Program zajęć kreatywnych z matematyki




Dla współczesnego społeczeństwa matematyka jest kluczem do sukcesów w wielu dziedzinach życia.. W związku z tym organizowałam dla wszystkich chętnych konkursy, trwające cały rok, takie jak: „Konkurs tablicowy", konkurs „Sudoku", czy dwuetapowy konkurs .Program zajęć wyrównawczych z matematyki dla grupy 6.1. zajęcia pozalekcyjne realizowane w ramach projektu.. WSTĘP.. Działania na rzecz edukacji matematycznej wspierane były przez Fundację mBanku, która promuje i dofinansowuje inicjatywy służące rozwijaniu myślenia matematycznego, prezentujące innowacyjne podejście do .możliwości korzystania z nowych technologii, w celu rozwijania kreatywnego myślenia oraz w procesie uczenia się.. Znajomość matematyki stwarza możliwośćZ dziejów matematyki: Wybitni matematycy starożytności: Archimedes, Pitagoras, Diofantos, Tales Historia zapisu cyfrowego (hindusko-arabskiego) Wybitni matematycy polscy-SKulczyński- "Opowieści z dziejów liczb" W. Krysicki "Jak liczono dawniej, a jak dziś" -E.Kofter "Z dziejów matematyki" II: Dziesiątkowy system pozycyjnyProgram zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki w klasach IV - VIII szkoły podstawowej realizowanych w ramach projektu „Rozwijanie kompetencji kluczowych oraz przedsiębiorczości uczniów/uczennic Zespołu Szkół Samorządowych w Krynkach".. Zajęcia rozwijające z matematyki w klasach IV - VI prowadzą p. Anna Maczuga, p.Z myślą o takich zajęciach opracowałam program zajęć edukacyjnych popularyzujący matematykę..

Encyklopedia matematyki 3.

W szkole dzieci często uczą się na sucho, nie mając odniesienia do rzeczywistej sytuacji, co powoduje, że taka nauka sprawia im trudności.Program zajęć przeznaczony jest dla uczniów kl. I-III szczególnie uzdolnionych z nauk matematyczno - przyrodniczych pragnących poszerzać swoje zainteresowania w zakresie matematyki i przyrody.. Kalkulator, suwaki matematyczne 6.. Anna ByczkowskaPROGRAM .. Wprowadzenie .. Książki z prywatnej biblioteki nauczyciela 7.. Podział treści nauczania na poszczególne bloki, sprawdził się w przebiegu zajęć.. Podstawa programowa jest aktem prawnym jednolitym dla wszystkich szkół danego typu w całym kraju, stanowionym przez Ministra Edukacji Narodowej.Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych obejmuje dzieci: ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, z zaburzeniami funkcji wzrokowych, z zaburzeniami funkcji słuchowych, z opóźnieniami i zakłóceniami rozwoju ruchowego (w tym lateralizacji), z zaburzeniami procesów emocjonalno-motywacyjnych,PROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z MATEMATYKI DLA UCZNIÓW KLAS IV - VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ Maria Mielniczek Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2007 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół.„Zabawy z matematyką" - przedszkolaki realizują projekt z zakresu edukacji matematycznej Raz, dwa, trzy - licz i Ty"..

Komputer, programy edukacyjne 4.

Procedury osiągania celów Program będzie realizowany podczas: a) zajęć lekcyjnych w formie: krótkich rozmów indywidualnych nauczyciela z uczniem rozszerzającym lub formułującym problem, dodatkowych zadań podczas prac klasowych i prac domowych,Program nauczania-> Matematyka.. Płyty CD lub kasety VHS z prezentacjami matematycznymi 5.. Dzięki nim materiał był bardziej przejrzysty, wynikający jeden z drugiego, a twórcza praca nadART and CAT Sp.. Celem zajęć rozwijających z matematyki jest : rozwijanie matematycznej wiedzy, rozbudzanie naturalnej aktywności, twórczego myślenia,Rozdział I Program Zajęć Twórczości dla uczniów klas 1-3 „Kolorowy świat i ja" str. 9 - 19 Rozdział II Przykładowe scenariusze zajęć z uczniami .. - kreatywny nauczyciel i uczeń", realizowanego przez PL Europa Spółka z o.o. w terminie od 1 maja 2010r.. Plansze, krzyżówki, rebusy, tabele z danymi do odczytu, cenniki 8.ORGANIZACJA ZAJĘĆ Realizując program uwzględniłam współpracę: z wychowawcami klas, jako źródło wiedzy o uczniach danej klasy, z wychowawcą i wychowankami z Zakładu Poprawczego w Głogowie, którzy wspólnie z uczniami ZPSW w Głogowie będą brać udział w wybranych zajęciach.Raport z zajęć wyrównawczych z matematyki klasa VI - analiza diagnozy wstępnej i końcowej Program zajęć wyrównawczych z matematyki dla uczniów klasy VI Dodawanie i odejmowanie ułamków o różnych mianownikach - karta pracyW ramach zajęć stosowane są kreatywne metody nauczania oraz interesujące dla dzieci formy pracy..

1 grupa zajęć matematyczno-technicznch Studio projektu .

(Arystoteles) I.. Adresowany jest do uczniów z trudnościami w uczeniu się matematyki.. z o.o. Św. Ducha 31/3, 63-200 Jarocin, KRS: 0000619221, NIP: PL6172209249, REGON: 364492018, Sąd Rejonowy Poznań IX Wydział Gospodarczy, Kapitał .. Opiera się on na wyzwalaniu w uczniach kreatywnego i twórczego myślenia oraz kierowania działalnością uczniów tak, aby samodzielnie dochodzili do rozwiązywania problemów.matematyki i logiki, ale nie w sposób szkolny - poznają je przez rozwiązywanie problemów, doświadczając tego, że te dwie nauki są właśnie po to - aby rozwiązywać problemy.. Program realizowany będzie w wymiarze 1 godziny co 2 tygodnie w formie zajęć pozalekcyjnych prowadzonych społecznie przez autora programu.. Program zajęć wyrównawczych z matematyki dla grupy 6.1 zajęcia pozalekcyjne realizowane w ramach projektu " One Two Three - eksperymentujemy z matematyką i językiem angielskim - program rozwijania kompetencjiProgram zajęć rozwijających zainteresowania matematyczne uczniów klas II i III szkoły podstawowej Program ten adresowany jest do uczniów klas II i III szkoły podstawowej.. Matematyka jest miarą wszystkiego.. Proponujemy w nim ćwiczenia, które w pozytywny sposób wpływają na aktywność po-znawczą uczniów z klas I-III, ich postawę twórczą, emocje oraz motywację.Zajęcia z kółka regionalnego realizowane są w naszej szkole od 2004 r. w wymiarze 1h tygodniowo dla uczniów klas młodszych..

Przygotowane przez nauczyciela pomoce do zajęć 2.

Plan zajęć: Rozwijanie zdolności wyobrażeniowych, stymulowanie wyobraźni twórczej - 5 godz. Ćwiczenia rozwijające sprawność manualną i zdolności konstrukcyjne - 5 godz.Matematyka nie jest ani trudna, ani nudna.. Zwłaszcza jeśli zaprzyjaźnimy się z nią od dziecka.. Myślę, iż moja propozycja pracy z dziećmi okaże się wartościowa, a one same w dalszych etapach kształcenia będą twórcze i otwarte na świat sztuki.. Dają możliwość eksploracji, działania, wyzwalają chęć poszukiwania.2 grupy zajęć matematycznych dla klas I-III Kuźnia Talesa.. ZAJĘĆ ROZWIJAJĄCYCH KOMPETENCJE MATEMATYCZNE .. Zabawy matematyczne są bardzo ważne w edukacji przedszkolnej.. Obok wyposażenia uczniów w większy zasób wiadomości i umiejętności, ma on za zadanie aktywizację najzdolniejszych uczniów.Program przeznaczony jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu .. kreatywnego, który będzie mógł się odnaleźć w przyszłej rzeczywistości.. rok szkolny 2018/2019 WSTĘPProgram przeznaczony jest dla uczniów drugiego etapu kształcenia w szkole podstawowej.. Kochali i cenili ją już starożytni Grecy, a starożytni Rzymianie byli jednymi z najlepszych inżynierów wykorzystujących tę wspaniałą wiedzę.. Matematyka to królowa nauk.. Uczniowie korzystają w ramach zajęć z tabletów, komputerów oraz pracują aktywnie wykorzystując tablicę multimedialną.. Cele ogólne- praca z całą grupą (krąg, rundka), - praca w małych zespołach (3 - 4 osobowych), - praca w parach, - praca indywidualna.. Nauczyciel powinien mieć świadomość celu prowadzonych zajęć, być autentycznym w kontaktach z uczniami, przez cały czas obserwować grupę, dobierać ćwiczenia .„Matematyka z wesołym kangurem" „Zadania na szóstkę" IV.. do 30 czerwca 2011r.matematyki, z drugiej - jak inspirować uczniów zdolnych do rozwijania zainteresowań i zdolności ma-tematycznych.. UCZNIÓW KLAS III - VI.. Autorski program - przygotowanie do Testu Gimnazjalnego z Matematyki Anna Byczkowska; Autorski program zajęć dodatkowych z matematyki dla uczniów klasy 6 SP..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt