracy komputer i rozwiązywać więcej zadań konstrukcyjnych.. i różnych pomocy dydaktycznych.. W czasie trwania zajęć nauczyciel podkreśla mocne strony ucznia, stara się nawiązać z nim jak najlepszy kontakt, zachęca do pracy oraz pomaga pokonać trudności.Organizowanie zajęć wyrównawczych, logopedycznych Dodatkowe zajęcia pozalekcyjne rozwijające zdolności dziecka Po analizie sprawdzianów kompetencji z każdego pionu klas I, II i III zostały opracowane wnioski do dalszej pracy.. Ankieta ogólna badająca poziom wiedzy i preferencji uczestników zajęć w chwili rozpoczęcia projektu ( ex- ante).. ZASADY PROWADZENIA ZAJĘĆ Aby zrealizować założone cele, program pracy korekcyjno-kompensacyjnej wymaga sformułowania zasad postępowania, którymi winien kierować się nauczyciel prowadzący zespół.. Wypracowane wnioski ułatwiają podjęcie konkretnych działań np.: zorganizowanie zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, zwiększenia liczby godzin z przedmiotów wiodących, modyfikację testów i sprawdzianów.Wyciąga wnioski z przedstawionych zdarzeń.. Na początku cyklu zajęć przeprowadziłam diagnozę umiejętności uczniów, wyniki której pozwoliły mi określić priorytety pracy z zespołem.Program zajęć wyrównawczych z matematyki dla klasy VII..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt