Efekty ewaluacji wewnętrznej w szkole




Terminy .Dzięki temu ewaluacja dała wyniki o dużej wiarygodności.. Kryteria ewaluacji III.. Źródła informacji o jakości pracy szkoły w obszarze objętym ewaluacją.. Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się.. Ewaluacja realizowana była od maja do czerwca 2015r.. Jest to doskonała sposobność, by ewaluację wewnętrzną w szkole prowadzić w sposób umożliwiający pozyskanie użytecznych informacji oraz wykorzystać ją w doskonaleniu pracy placówki ww szkole lub placówce za istotne wjej działalności" (MEN, 2009).. Wskazanie źródeł informacji o jakości pracy w obszarach objętych ewaluacją 2.W dniach od 6 do 10 marca 2014 roku w naszej szkole przeprowadzona została ewaluacja zewnętrzna.. bardziej szczegółowoW roku szkolnym 2017/2018 została przeprowadzona ewaluacja wewnętrzna, której celem było ustalenie, czy uczniowie nabywają w szkole wiadomości i umiejętności określone w podstawie programowej oraz sprawdzenie, w jakim zakresie diagnozuje się i analizuje osiągnięcia uczniów, uwzględniając ich możliwości rozwojowe.WYNIKI EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ OBSZAR 2: PROCESY ZACHODZĄCE W SZKOLE WYMAGANIE 2 Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się Nauczyciele kształtują u uczniów umiejętność uczenia się ŹRÓDŁA INFORMACJI: 1) Osobowe: nauczyciele, rodzice, uczniowie.. II Informacje dotyczące organizacji ewaluacji..

Cele ewaluacji wewnętrznej 2.

Wpraktyce to dyrektor lub/i powołane przez nie-go osoby określają co w danej szkole jest „istotne".. Daje to szkołom sze-roką autonomię, jednak wiele z nich, w poszukiwaniu zagadnień ewaluacji wewnętrznej, posiłkuje się wyłącznie określonymi w tym rozporządzeniuNiniejsze opracowanie zawiera koncepcję badania, która może być wykorzystana w ramach realizowanej przez szkołę ewaluacji wewnętrznej.. Janusza Korczaka w Kleszczowie przez zespół nauczycieli powołany przez Dyrektora Szkoły w składzie: - Danuta Kuc - przewodnicząca komisji, - Paulina Ochocka, - Renata Frach, - Beata Stankiewicz.Pytanie: Jestem nauczycielem w wiejskiej szkole.. Na to pytanie twierdząco odpowiedziało 25 osób, co stanowi około 45%Raport z ewaluacji wewnętrznej w szkole 2012/2013.. K. K. BACZYŃSKIEGO W PUŁAWACH RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ wymaganie 6 poziom B Szkoła wspomaga rozwój uczniów, z uwzględnieniem ich indywidualnej sytuacji Opracował zespół w składzie: Małgorzata Szymanek Dorota Leszczyńska Alina Sobczyńska Jolanta MuratWymóg prowadzenia ewaluacji wewnętrznej w szkole stworzył przekonanie, że oto zmuszamy nauczycieli do przyjęcia roli badaczy, którzy, trzymając się ściśle wykładni podręczników metodologicznych, powinni realizować w szkole szeroko zakrojone badania ewaluacyjne.I..

Cele ewaluacji wewnętrznej.

III obszar: Szkoła jest integralnym elementem środowiska, w którym działaNa podstawie przeprowadzonej ewaluacji wewnętrznej badającej wymaganie procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się, można stwierdzić, że procesy edukacyjne przebiegające w szkole są zazwyczaj planowane, są monitorowane i doskonalone z uwzględnieniem zaleceń podstawy programowej, potrzeb uczniów i .Projekt ewaluacji: Procesy wspomagania rozwoju i edukacji dzieci są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się Bożenna Bilkiewicz, Anna Chilimończyk, Katarzyna Kacprzak, Joanna Sosnowska, Alicja Szymańska.W szkole analizuje się wyniki egzaminów, wyniki ewaluacji zewnętrznej i wewnętrznej oraz innych badań zewnętrznych i wewnętrznych odpowiednich do potrzeb szkoły.. Zakres diagnozowania 3.. Pytania kluczowe 4. raport z ewaluacji wewnĘtrznej szkoŁa podstawowa w lesznie rok szkolny 2013/2014 obszar - efekty dziaŁalnoŚci dydaktycznej, wychowawczej i opiekuŃczej oraz innej dziaŁalnoŚci statutowej szkoŁy wymaganie .. Procesy edukacyjne są zorganizowane w sposób sprzyjający uczeniu się I.. Pytania kluczowe.. Harmonogram przeprowadzenia ewaluacji wewnętrznej: Przebieg Czynności Czas wykonania Nauczyciele odpowiedzialni Opracowanie koncepcji ewaluacji..

Cele i zadania ewaluacji wewnętrznej 1.

Przedmiot ewaluacji: Uczniowie są aktywni.Prezentowany raport jest wynikiem ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w Szkole Podstawowej im.. sposób sprzyjający uczeniu się S t r o n a 1 Raport z ewaluacji wewnętrznej w szkole 2012/2013.. Informacje dotyczące organizacji ewaluacji 1.. Do jego osiągnięcia niezbędna jest autorefleksja i analiza własnych działań, dokonywana przez nauczycieli i dyrektorów szkół.Model metodologiczny ewaluacji wewnętrznej opiera się na sondażu jako metodzie badawczej.. Zakres diagnozowania: obszar.. Przedmiot ewaluacji: 1.. Metody i narzędzia badawcze wykorzystane przy ewaluacji.. takie podejście, oparte na dużej autonomii ewaluacji wewnętrznej, nadaje jej równoważną ran-przeprowadzania ewaluacji wewnętrznej pozostawiono decyzji zespołów ewaluacyjnych w poszczególnych placówkach.. Ocena działań i ich efekty.. 212 6.8.4.. W szkołach, które dopiero oczekują na ewaluację zewnętrzną, dominuje .ewaluację wewnętrzną w szkole prowadzić w sposób umożliwiający pozyska-nie użytecznych informacji oraz wykorzystać ją w doskonaleniu pracy placów-ki w obszarach, które takiej poprawy rzeczywiście wymagają..

Harmonogram ewaluacji wewnętrznej.

2) Nieosobowe: dziennik lekcyjny, plany pracy, arkusze .„Procesy zachodzące w szkole lub placówce" i „Funkcjonowanie szkoły lub placówki w środowisku lokalnym, w szczególności w zakresie współpracy z rodzicami uczniów" - 50 ewaluacji; „Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły lub placówki" - 13 ewaluacji.Prezentowany raport jest wynikiem ewaluacji wewnętrznej przeprowadzonej w Szkole Podstawowej w Raciążu w roku szkolnym 2013/2014.. Analiza wyników egzaminów zawnętrznych i wewnętrznych.. Dobór próby badawczej został dokonany w oparciu o założenia zawarte w Planie Ewaluacji Wewnętrznej, który został zatwierdzonym przez Dyrektora szkoły.. Na podstawie wizytacji Kuratorium Oświaty sporządziło raport, z którym mogą się Państwo zapoznać na stronie lub w zamieszczonym poniżej załączniku.. bezpiecznie w szkole, 2 uczniów określa swoje bezpieczeństwo w skali 2, 12 osób w skali 3, .. przynoszą efekt.. Okres planowania ewaluacji wewnętrznej i wybór jej przedmiotu .. wymaganie.. Zostałam wyznaczona przez dyrektor szkoły do nadzorowania pracy 6-cio osobowego zespołu ewaluacyjnego: Obszar: Efekty działalności dydaktycznej i statutowej szkoły.. Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły Przedmiot ewaluacji: 1.4 Respektowane są normy społeczne „Respektowanie norm społecznych" - „odnosi się (.). i do pozycji ucznia w szkoleUczniowie klas 1-8 szkoły podstawowej (po 5 osób z każdej klasy), Nauczyciele uczący w klasach 1-8 szkoły podstawowej, Rodzice.. Ewaluacji wewnętrznej podlegał: I obszar: Efekty działalności dydaktycznej, wychowawczej i opiekuńczej oraz innej działalności statutowej szkoły.. Analizy prowadzą do formułowania wniosków i rekomendacji, na podstawie których nauczyciele planują i podejmują działania służące jakości procesów edukacyjnych.SZKOŁA PODSTAWOWA nr 2 im.. Cele i zakres ewaluacji 1.. Zastosowano technikę ankietową.. w roku szkolnym 2011/2012.. Wykorzystanie wyników w dalszej perspektywie czasowej .. które jeszcze nie przeszły ewaluacji.. Warto więc pamiętać o tym, by po zrealizowanym przedsięwzięciu (a czasem nawet w trakcie jego trwania) przeprowadzić ewaluację, bo jest ona oceną wartości projektu.I Cele i zakres ewaluacji wewnętrznej.. Ewaluacja wewnątrzna 2013/2014 Raport z ewaluacji wewnętrznej w .raport z ewaluacji wewnĘtrznej szkoŁa podstawowa w lesznie rok szkolny 2013/2014.. W trakcie badań przeprowadzono: ankietowanie uczniów klas I - VI badaniem objęto 58 uczniów losowo wybranych, co stanowi 29% wszystkich uczniów szkoły, ankietowanie rodziców uczniówEwaluacja jest procesem o charakterze praktycznym, którego zadaniem jest ustalenie, czy dany projekt osiągnął zakładane cele.. Badanie wyników nauczania uczniów kl .Raport z ewaluacji wewnętrznej - 2013/2014 4 Obszar ewaluacji: 1..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt