Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia z afazją




Comments are closed.Zarówno wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia jak i ewentualnej modyfikacji IPET dokonuje się - w zależności od potrzeb - we współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnią specjalistyczną, a także - za zgodą i rodziców ucznia - z innymi podmiotami.WIELOASPEKTOWA OCENA POZIOMU FUNKCJONOWANIA UCZNIA: Diagnoza Poradni .. - głębokie zaburzenia mowy i języka - afazja ruchowa - zaburzenia ekspresyjnego posługiwania się mową .. uwzględniany będzie jego aktualny poziom rozwoju psychofizycznego.. PROPOZYCJA ARKUSZA INDYWIDUALNEGO PROGRAMU EDUKACYJNO - TERAPEUTYCZNEGO Nauczyciele .. których interesują problemy ucznia z ADHD.Afazja ruchowa (ten typ afazji upoważnia do uzyskania przez ucznia orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego) Zasadniczym zaburzeniem jest tu nie wykształcenie lub zanik mowy spontanicznej, przy z reguły dobrym jej rozumieniu.Mówiąc najprościej nie ma umiejętności zużytkowania obwodowych narządów mowy do tworzenia słów.Zespół nauczycieli i specjalistów pracujących z dzieckiem, co najmniej dwa razy w roku szkolnym, dokonuje bowiem okresowej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, uwzględniając ocenę efektywności programu oraz, w miarę potrzeb, dokonuje modyfikacji programu.1.. WIELOSPECJALISTYCZNA OCENA POZIOMU FUNKCJONOWANIA UCZNIA WIELOSPECJALISTYCZNA OCENA POZIOMU FUNKCJONOWANIA UCZNIA PODSUMOWANIE OCENY FUNKCJONOWANIA UCZNIA na podstawie diagnoz cząstkowych w różnych obszarach funkcjonowania Mocne strony ucznia potrzeby (predyspozycje, uzdolnienia, dobrze opanowane umiejętności)1 Imię i nazwisko ucznia Chłopiec Data urodzenia XX Dane szkoły XX klasa/grupa Data podsumowania wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia XX DIAGNOZY CZĄSTKOWE Źródło informacji Analiza orzeczenia, opinii Informacje od rodziców ucznia Obserwacje wychowawcy i nauczycieli Analiza funkcjonowania Chłopiec z zespołem Aspergera..

Arkusz wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia - IPET.

Grudziądz.. Opublikowano: 14 maja 2016 roku.. Pobierz materiał .. Informacje zebrane od rodzica/opiekuna xxxxxxx jest chłopcem energicznym i pogodnym, bardzo dobrze funkcjonuje w grupie rówieśniczej.. Indywidualny plan pracy z uczniem słabym dla uczennicy Technikum Usług Fryzjerskich.. Przypominamy najważniejsze kwestie związane z przygotowaniem tych dokumentów.Okresowej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i modyfikacji programu dokonuje się, w zależności od potrzeb, we współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnią specjalistyczną, a także - za zgodą rodziców ucznia - z innymi podmiotami.. WIELOSPECJALISTYCZNA OCENA POZIOMU FUNKCJONOWANIA UCZNIA PODSUMOWANIE OCENY FUNKCJONOWANIA UCZNIA na podstawie diagnoz cząstkowych w różnych obszarach funkcjonowania Mocne strony ucznia (przyczyny niepowodzeń edukacyjnych, trudności (predyspozycje, uzdolnienia, dobrze opanowane umiejętności) Obszary wymagające wsparciaOkresowej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia i modyfikacji programu dokonuje się, w zależności od potrzeb, we współpracy z poradnią psychologiczno-pedagogiczną, w tym poradnią specjalistyczną, a także -za zgodą rodziców ucznia - z innymi podmiotami..

Marysia posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego dla dzieci z niepełnosprawnością ruchową - afazją.

Mowa rozwija się, ale powoli.W części VI zostały zaprezentowane istota, cel oraz sposób dokonywania wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, zgodny z wymaganiami zawartymi w rozporządzeniu MEN; zaproponowany został także przykładowy arkusz takiej oceny oraz dwa wzory struktur indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych.1.. PODSUMOWANIE OCENY FUNKCJONOWANIA UCZNIA.. środa, 18 marca 2020 9ARKUSZ POMOCNICZY DO OCENY FUNKCJONOWANIA UCZNIA PRZEZ NAUCZYCIELA(zawartej w arkuszu wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia) MOTORYKA DUŻAnie ma problemów z utrzymaniem równowagi ciałama problemy z utrzymaniem równowagi ciałama dobrą koordynacja ruchów kończynma słabą koordynację ruchów kończynogólną sprawnością fizyczną nie odbiega od poziomu .Arkusz Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia Nauczyciele, Rodzice.. Jolanta Jarmuł .2) Zawartość indywidualnego programu edukacyjno-terapeutycznego oraz zakres okresowej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia - IPET określa m.in. zakres współpracy nauczycieli i specjalistów z rodzicami ucznia, sposób dostosowania warunków organizacji kształcenia do rodzaju niepełnosprawności ucznia, w tym w zakresie wykorzystywania technologii wspomagających .pracujący z dzieckiem, dokumentacja medyczna Inni specjaliści pracujący z dzieckiem Badania specjalistyczne prowadzone w szkole Dokumentacja prowadzona przez wychowawcę klasy Wielospecjalistyczna ocena poziomu funkcjonowania ucznia Data Podpisy członków Zespołu Podpis rodziców(dotyczy uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, niesłyszących, słabosłyszących, niewidomych, słabowidzących, z niepełnosprawnością ruchową w tym z afazją, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera) ..

Obszary warunkujące rozwój dziecka* wyłonione w wyniku wielospecjalistycznej oceny poziomu ...Marysia jest dzieckiem 8- letnim.

Rodzice ucznia albo pełnoletni uczeń mogą uczestniczyć w opracowaniu i modyfikacji programu oraz dokonywaniu oceny.UCZEŃ Z AUTYZMEM, w tym z ZESPOŁEM ASPERGERA Wybrane zagadnienia WIELOSPECJALISTYCZNA OCENA POZIOMU FUNKCJONOWANIA UCZNIA W arkuszu obserwacyjnym nauczyciel powinien uwzględnić: sposób i poziom komunikacji ucznia, tzw. trudne zachowania i częstotliwość występowania, kontakt wzrokowy, kontakt naprzemienny, umiejętność samodzielnej .Arkusz Wielospecjalistycznej Oceny Poziomu Funkcjonowania Ucznia.. Bariery utrudniające aktywność lub uczestnictwo ucznia: • niemożliwa stała obecność nauczyciela wspomagającego przy uczniu w trakcie lekcji i pomoc przy rozwiązywaniu zadań ze względu na czworoArkusz wielospecjalistycznej oceny funkcjonowania ucznia oraz IPET Warsztat pracy.. Potrzebuje motywacji i zachęty do działania - osiąga wtedy bardzo wysokie wyniki.• zaangażowanie rówieśników z klasy w pomoc dziewczynce i budowanie z nią relacji.. IPET na drugi etap edukacyjny.. Klaudia Strzeszewska.. W związku z tym wystawiając oceny, pod uwagę brany będzie: .Dzieci z zaburzeniami rozwoju mowy diagnozowanymi jako niedokształcenie mowy o typie afazji z reguły przez całe życie, również jako osoby dorosłe, mają niedobory w zakresie komunikacji werbalnej..

PODSUMOWANIE OCENY FUNKCJONOWANIA UCZNIA na podstawie diagnoz cząstkowych; ... 10.12.2020 - Jak pracować z dzieckiem/uczniem z afazją?

Katarzyna Wierzbowska.. W przypadku Michała mamy do czynienia z opóźnieniem rozwoju głównie mowy czynnej.. Z uwagi na zdiagnozowaną afazję i nie osiągnięcie gotowości szkolnej Marysia została odroczona od obowiązku szkolnego w roku szkolnym 2017/2018.Dla każdego ucznia, który posiada orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, opracowuje się w szkole Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny, na podstawie wcześniej przeprowadzonej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia.. na podstawie diagnoz cząstkowych Obszar funkcjonowania Opis funkcjonowania dziecka w danym obszarze Potrzeby wynikające z diagnozy dziecka w danym obszarze Mocne strony Słabe strony Ogólna sprawność fizyczna uczniaARKUSZ WIELOSPECJALISTYCZNEJ OCENY FUNKCJONOWANIA UCZNIA Strona 3 z 9 trudności itp.) ekspresji twarzy, nie posiada zdolności wczuwania się w stan emocjonalny rozmówcy, szkole, nauka wyrażania emocji, docenianie najdrobniejszych postępów, chwalenie na forum klasy Sfera społeczna (kompetencje społeczne, relacje z dorosłymi,Wielospecjalistyczna Ocena Poziomu Funkcjonowania Ucznia opracowana została na podstawie orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego ze względu na niepełnosprawność ruchową..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt