Program zajęć rozwijających z historii




Zrozumienie korzyści płynących z kształtowania kompetencji kluczowych.. Myślę, iż moja propozycja pracy z dziećmi okaże się wartościowa, a one same w dalszych etapach kształcenia będą twórcze i otwarte na świat sztuki.. kształcenia: Program jest zgodny z celami i zakresem treści nauczania, które są zawarte w podstawie programowej dotyczącej edukacji regionalnej.Program zajęć kółka historycznego przeznaczony jest dla uczniów klas IV-VI Szkoły .. Poszerzanie wiedzy na temat najważniejszych wydarzeń z historii Polski, Europy i świata, w tym różnych aspektów życia społecznego: kultury, religii, nauki, polityki oraz .. Rozwijanie krytycznego i twórczego myślenia.Tematy zajęć: Wrzesień: 1.. Nie przewiduje on sprawdzania umiejętności uczniów poprzez ocenianie.- organizacja zajęć w ramach art. 42, dla klas szóstych z podziałem na grupy (jednego tygodnia uczniowie wymagający wsparcia, a drugiego nie mający problemów edukacyjnych.. Organizuje się dla uczniów szczególnie uzdolnionych oraz prowadzi się przy wykorzystaniu aktywnych metod pracy.. Podczas zajęć wykorzystywane są następujące aplikacje:Podczas zajęć o tematyce bożonarodzeniowej uczniowie między innymi poznali historię brytyjskich kartek bożonarodzeniowych oraz przygotowali, przy użyciu metody 'scrapbooking', własne kartki świąteczne.. Zajęcia prowadzone na podstawie niniejszego programu stwarzają możliwości rozwoju dla uzdolnionych uczniów, rozwijają aktywne postawy umożliwiające przeprowadzenie i obserwację doświadczeń fizycznych w tym wdrażanie do umiejętności .Przedstawiony program zajęć rewalidacyjnych będzie ewaluowany co najmniej raz w semestrze (WOPFU oraz wpis w dzienniku), a następnie modyfikowany i uzupełniany w zależności od sytuacji i potrzeb z równoczesnym uwzględnieniem postępów czynionych przez ucznia.Program jest przeznaczony do realizacji w ramach zajęć pozalekcyjnych, które odbywają się po zajęciach przewidzianych programem nauczania w wymiarze jednej godziny tygodniowo..

Zajęć rozwijających uzdolnienia.

Cele szczegółowe (efekty) Uczestnik szkolenia: • charakteryzuje pojęcie kompetencji, • wyjaśnia czym są kompetencje kluczowe zgodnie z zaleceniamiProgram zajęć pozalekcyjnych z języka niemieckiego Autor: Justyna Dryniak Przedmiot: języka niemiecki Etap edukacyjny: gimnazjum I.. Cele działań edukacyjnych CEL GŁÓWNYPraca z uczniem zdolnym rozpoczyna się od pierwszej klasy w czasie lekcji i podczas zajęć kółka humanistycznego.. Obowiązkowe zajęcia edukacyjne z zakresu kształcenia ogólnego mogą być zestawione w blok przedmiotowy, w ramach którego jest prowadzone zintegrowane nauczanie treści i umiejętności z różnych dziedzin wiedzy, realizowane w toku jednolitych zajęć edukacyjnych, pod warunkiem zapewnienia realizacji celów kształcenia i treści nauczania wynikających z podstawy programowej .2.. Liczba uczestników wynosi do 8.Zapoznanie uczestników szkolenia z pojęciem, historią, celem wprowadzenia kompetencji kluczowych do edukacji..

Nauczyciel prowadzący daną grupę, opracowuje swój plan pracy w oparciu o program.

Program służy do rozwijania zdolności i zainteresowań uczniów, wspierania ich działań w poszerzaniu wiadomości i umiejętności, przygotowywania do udziału w .. Omówienie historii teatru.. Cele szczegółowe: • wyrażanie własnej ekspresji, • usprawnienie manualne, • ćwiczenie koordynacji wzrokowo - ruchowej,- praca z całą grupą (krąg, rundka), - praca w małych zespołach (3 - 4 osobowych), - praca w parach, - praca indywidualna.. Program własny zajęć dodatkowych z historii dla uczniów klas IV-VI „Historia moją pasją" Program został opracowany zgodnie z Rozporządzeniem Ministerstwa Edukacji Narodowej z dnia 21 czerwca 2012 r. w sprawie dopuszczania do użytku w szkole programów wychowania przedszkolnego i programów nauczania oraz dopuszczenia do użytku szkolnego podręczników (DzU z 2012, poz.752 .Program zajęć pozalekcyjnych przeznaczony jest do uczniów klas 4 - 6 szkoły podstawowej.. Zajęcia realizowane są w wymiarze dwóch godzin tygodniowo.. Zadaniem programu jest utrwalenie i poszerzenie wiedzy i umiejętności z języka polskiego , a także rozwój indywidualnych zainteresowań .. Słoneczniki - zabawy z orgiami płaskim..

Przy tworzeniu programu wzięto pod uwagę zainteresowania i możliwości grupy wiekowej.

Cele pracy z uczniem zdolnymOpracowany program służy do prowadzenia zajęć dla uczniów gimnazjum i szkół ponadgimnazjalnych w celu rozwijania zainteresowań fizyką.. Rozwijanie zdolno ści poznawczych i kształc ących.. Program realizowany będzie w trakcie zajęć zintegrowanych w ciągu dnia pobytu dziecka w przedszkolu.autorski program zajĘĆ rozwijajĄcych z jĘzyka angielskiego z elementami muzyki oraz wykorzystaniem technologii informacyjnych dla klas v małgorzata kuna Autorski program zajęć terapii pedagogicznej w języku angielskim dla uczniów ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania Magdalena Kotylak-Melbourne, Iwona NalepaZ TIK jestem na TAK - innowacja pedagogiczna realizowana na lekcjach języka angielskiego w kl. IV - VIII przez Małgorzatę Wiską-Koszykowską i Dorotę Staleńczyk w roku szkolnym 2019/2020 i 2020/2021.. Ornament kwiatowy - malowanie tamponami z zastosowaniem szablonu.. Drzewa na wietrze - malowane patykiem i tuszem.. 3 pkt 1 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 r. - Prawo oświatowe dyrektorzy szkół podstawowych dostali przykaz organizacji zajęć rozwijających kreatywność, które wynikają również z Rozporządzenia z dnia 28 marca 2017 r. w sprawie ramowych planów nauczania dla publicznych szkół.Program winien być realizowany w trakcie zajęć zintegrowanych oraz dodatkowo jednej godziny tygodniowo dla każdej grupy tematycznej..

Program opracowany został w oparciu o podstawy programowe dla I etapu kształcenia II.

Wykonanie schematu teatru greckiego.Program zajęć świetlicowych przeznaczony jest dla dzieci klas 0, I -III szkoły .. Nauczyciel stawia wyższe wymagania uczniowi i sobie.. Uzyskanie wiedzy o wy ższym poziomie trudno ści - zgodnym z poziomem rozwoju ucznia 6.Program zajęć dodatkowych z matematyki zrodził się z potrzeby, jaka wystąpiła w szkole w Ziminie.. Plan zajęć: Rozwijanie zdolności wyobrażeniowych, stymulowanie wyobraźni twórczej - 5 godz. Ćwiczenia rozwijające sprawność manualną i zdolności konstrukcyjne - 5 godz.Program zajęć przeznaczony jest dla uczniów kl. I-III szczególnie uzdolnionych z nauk matematyczno - przyrodniczych pragnących poszerzać swoje zainteresowania w zakresie matematyki i przyrody.. Musi rzetelnie i ciekawie realizować treści programowe, ale i również wciąż się rozwijać intelektualnie, by prezentować wysoki poziom, atrakcyjny dla ucznia.rozwijanie zainteresowań, .. Nauczyciel powinien mieć świadomość celu prowadzonych zajęć, być autentycznym w kontaktach z uczniami, przez cały czas obserwować grupę, dobierać ćwiczenia umożliwiające nabywanie nowych .. Program jest spójny z założeniami zawartymi w dokumentach ogólnych takich jak:4 CELE ZAJĘĆ: Cel główny: • rozwijanie sfery emocjonalnej, społecznej oraz ruchowej uczniów, • wspomaganie i stymulowanie rozwoju dziecka, • integracja wychowanków pełnosprawnych z uczniami niepełnosprawnymi intelektualnie.. Warszawa- stolicą Polski.Natomiast na podstawie art. 60 ust.. 2.Program pracy z uczniem ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Zespół Szkół Publicznych w Czerniejewie rok szkolny 2013/2014 .. WPROWADZENIE Program zajęć z języka niemieckiego przeznaczony jest do realizacji w ramach zajęć pozalekcyjnych.. CELE EDUKACYJNE.. Jesienny pejzaż - wydrapywanka.. wszyscy nauczyciele.. Rozwijanie zainteresowa ń, uzdolnie ń i aspiracji uczniów.. Różany bukiet z liści klonu.. Kropka w roli głównej - kropkowany obrazek.. nauczyciele klas szóstych.. nauczyciele klas szóstych.. Z kolei podsumowaniem zajęć Invitations, było projektowanie w programie Word zaproszeń.a także dzięki nowej formie zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.. Rozwijanie i poszerzanie wiadomo ści i umiej ętno ści zdobytych na lekcjach.. Zajęcia świetlicowe rozwijają kreatywność, która prowadzi do umiejętności kierowania sobą.. Październik: 5..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt