Program zajęć korekcyjnokompensacyjnych




Cele programu: Cel główny: wyrównywanie deficytów rozwojowych, Cele bezpośrednie: podniesienie poziomu sprawności .PROGRAM ZAJĘĆ KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNYM IMIĘ I NAZWISKO UCZNIÓW: KLASA -IV Prowadzący zajęcia: Miejsce realizacji- Czas realizacji - Czas trwania zajęć- 45 minut CEL GŁÓWNY : STYMULACJA OGÓLNOROZWOJOWA DZIECKA CELE SZCZEGÓŁOWE : • stymulowanie rozwoju intelektualnego • usprawnianie funkcji percepcyjno - motorycznych • podniesienie poziomu umiejętności czytania i .Program program zajĘĆ korekcyjno kompensacyjnych dla uczniÓw ze specyficznymi trudnoŚciami w nauce czytania i pisania tytuŁ programu: gŻegŻÓŁka czyli odkrywanie tajemnic.. Program został wdrożony przeze mnie na zajęciach dydaktyczno - wyrównawczych w latach szkolnych: 2000 / 2001, 2001 / 2002 i 2002 / 2003 jako materiał nowatorski doskonalący moje metody pracy.. Mają za zadanie pomóc dziecku w przezwyciężeniu kłopotów w opanowaniu konkretnych umiejętności i przyswojeniu danej wiedzy.. Cele główne: Pomoc uczniowi w przezwyciężaniu trudności w opanowaniu określonych umiejętności.. bardziej szczegółowoPROGRAM ZAJĘĆ KOREKCYJNO -KOMPENSACYJNYCH DLA KLAS IV-VI W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU.. Program multimedialny z powodzeniem może być wykorzystywany w pracy z uczniami: zaniedbanymi społecznie,Ważną rolę pełni tu terapia pedagogiczna prowadzona w formie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych..

W czasie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych obserwujmy dziecko pod .

kątem: postępów w nauce, niwelowania zaburzeń rozwojowych, reakcji emocjonalnych dziecka, motywacji do pracy, Spostrzeżenia odnotowywane są w dzienniku lub na przygotowanym arkuszuProgram zajęć fotograficzno-informatycznych E. Olszewska-Lamka.. Cele szczegółowe:• stymulowanie rozwoju intelektualnego• usprawnianie funkcji percepcyjno - motorycznych• podniesienie poziomu umiejętności czytania i .Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne kojarzą się rodzicom z zajęciami wyrównawczymi, gdy ich dziecko ma zaległości w szkole.. dla uczniów ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi oraz.. Tymczasem są skierowane do innej grupy docelowej.. W trakcie prowadzonych zajęć korekcyjno - kompensacyjnych Gabrysia lepiej radzi sobie z zadaniami wymagającymi od niej wytężonego wysiłku umysłowego, potrafi odpowiednio utrzymać poziom uwagi na zadaniu, uczestniczy w .Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych .. z objawami „ryzyka dysleksji" uczniowie klas II-IIITagi: program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, terapia pedagogiczna, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne.. zajęć.. Spis treściTagi: funkcje percepcyjno-motorczne, percepcja słuchowa, percepcja wzrokowa, program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych, uczeń z autyzmem, zajęcia korekcyjno-kompensacyjne.. Stosowanie się do zaleceń Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej, zawartychPRACA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNA • pliki użytkownika renata.misia przechowywane w serwisie Chomikuj.pl • Program wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.doc, Plan pracy korekcyjno kompensacyjnej z dziećmi 4 l.(1).docProgram pozwala na prowadzenie zarówno zajęć indywidualnych jak i grupowych..

zajęć.

Celem programu jest wyrównanie opóźnień rozwojowych a tym samym zapobieganie niepowodzeniom szkolnym.Program terapii pedagogicznej jest programem własnym adresowanym dla dzieci 5-letnich mających trudności w zakresie rozwoju sprawności grafomotorycznej, percepcji słuchowej i wzrokowej.. Możliwa jest również ewaluacja postępów pojedynczego ucznia oraz całej grupy uczestniczącej w zajęciach korekcyjno-kompensacyjnych.. Program jest skierowany do uczniów ze specyficznymi trudnościami edukacyjnymi kl. IV - VIKonspekt zajęć korekcyjno-kompensacyjnych mających na celu m.in.: kształcenie poprawności ortograficznej, doskonalenie percepcji słuchowej i wzrokowej.. Pobierz (doc, 426,5 KB) Podgląd treści.. Budowanie u dziecka adekwatnej samooceny.. wraz z zaleceniami do pracy w zespołach korekcyjno - kompensacyjnych.. Na czym właściwie polegają?Prezentowany scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych adresowany jest do gimnazjalistów z rozpoznaną dysleksją rozwojową w formie [.]. Liczba stron: 2 Czytaj więcej Scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się w szkole podstawowejDyskalkulia - zakres trudności do programów zajęć korekcyjno-kompensacyjnych Dyskalkulia, czyli trudności w liczeniu "Oceniamy przede wszystkim tok rozumowania, a nie techniczną stronę liczenia..

autor programu: mgr violetta jasińska .

Zasada powolnego stopniowania trudności w nauce czytania i pisania uwzg1ędniającaPlan pracy zajęć korekcyjno - kompensacyjnych- „Ortograffiti" w roku szkolnym 2012/2013 w Zespole Szkół im.. Zły wynik końcowy wcale nie świadczy o tym, że dziecko nie rozumie zagadnienia.Wnioski po diagnozie pozwalają konstruować indywidualny program .. Program przeznaczony jest do realizowania na zajęciach korekcyjno - kompensacyjnych w klasach IV-VI.AUTORSKI PROGRAM.. Udział w nich często zalecają poradnie psychologiczno-pedagogiczne, ponieważ oddziałują one kompleksowo, ćwiczą funkcje zaburzone i niezaburzone.. Stworzenie uczniowi możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, emocjonalnego i społecznego.. Zawiera szczegółowe zagadnienia - cele, metody, formy, sposoby ewaluacji.nauczyciel zajęć korekcyjno-kompensacyjnych Plan pracy terapeutycznej na rok szkolny 2018/2019 Przykładowe ćwiczenia wykorzystywane na zajęciach korekcyjno- kompensacyjnych 1. korekcyjno - kompensacyjnych.. korekcyjno - kompensacyjnych.. Ilość uczniów w grupie: 4 Założenia i cele programu: wsparcie ucznia ze Specjalnymi Potrzebami Edukacyjnymi poprzez wspomaganie jego wszechstronnego rozwoju w tym: stymulowanie rozwoju intelektualnego, rozwijanie procesów poznawczych, w tym .1 PROGRAM ZAJĘĆ KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNYCH Autorzy programu: mgr Agnieszka Piórkowska, mgr Aleksandra Radziewska, mgr Patrycja Świerkosz (pedagodzy szkolni) Tytuł programu:,,z ortografią na TY zajęcia dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu..

Koncepcja programowa Nazwa zajęć : Zajęcia korekcyjno - kompensacyjne.

Następnie został przeze mnie zweryfikowany i uzupełniony.PROGRAM ZAJĘĆ KOREKCYJNO - KOMPENSACYJNYCHW KLASACH IV - VI Głównym celem programu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych jest stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego uczniów.. Autor koncepcji programowej i realizator zajęć: Liczba grup : jedna.. Terapia pedagogiczna jest działaniem mającym na celu usuwanie przyczyn i objawów trudności dzieci w uczeniu się.. Zbliżające się szkolenia online w naszej akredytowanej placówce doskonalenia nauczycieli: 26.10.2020 - Nowoczesna lekcja w wykonaniu nauczyciela i obserwacji dyrektora.Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych z dziećmi mającymi trudności w czytaniu i pisaniu Program zajęć kształtujących kreatywność w klasach przysposabiających do pracy Program zajęć rewalidacji indywidualnej dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, II etap edukacjiProgram zajęć korekcyjno-kompensacyjnych obejmuje dzieci: ze specyficznymi trudnościami w czytaniu i pisaniu, z zaburzeniami funkcji wzrokowych, z zaburzeniami funkcji słuchowych, z opóźnieniami i zakłóceniami rozwoju ruchowego (w tym lateralizacji), z zaburzeniami procesów emocjonalno-motywacyjnych,Program zajęć korekcyjno - kompensacyjnych dla uczniów z deficytami rozwojowymi - stwierdzona dysleksja (klasy I - III gimnazjum) Wst ęp Niepodejmowanie odpowiednich działań w stosunku do uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych powoduje drugoroczność, pogłębianie się zaburzeńW opracowanym programie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych uwzględniłam następujące zasady terapii pedagogicznej: 1.Zasada indywidualizacji środków i metod oddziaływania korekcyjnego (uwzględniam tu zalecenia PPP).. Cele szczegółowe: stymulowanie ogólnego rozwoju uczniaprogram zajĘĆ korekcyjno kompensacyjnych dla uczniÓw ze specyficznymi trudnoŚciami w nauce czytania i pisania.. Są one przeznaczone przede wszystkim dla uczniów szkołyPraca jest programem zajęć korekcyjno - kompensacyjnych realizowanych w klasach I - III w szkole podstawowej.. Zbliżające się szkolenia online w naszej akredytowanej placówce doskonalenia nauczycieli:Program terapeutyczny z zakresu zajęć korekcyjno - kompensacyjnych dla uczniów kształcenia zintegrowanego..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt