Wykorzystania zasad hydrostatyki i aerostatyki w życiu codziennym




WZÓR : (w załączniku) Znaczenie .Dział: Hydrostatyka i aerostatyka Uczeń: • rozpoznaje i nazywa siły ciężkości i nacisku, podaje ich przykłady w różnych sytuacjach praktycznych (w otaczającej rzeczywistości); wskazuje przykłady z życia codziennego obrazujące działanie siły nacisku • rozróżnia parcie i ciśnieniewszystkie cząsteczki powietrza w atmosferze są poddane działaniu siły grawitacji.. W1 jest taka sama jak wody, W2 mniejsza, a W3 większa.. Związane jest to z wewnętrzną budową cieczy i gazów.. Berti posługiwał się w tym celu ołowianą rurą o długości 12 m.. CIŚNIENIE - Wielkość fizyczna, której miarą jest wartość siły nacisku działającej na jednostkową powierzchnię.. HYDROSTATYKA I AEROSTATYKA 118 Uczeń: • rozpoznaje i nazywa siły ciężkości i nacisku, podaje ich przykłady w różnych sytuacjach praktycznych (w otaczającej rzeczywisto-ści); wskazuje przykłady z życia codziennego obrazujące działanie siły nacisku posługuje się pojęciem ciśnienia • rozróżnia parcie i ciśnienieprzestrzega zasad bezpieczeństwa podczas wykonywania obserwacji, pomiarów i doświadczeń wymienia i rozróżnia rodzaje oddziaływań (elektrostatyczne, grawitacyjne, magnetyczne, mechaniczne) oraz podaje przykłady oddziaływań podaje przykładyskutków oddziaływań w życiu codziennym posługuje się pojęciem siły jako miarąw życiu codziennym następnie z posługuje się pojęciem siły jako miarą oddziaływań wykonuje doświadczenie (badanie rozciągania gumki lub sprężyny), Uczeń: podaje przykłady powiązań fizyki z życiem codziennym, techniką, medycyną oraz innymi dziedzinami wiedzy rozróżnia pojęcia: obserwacja, pomiar, naczynia- wykorzystania (w przyrodzie i w życiu codziennym) przewodnictwa cieplnego (przewodników i izolatorów ciepła), - zjawiska konwekcji (np. prądy konwekcyjne), - promieniowania słonecznego (np. kolektory słoneczne), - pojęcia ciepła właściwego (np. znaczenia dużej wartości ciepła właściwego wody i jego związku z klimatem),opisać rolę, jaką ciśnienie odgrywa w życiu codziennym i w przyrodzie; ..

Wykorzystanie wiedzy fizycznej w życiu codziennym.

CIŚNIENIE - Wielkość fizyczna, której miarą jest wartość siły nacisku działającej na jednostkową powierzchnię.. Parcie i ciśnienie parcie (nacisk) ciśnienie ijego jednostka w układzie SI wskazuję przykłady z życia codziennego obrazujące działanie siły nacisku określam, co to jest parcie - siła nacisku wyjaśniam, dlaczego jednostką parcia jest niutonIII.. HYDROSTATYKA I AEROSTATYKA Uczeń: • rozpoznaje i nazywa siły ciężkości i nacisku, podaje ich przykłady w różnych sytuacjach praktycznych (w otaczającej rzeczywistości); wskazuje przykłady z życia codziennego obrazujące działanie siły nacisku • rozróżnia parcie i ciśnienie • formułuje prawo Pascala, podaje przykładyIII.. - Wykorzystanie - do obliczania gęstości danego ciała; W cieczy - łodzie .Pojęcia z hydrostatyki i aerostatyki HYDROSTATYKA I AEROSTATYKA - pojęcia 1.PARCIE - Siła wywierana przez ciało na powierzchnię w kierunku prostopadłym do tej powierzchni.. Siłami masowymi są siły, których wartość jest proporcjonalna do masy ciała, czyli siły grawitacyjne oraz sił bezwładności.- wykorzystać informacje pochodzące z analizy przeczytanych tekstów (w tym popularnonaukowych) dotyczących wykorzystywania prawa Pascala w otaczającej rzeczywistości i w życiu codziennym, Wychowawcze: - zainteresowanie ucznia fizyką, - rozwinięcie myślenia twórczego, - rozwijanie systemu pojęć i opanowanie odpowiedniego języka,III..

Jak wykorzystywane jest prawo Pascala i prawo Archimedesa w życiu codziennym?

hydrostatyka - nauka zajmująca się zjawiskami zachodzącymi w cieczach będących w spoczynku.Ciężarek zawieszono na sprężynie i wprowadzono w drgania pionowe.. Dziękuję za uwagę WIKTORIA SIEDLARZ III zasada dynamiki Newtona II zasada dynamiki Newtona Zasady dynamiki określają związki między ruchem ciała a siłami działającymi na nie, dlatego zwane są też prawami ruchu.. Łódź przebija powierzchnię i .Poznanie podstawowych praw opisujących przebieg zjawisk fizycznych w przyrodzie.. Efektywność nauczania fizyki wymaga skorelowania jej programu z programami innych przedmiotów - biologii, chemii, matematyki.III.. Jeśli U=W łódź wznosi się.. HYDROSTATYKA I AEROSTATYKA Siła nacisku na podłoże.. HYDROSTATYKA I AEROSTATYKA Uczeń: rozpoznaje i nazywa siły ciężkości i nacisku, podaje ich przykłady w różnych sytuacjach praktycznych (w otaczającej rzeczywistości); wskazuje przykłady z życia codziennego obrazujące działanie siły nacisku rozróżnia parcie iciśnienie formułuje prawo Pascala, podajew życiu codziennym posługuje się pojęciem siły jako miarą oddziaływań wykonuje doświadczenie (badanie rozciągania gumki lub sprężyny), Uczeń: podaje przykłady powiązań fizyki z życiem codziennym, techniką, medycyną oraz innymi dziedzinami wiedzy rozróżnia pojęcia: obserwacja, pomiar, doświadczenieUczestnicy koła fizycznego, prowadzonego przez nauczycielkę fizyki Ilonę Rupińską, pragną przedstawić ciekawe zagadnienia z dziedziny fizyki dotyczące hydrostatyki i aerostatyki..

Ukazuje się wykorzystanie praw fizyki w codziennym życiu, technice.

Zad 2, 3, 4 2020-10-25 20:01:31; Oblicz natężenie prądu J 2020-10-25 15:50:45; Pomocy fizykaA klasa7 2020-10-23 16:00:43; Plis pilne pomocy Fizyka temat Elektryzowanie ciał (daje naj ) 2020-10-22 12:27:20 Moment pędu wirującego pręta z częstotliwością 0,75Hz ma wartość 1,2kg razy metr do kwaderatu na sekundę.Zastosowanie zasad dynamiki Newtona w życiu codziennym.. hydōr - „woda" + statikos - „powodujący stanie") - dział mechaniki płynów zajmujący się badaniem cieczy w stanie spoczynku oraz warunków pozostawania w spoczynku cieczy znajdującej się w polu sił masowych.. Jeśli siły1.. Cele: Realizując projekt możemy dowiedzieć się: 1.. Zarówno W jak i U=pVg, V i g są takie same w obu wypadkach, także gęstość (p) wody jest stała.. Stąd bierze się ciśnienie atmosferyczne.. HYDROSTATYKA I AEROSTATYKA Uczeń: rozpoznaje i nazywa siły ciężkości i nacisku, podaje ich przykłady w różnych sytuacjach praktycznych (w otaczającej rzeczywistości); wskazu-je przykłady z życia codziennego obra-zujące działanie siły nacisku rozróżnia parcie i ciśnienie formułuje prawo Pascala, podaje przy-Prawo Pascala.. HYDROSTATYKA I AEROSTATYKA Uczeń: rozpoznaje i nazywa siły ciężkości i nacisku, podaje ich przykłady w różnych sytuacjach praktycznych (w otaczającej rzeczywistości); wskazuje przykłady z życia codziennego Uczeń: posługuje się pojęciem parcia (nacisku) posługuje się pojęciem ciśnienia wraz z jego jednostką3..

Jeśli U=W, łódź pływa (zobacz zasadę pływalności).

hydrostatyka.. HYDROSTATYKA I AEROSTATYKA Na ocenę dopuszczającą: Uczeń: rozpoznaje i nazywa siły ciężkości i nacisku, podaje ich przykłady w różnych sytuacjach praktycznych (w otaczającej rzeczywistości); wskazuje przykłady z życia codziennego obrazujące działanie siły nacisku rozróżnia parcie i ciśnieniei fizyki w życiu codziennym oraz formułowania sądów opartych na rozumowaniu matematycznym, .. obliczanie wyniku średniego) przy wykorzystaniu w miarę możliwości narzędzi technologii informacyjno-komunikacyjnych, a także na .. III Hydrostatyka i aerostatyka 8 IV Kinematyka 10 V Dynamika 9 VI Praca, moc, energia 8 VII Zjawiska .HYDROSTATYKA I AEROSTATYKA: Uczeń: .. · opisuje znaczenie tarcia w życiu codziennym; wyjaśnia na przykładach, kiedy tarcie i inne opory ruchu są pożyteczne, a kiedy niepożądane oraz wymienia sposoby zmniejszania lub zwiększania oporów ruchu (tarcia) .. - wykorzystania (w przyrodzie i w życiu codziennym) przewodnictwa cieplnego .Hydrostatyka (z gr.. PARCIE - Siła wywierana przez ciało na powierzchnię w kierunku prostopadłym do tej powierzchni.. Dzięki wstępowi teoretycznemu, a także części praktycznej zajęć, uczniowie w prawidłowy sposób będą potrafili opisać, zinterpretować, czy przedstawić cechy .III.. Górne warstwy atmosfery naciskają na dolne, a te na przedmioty na powierzchni Ziemi.. Prawo Pascala mówi, że ciśnienie wywierane z zewnątrz na ciecz lub gaz jest przekazywane jednakowo we wszystkich kierunkach.. Cząsteczki naciskają na sąsiadujące, te przekazują dalej nacisk swoim sąsiadom i w ten sposób ciśnienie rozchodzi się w całej objętości.- wykorzystania (w przyrodzie i w życiu codziennym) przewodnictwa cieplnego (przewodników i izolatorów ciepła),- zjawiska konwekcji (np. prądy konwekcyjne), - promieniowania słonecznego (np. kolektory słoneczne),- pojęcia ciepła właściwego (np. znaczenia dużej wartości ciepła właściwego wody i jego związku z klimatem),W programie nauczania fizyki szczególną uwagę zwraca się na zrozumienie poznanej wiedzy, nabycie umiejętności potrzebnych w życiu.. Rozwijanie dociekliwości poznawczej i wykształcenie umiejętności posługiwania się zdobytą wiedzą do rozwiązywania prostych problemów i zadań..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt