Działania dydaktyczne nauczyciela




W literaturze przedmiotu mamy do czynienia z różnymi podziałami zarówno form, jak i metod pracy dydaktycznej.. Oferta programu obejmuje: 1.dziaŁania wychowawcze na rok szkolny 2014/2015 spis treŚci: i. wstĘp ii.. Planowanie pracy pydaktycznej Jednym z głównych warunków skuteczności wszelkiego świadomego i celowego działania , zwłaszcza długotrwałego złożonego jest planowanie .. Są to działania łączące ze sobą rozum i uczucia, uczciwość i zaangażowanie społeczne.Dyskusja dydaktyczna to metoda kształcenia polegająca na wymianie zdań między nauczycielem i uczniami lub tylko między uczniami.. Obserwuje zajęcia dydaktyczne, wychowawcze, opiekuńcze oraz inne w sytuacjach szczególnych, wynikających z potrzeb szkoły.. ustalenie priorytetÓw wychowawczych na rok szkolny 2014/2015 v. zadania do realizacji w klasach i-iii i iv -viuzyskiwanie szczególnych osiągnięć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych, a w szczególności: uwagi dyrektora osiągnięcia uczniów, potwierdzone w konkursach, turniejach i olimpiadach oraz w innych obszarach działań, związanych z realizowanym procesem dydaktycznym; skuteczne rozwiązywanie problemów wychowawczych uczniów poprzez kształtowanie postaw odpowiedzialności za .WACŁAW STRYKOWSKI Uniwersytet im.. Działania na liczbach naturalnych.. Podstawa programowa1.. Dla nauczyciela szczególnie ważne w tej płaszczyź-nie są znajomość celów, treści kształcenia i wychowania, metod i form realizacji zajęć dydaktycznych, zasad, których należy przestrzegać, oraz środków organizacji ..

Wyniki obserwacji zajęć omawia z nauczycielami.

Epodreczniki.pl, podręcznik internetowy „Włącz Polskę", portale edukacyjne Instytutu Pamięci Narodowej, Telewizji Polskiej, Polskiego Radia czy Biblioteka Cyfrowa Ośrodka Rozwoju Edukacji to strony, które mogą być wykorzystywane do zdalnej pracy z uczniami w okresie .• Zadaniem nauczyciela jest zorganizować optymalne środowisko uczenia się, a w nim najkorzystniejsze sytuacje dydaktyczne.. Organizacja pracy dydaktycznej W szkole to takie zharmonizowanie funkcji szkoły jako całości , że wszystkie składające się na nią elementy przyczyniają się do powodzenia tej pracy , czyli zapewniają .2.. Nauczyciel: 1) monitoruje swoje działania - diagnozuje poziom swojej pracy, buduje .Nauczyciel dąży do możliwie jasnych sytuacji dydaktycznych, dokładnej analizy zadań, zwięzłego wydawania poleceń, systematycznego sprawdzania wyników, szybkiego korygowania błędów.. Zadania realizowane przeze mnie w tym zakresie: 1.. Styl zadaniowy wykazuje skuteczność zadaniową w postaci osiągnięć szkolnych na miarę motywacji i zdolności uczniów.Obecne działania podejmowane w ramach LWE, już po zakończeniu grantu badawczego, są związane, przede wszystkim, z fazą refleksji.. Sytuacje okolicznościowe ( Są to działalności niezaplanowane odgórne przez nauczyciela, które mogą się zdarzyć nagle.).

II.się, środki dydaktyczne oraz treści programowe czyli ustalić strategię działania.

Adama Mickiewicza w Poznaniu KOMPETENCJE WSPÓŁCZESNEGO NAUCZYCIELA ABSTRACT.Strykowski Wacław, Kompetencje współczesnego nauczyciela [Competences of contempo- rary teacher].. 42, ust.. 1 rozporządzenia z dn. 29 maja 2018 Wskaźniki oceny pracy I. Poprawność merytoryczna i metodyczna prowadzonych zajęć dydaktycznych, wychowawczych i opiekuńczych Nauczyciel: 1.Art.. Dlanauczyciela.pl to portal wydawnictwa Nowa Era pełniący funkcję bazy i wyszukiwarki materiałów dydaktycznych ze wszystkich przedmiotów.. Obowiązkowe zajęcia ( do nich zaliczyć można np. wycieczki, czynności samoobsługowe, spacery, zajęcia dydaktyczne, uroczystości itp.)PROPOZYCJA WSKAŹNIKÓW OCENY PRACY NAUCZYCIELA SZKOŁY PONADPODSTAWOWEJ NAUCZYCIEL STAŻYSTA Kryteria oceny pracy określone w ust.. Zatem strategia dydaktyczna to procedury i techniki nada-jące się do wykorzystania przez nauczyciela i uczących się na różnych poziomach kształcenia w celu wprowadzenia założonych zmian w osobowości uczących się.Nauczyciel działa w sytuacjach, których nie da się do końca zaprogramować, ustalić, przewidzieć.. Metody nauczania F. Szlosek: podające (opowiadanie, wykład, opis, pogadanka);Metoda nauczania - celowo i systematycznie stosowany sposób pracy nauczyciela z uczniami, który umożliwia uczniom opanowanie wiedzy wraz z umiejętnością posługiwania się nią w praktyce, jak również rozwijanie zdolności i zainteresowań poznawczych uczniów..

Dlatego istotną rolę odgrywają tutaj działania spontaniczne, indywidualne inwencje.

2 pkt 4c OPIS I ANALIZA Poszerzenie zakresu działań szkoły, w szczególności dotyczących zadań dydaktycznych, wychowawczych lub opiekuńczych.. Dydaktyka zajmuje się rzeczywistością, w której z jednej strony działa nauczyciel kierującydydaktyczno-wychowawczymi.. diagnoza oczekiwaŃ spoŁecznoŚci szkolnej iii.. 1 rozporządzenia Kryterium 23: Ewaluacja własnej pracy dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz wykorzystywanie jej wyników do doskonalenia własnej pracy i pracy szkoły Ocena pkt.. Uczestnicy dyskusji prezentują własne poglądy lub odwołują się do poglądów innych osób.Warsztat pracy nauczyciela to celowo dobrane procedury postępowania, sposoby i metody działania, dokumenty prawne i planistyczno-organizacyjne, czyli opisane decyzje nauczyciela dotyczące działań jego i uczniów w czasie roku szkolnegoZadania dydaktyczno - wychowawcze Sport Rok 2016/2017 Rok 2015/2016 Rok 2013/2014 Ożywić pola Rok gęgawy Działania w remizach Działania edukacyjne Rok bażanta Działania w remizach Działania edukacyjne Archiwum Owoce w szkole Szkoła w ruchu Wycieczki Naukowe i techniczne Kino, teatr, muzeaRozdział V § 8 ust.. J. R.Nauka zdalna podczas zawieszenia zajęć w szkołach - rekomendacje dla nauczycieli i dyrektorów..

Wiedzę nauczyciela o tym, ,Jak to się robi", badacze ujmują jako wiedzę proceduralną.

ma obowiązek kierowania się dobrem uczniów, troską o ich zdrowie, postawę moralną i obywatelską .. Działania profilaktyczne wspierają pracę nad harmonijnym rozwojem osobowości i zdrowym stylem życia.. LWE w pewnym mo-mencie stało się swoistym poligonem, służącym nie tylko do testowania pomocy dydaktycznych, lecz także miejscem pogłębionej interakcji wszystkich uczestników projektu.Funkcja dydaktyczna nauczyciela klas początkowych jest jedną z najważ­ niejszych i dotyczy kierowania aktywnością uczniów oraz jej wspierania.. 2 Karty Nauczyciela stanowi, że w ramach 40-godzinnego czasu pracy oraz ustalonego wynagrodzenia nauczyciel jest zobowiązany realizować: - w ramach pensum: zajęcia dydaktyczne, wychowawcze i opiekuńcze, prowadzone bezpośrednio z uczniami lub wychowankami albo na ich rzecz,działalność dydaktyczna, wyrażająca się w procesach nauczania - uczenia się, samokształcenia, w ich treści, przebiegu, metodach, środkach i organizacji, podporządkowana przyjętym celom.. 15-28.Nauczyciel powinien rozpoznać sytuację na tyle, by stwierdzić, czy uczniowi wystarczy pomoc koleżanek i kolegów z klasy, czy też potrzebna jest mu stała opieka nauczyciela.. Inicjatywy na rzecz edukacji kulturalnej podejmowane samodzielnie lub we współpracy z .NAUCZYCIELA DYPLOMOWANEGO Kryteria oceny pracy określone w § 5 ust.. Organizowanie lub współorganizowanie uroczystości szkolnych i wycieczek.. Działanie pedagogiczne jest natomiast przykłademAdresatami programu są wyłącznie nauczyciele, pedagodzy i psycholodzy zajmujący się realizacją programów wychowawczych i profilaktycznych w różnego rodzaju szkołach i placówkach systemu oświaty, które adresują swoje działania do osób w wieku od 13 do 16 lat.. ewaluacja dziaŁaŃ wychowawczych, wnioski do pracy iv.. Wzbogacenie lekcji o środki dydaktyczne, które wspomagać będą przyswajanie wiedzy przez ucznia:Domino matematyczne.. Znajdziesz tu materiały ułatwiające organizację pracy w trakcie całego roku szkolnego, niezbędne do przygotowania i prowadzenia zajęć.Optymalizacja działania pedagogicznego na lekcji dotyczyć będzie: właściwego doboru i konkretyzacji zadań dydaktyczno-wychowawczych, stwarzania odpowiednich warunków potrzebnych do realizacji postawionych zadań, sprawnej organizacji czynności nauczyciela (w tym kontrolno-oceniających), lepszej organizacji czynności uczniów .praktyka i działanie (70%) gry dyskusyjne (50%) demonstracje (30%) przekaz audiowizualny (20%) czytanie (10%) wykład (5%) Podział metod nauczania.. • Nauczyciel powinien stosować aktywizujące metody nauczania..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt