Ocena przydatności i skuteczności zajęć wyrównawczych z matematyki




Program ten jest napisany z myślą o uczniach, dla których matematyka jest nauką trudną.Sprawozdanie z realizacji zajęć wyrównawczych w klasach I-III prowadzonych przez Martę Żak.. Poziom trudności zadań na obu spraw- .. Zajęcia wyrównawcze prowadzone są w latach 2008-2015 w ramach Programu Rozwojowego Politechniki Warszawskiej współfinansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.. Program ten jest napisany z myślą o uczniach, dla których matematyka jest nauką trudną.II.. za okres od stycznia do czerwca 2010 r.4 Rozliczenie realizacji zajęć: Liczba godz. zrealizowanych Liczba godz. niezrealizowanych z powodu niezdolności nauczyciela do pracy Podpis• Przydatność zajęć wyrównawczych jest wysoko oceniania.. Tysiąclecia 32 72-330 Mrzeżyno .Program zajęć dydaktyczno-wyrównawczych z matematyki w klasach IV - VIII szkoły podstawowej realizowanych w ramach projektu „Rozwijanie kompetencji kluczowych oraz przedsiębiorczości uczniów/uczennic Zespołu Szkół Samorządowych w Krynkach".. Jest zgodny z podstawą programową kształcenia ogólnego dla liceum i technikum (zakres podstawowy) podpisaną przez Ministra Edukacji Narodowej 23 sierpnia 2007 roku.W ramach zajęć wyrównawczych z matematyki, w latach 2008-2013 prze-prowadzono pięć sprawdzianów początkowych w miesiącu październiku i pięć sprawdzianów końcowych w styczniu..

Cele zajęć wyrównawczych z matematyki.

Zastępca szkolnego koordynatora ds. promocji zdrowia w Szkole Podstawowej z Oddziałami Integracyjnymi w Mrzeżynie - Małgorzata Konior.. Dane kontaktowe: Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi ul.. Zajęcia wyrównawcze 19Praca poświęcona jest analizie statystycznej wyników sprawdzianów początkowego i końcowego zajęć wyrównawczych z matematyki.. Zajęcia odbywały się raz w tygodniu na przemian dla klas IV i V oraz VI.. Zajęć w I semestrze roku szkolnego 2014/2015 odbywało się 16 godzin.. W klasach VI nie rezygnować z prowadzenia zespołów wyrównawczych z języka polskiego i matematyki dla najsłabszych uczniów.. Z takimi uczniami wskazana jest praca indywidualna, a najlepszą pomocą jest zorganizowanie zajęć wyrównawczych.. Przewagą studiów na kierunku zamawianym jest to, że uczelnia ma dodatkowe środki na sfinansowanie tego typu zajęć.. Ewaluacja IV.1.. Należy utrzymać dodatkową godzinę zajęć tygodniowo z języka polskiego i matematyki w każdej z VI klas.. Prezentowane w pracy .Program zajęć wyrównawczych Wst ęp Program przeznaczony jest dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej z trudno ściami w nauce j ęzyka polskiego Cele edukacyjne ogólne: - uzupełnienie wiadomo ści z zakresu kształcenia literackiego literackiego j ęzykowego, - rozbudzanie wiary w mo Ŝliwo ść pokonywania trudno ściPROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z MATEMATYKI DLA UCZNIÓW Z KLAS IV - VI..

rok szkolny 2018/2019 WSTĘPProgram zajęć wyrównawczych Matematykę można polubić!

IV.2 Ankieta szczegółowa badająca poziom wiedzy uczestników zajęć wyrównawczych z matematyki.Program zajęć wyrównawczych jest przeznaczony dla uczniów klasy V-ej szkoły podstawowej, którzy z różnych powodów mają trudności w opanowaniu podstawowych wiadomości i umiejętności z zakresu nauczania języka polskiego, niezbędnych w dalszej nauce, bezpośrednio użytecznych w życiu pozaszkolnym.Program zajęć wyrównawczych zakłada podmiotowe traktowanie ucznia po to, aby zwiększyć samodzielność uczenia się, zainteresowania dalszą edukacją, poczucia wiary we własne siły.. Specjalistyczne słownictwo i sformułowania z pewnością wykorzystacie podczas pracy w Zespole.Szkoła Podstawowa z Oddziałami Integracyjnymi ul. od samego dziecka.Jeśli ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej stwarza Wam trudność, poniżej znajdziecie inspirację do stworzenia takiego dokumentu.. D - uczeń po informacji o zagrażającej ocenie niedostatecznej z matematyki na koniec semestru i po kolejnej rozmowie z .dydaktyczno-wyrównawcze w wybranej literaturze Z badaó i obserwacji pracy uczniów wynika, iŽ w trakcie nauki pojawia siq szereg trudnošci w opanowywaniu trešci matematycznych.. EWALUACJA PROGRAMU 1.. Wnioski z analizy sprawdzianu umieszczać na tablicy w pokoju nauczycielskim iProgram zajęć wyrównawczych z matematyki dla klasy VII..

2.Wynikiem tego jest negatywna ocena.

Uwagi wstępnePROGRAM ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z MATEMATYKI DLA UCZNIÓW KLAS IV - VI SZKOŁY PODSTAWOWEJ Maria Mielniczek Podstawa prawna: Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 sierpnia 2007 r.Trzecim komponentem oceny w ramach zajęć o nazwie matematyka - wykład jest przydatność zajęć.. Wyniki badań ankietowych przedstawia tabela: Tabela 3: Wyniki oceny przydatności zajęć w ramach przedmiotu matematyka - wykład Kategoria odpowiedzi N % 1-bardzo źle 0 0% 2-raczej źle 0 0% 3-trudno powiedzieć 0 0%1.. jest adresowany do uczniów klasy pierwszej gimnazjum, którzy mają problemy z opanowaniem podstawowych treści zawartych w podstawie programowej kształcenia ogólnego z matematyki, często zbyt wolno pracują, rozwiązując problemy matematyczne, nie potrafią skoncentrować się naSprawozdanie z zajęć zespołu wyrównawczo-kompensacyjnego w II semestrze roku szkolnego 2008/2009 Klasa I Zajęcia odbywały się 2 razy w tygodniu: w środę , w godz. 11.35 - 12.00 i w czwartek, w godz. 11.35 - 12.00.. Zjawisko to dotyczy zarówno uczniów zdolnych, przecietnych i slabych.. 1,1 1,0 0,9 0,8 0,7 Data: Wyniki testu końcowego Model: Q(x)=exp(-(x/P1)^P2) Chi^2 = R^2 = P ± P ± Częstość 0,6 0,5 0,4 0,3 0,2 0,1 0, Ilość zdobytych punktów na sprawdzianie Wykres 12.. W każdym zespole klasowym oprócz uczniów uzdolnionych matematycznie są uczniowie przeciętni i wreszcie tacy, którzy mają duże problemy z opanowaniem wiadomości matematycznych..

Łącznie odbyło się 27 zajęć.

PLANOWANIE I REALIZACJA PROGRAMU Punktem wyjścia do przedstawionych oddziaływań, a zarazem właściwego opracowania programu zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz kryterium oceny ich skuteczności jest:PROGRAMU ZAJĘĆ WYRÓWNAWCZYCH Z MATEMATYKI W LICEUM Program zajęć wyrównawczych z matematyki przeznaczony jest dla uczniów klas I - III liceum.. Ocena efektywności realizowanych zajęć 2012/2013 Na zajęcia uczęszczało czworo uczniów, którzy zostali na nie zakwalifikowani na podstawie opinii Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej tj. .. Na zajęciach realizowano cele wynikające z udzielanej uczniom pomocy psychologiczno - pedagogicznej oraz realizowano podstawowe zagadnienia zawarte w Programie Edukacyjno .Sprawozdanie z zajęć wyrównawczych z matematyki dla klas IV - VI.. Immanuel Kant Grzegorz Kozioł11 Ocena efektywności nauczania zajęć wyrównawczych z matematyki 91 Wyniki dla sprawdzianu końcowego ilustruje Wykres 12.. Zajęcia z wykorzystaniem tablicy interaktywnej.. Jest oceniana jako powszechna, w związku z obniżeniem poziomu zajęć z matematyki w szkołach ponadgimnazjalnych.. WSTĘP .. Czas trwania zajęć: 45 minut Kształcone kompetencje: rozwijanie kompetencji matematycznych, umiejętności pracy zespołowej oraz kreatywności.zajęć wyrównawczych z matematyki dla klas IV - VI zajęcia pozalekcyjne realizowane w ramach projektu „Zajęcia dodatkowe dziś - szansą na lepsze jutro" w okresie od września 2012 r. do czerwca 2013 r. „Tyle jest w każdym poznaniu nauki, ile jest w nim matematyki.". z kl.III b. Celem zajęć było: 1. wyrównanie dysharmonii rozwoju.. Dokładny harmonogram zajęć znajduje się w dzienniku zajęć wyrównawczych.Podczas zajęć obowiązywała swobodna atmosfera i zasada współpracy.. Ankieta ogólna badająca poziom wiedzy i preferencji uczestników zajęć w chwili rozpoczęcia projektu ( ex- ante).. Tysiąclecia 32 72-330 Mrzeżyno Tel.. Program zajęć wyrównawczych jest zgodny z podstawą programową kształcenia ogólnego w zakresie matematyki i treścią podręcznika „MATeMAtyka 1" wydawnictwa Nowa Era.Konspekt zajęć wyrównawczych z matematyki dla uczniów klasy 5 Szkoły Podstawowej (uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim) Temat: W krainie figur geometrycznych.. 2.a także pełnego rozeznania co do przydatności poszczególnych metod i form pracy na zajęciach.. Ocena z egzaminu 2 3 3,5 4 4,5 5 Źródło: Opracowanie własne.Według tego programu prowadzę zajęcia wyrównawcze z matematyki dla uczniów klas drugich liceum, zawsze jednak przestrzegając zasady, by brali w nich udział tylko chętni uczniowie oraz by nigdy nie uzależniać oceny (semestralnej lub rocznej) od udziału ucznia w zajęciach.. Pozytywne oceny ze sprawdzianów, testów przeprowadzanych na lekcjach języka polskiego..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt