Plan pracy zajęć rewalidacyjnych dla ucznia upośledzonego w stopniu umiarkowanym




Organizacja zajęć: Zajęcia będą prowadzone dwa razy w tygodniu w ramach zajęć rewalidacyjnych.. Bartosiak, G. Falkowska, S. Lewicka, L. Ogonowska, K. Włodarczyk „Program Nauczania Szkoły Podstawowej Specjalnej dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim", Warszawa, 2000, „Nauczanie w klasach I - III szkoły specjalnej" praca zbiorowa pod redakcją Ireny Stawowy - Wojnarowskiej, Warszawa 1981, WsiPProgram pracy z uczniem z głęboką niepełnosprawnością .. „Pewnego dnia pojawiły się w moim życiu te z orzeczeniem o upośledzeniu w stopniu głębokim-od samego początku .. ponieważ był to pierwszy przypadek przyznania zajęć rewalidacyjno- wychowawczych w naszej szkole.. Analizowałam następujące dokumenty: • orzeczenia poradni psychologiczno-pedagogicznej, • wywiad, rozmowa z rodzicem (informacje dotyczące trudności dziecka w życiu, w funkcjonowaniu społecznym, informacje o osiągnięciach .INDYWIDUALNY PROGRAM ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH DLA UCZNIA KLASY V C ( KLASY INTEGRACYJNEJ )SZKOŁY PODSTAWOWEJ Z ROZPOZNANIEM NIEPEŁNOSPRAWNOŚCI INTELEKTUALNEJ W STOPNIU UMIARKOWANYM KATARZYNA SZCZECHOWICZ; Indywidualny plan pracy rewalidacyjno- wychowawczej dla ucznia z porażeniem mózgowym Anna PalmowskaPedagogika, Plany pracy Program zajęć rewalidacyjnych.. W tej zakładce zbieram i opisuję zajęcia, metody, techniki, ćwiczenia przeznaczone dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym i głębszym, dzieci z trudnościami w uczeniu się, dzieci z zaburzeniami integracji sensorycznej, ruchowej, uczniów dyslektycznych .Program zajęć rewalidacyjnych dla ucznia klasy IV z niepełnosprawnością intelektualną ..

Indywidualny Program Zajęć Rewalidacyjnych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.

Wybór metod terapeutycznych w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną .. umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym, „Szkoła Specjalna", nr 3 9.Gurba U., 1997, Gdy słowa nie przychodzą łatwo, „Światło i cienie", nr 1 .ucznia oraz jeśli istnieje taka konieczność z nauczycielami, specjalistami i poradniami psychologiczno-pedagogicznymi.. Zakłada się współpracę z rodzicami oraz wdrażanie ich w proces terapeutyczny.. Gołańcz.. Przy planowaniu zajęć należy .. W trakcie zajęć trudności są stopniowane z uwzględnieniem złożoności tych czynności i możliwości percepcyjnych ucznia, czyli: stopniowanie trudności w zakresie objętości i przystępności opracowywanego materiału,W pracy z dziećmi i młodzieżą z upośledzeniem umysłowym w stopniu głębokim, dla nauczyciela bardzo ważny jest aktualny poziom rozwoju dziecka, który poznaje na podstawie diagnozy oraz zaleceń zawartych w orzeczeniu o potrzebie zajęć rewalidacyjno - wychowawczych, wywiadu z rodzicami oraz na podstawie własnej obserwacji .Plik ROCZNY PLAN PRACY ZAJĘĆ REWALIDACYJNYCH.doc na koncie użytkownika wojtekgim • folder Rewalidacja • Data dodania: 20 wrz 2011 Wykorzystujemy pliki cookies i podobne technologie w celu usprawnienia korzystania z serwisu Chomikuj.pl oraz wyświetlenia reklam dopasowanych do Twoich potrzeb.3 II CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU Program dla uczennicy niepełnosprawnej intelektualnie w stopniu głębokim został opracowany na podstawie: Rozporządzenia MEN w sprawie zasad organizowania zajęd rewalidacyjno wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonych w stopniu głębokim..

Grudziądz.Czas trwania zajęć rewalidacyjnych to 60 minut.

Katarzyna Wierzbowska.. W czasie trwania zajęć nauczyciel podkreśla mocne strony ucznia, stara się nawiązać z nim jak najlepszy kontakt, zachęca do pracy oraz pomaga pokonać trudności.. Dziewczynka realizowała w klasach IV-VI nauczanie indywidualne w Szkole Podstawowej Integracyjnej w .. Zniesiono tym samym obowiązekPrzykładowy IPET ucznia z autyzmem i upośledzeniem umiarkowanym wersja robocza "Indywidualny Programu Edukacyjno-Terapeutyczny uczennicy z niepełnosprawnością sprzężoną upośledzenie umiarkowane i autyzm.. Prezentowany poziom wiedzy ogólnej świadczy o .na rok szkolny 2009/2010 Indywidualny program rewalidacyjny dla dziecka upośledzonego umysłowo opracowałam zapoznając się z diagnozą niepełnosprawności.. Stworzenie warunków poczucia bezpieczeństwa, życzliwej pomocy.. Indywidualny Program Zajęć Rewalidacyjnych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym.. Analizy funkcjonalnej dziewczynki przeprowadzonej przez psychologa.Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, mają możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół, a więc i w szkołach ogólnodostępnych.Zalecenia co do formy kształcenia zapisane w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego są tylko sugestią.Liczba godzin zajęć rewalidacyjnych Uczniowie z niepełnosprawnością uczęszczający do klasy ogólnodostępnej lub integracyjnej powinni mieć zapewnione 2 godziny obowiązkowych zajęć rewalidacyjnych, niezależnie od etapu kształcenia..

Program zajęć rewalidacyjnych ucznia upośledzonego w stopniu lekkim autor: Elżbieta Placzyńska kategoria: plany pracy.

Zasady pracy:Program zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z umiarkowaną niepełnosprawnością intelektualną .. Są to przeważnie dzieci upośledzone w stopniu lekkim i różnice w ich rozwoju są mało dostrzegalne , w stosunku do ich rówieśników o prawidłowym rozwoju.Ich braki dotyczą głównie sprawności intelektualnej, przez co napotykają wiele trudności przy opanowaniu programu szkolnego.Program indywidualnych zajęć rewalidacyjnych dla ucznia upośledzonego umysłowo w stopniu lekkim obejmujący pierwszy etap kształcenia autor: Joanna Flakus kategoria: plany pracy Scenariusz międzyszkolnego konkursu wiedzy o Unii Europejskiej "Europa - to nasz wspólny dom" autorzy: Alina Kasprzyk, Marek Hajda kategoria: konkursyIndywidualny program edukacyjno-terapeutyczny w portalu Edux.pl .. Niepełnosprawność intelektualna w stopniu lekkim.. Uczeń przejawia poważne trudności w zakresie rozumowania płynnego.. INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY IPETOla .Uczniowie bez niepełnosprawności oraz uczniowie z niepełnosprawnościami, których rozwój intelektualny jest prawidłowy dla wieku lub kształtuje się na poziomie niepełnosprawności intelektualnej w stopniu lekkim, realizują tę samą podstawę programową wychowania przedszkolnego oraz podstawę programową kształcenia ogólnego określoną dla szkół danego typu oraz podstawę .Podstawa programowa kształcenia ogólnego dla uczniów z upośledzeniem umysłowym w stopniu umiarkowanym i znacznym w szkołach podstawowych i gimnazjach - rozporządzenie MEN z dn.23.12.2008 r. - funkcjonowanie w środowisku, muzyka, plastyka, technika - treści i problematyka zajęć - załącznik -Program rewalidacji - załącznik Aktualna ogólna sprawność ucznia kształtuje się na poziomie niepełnosprawności intelektualnej w stopniu umiarkowanym..

Zasady pracy z uczniem: 1.

Szkoła Podstawowa nr 2018/2019 1 Uczeń: XXX Klasa: II Osoba realizująca program- XXX FormaMateriały dla uczniów z klas I - VIII z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym Magdalena Seweryn 2020-04-15T20:54:39+02:00 Materiały będą umieszczane sukcesywnie w miarę ich opracowywania i przesyłania przez nauczycieli poszczególnych grup i przedmiotów dlatego prosimy o codzienne sprawdzanie stron i .2.. Dla tych uczniów opracowuje się indywidualne lub grupowe programy pomocy psychologiczno-pedagogicznej, a udzielana pomoc dokumentuje się w dzienniku pracy nauczyciela.. Indywidualny plan pracy z uczniem słabym dla uczennicy Technikum Usług Fryzjerskich.. Podstawa prawna: rozporządzeniem Ministra Edukacjikategoria: plany pracy.. Program zajęć pozalekcyjnych kółka języka angielskiego dla klas IV-VIZestaw materiałów ćwiczeniowych - kart pracy został opracowany przez specjalistów, w tym nauczycieli z doświadczeniem w pracy z uczniami z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym lub znacznym.. Nauczyciel może swobodnie wybierać te elementy, które w jego ocenie będą najdogodniejsze dla jego uczniów.rewalidacja indywidualna • oligo • pliki użytkownika adawol przechowywane w serwisie Chomikuj.pl • Zestaw ćwiczeń rewalidacyjnych.doc, Scnariusz zajęć rewalidacyjnych dla dzieci z upośledzeniem umysłowym.docProgram zajęć rewalidacyjnych Program zajęć rewalidacji indywidualnej z uczniem klasy szóstej z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim Rewalidacja - (łac. re - znów, valius - mocny) jest to oddziaływanie zmierzające do przywrócenia pełni sił osobom osłabionym poważną choroba lub urazami.Rewalidacja przystosowuje upośledzonego do życia w społeczeństwie.Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej, z dnia 30 stycznia 1997r., w sprawie zasad organizowania zajęć rewalidacyjno - wychowawczych dla dzieci i młodzieży upośledzonych umysłowo w stopniu głębokim, w mojej pracy indywidualnej z uczniem realizuję następujące cele: Cel głównyG..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt