Ocena zachowania ucznia nadpobudliwego




- samodzielnie dokonuje oceny swojego zachowania.Pytanie: W systemie oceniania zachowania przyjęto zasadę: na początku semestru każdy uczeń ma 50 pkt., za każdą nieusprawiedkiwioną godzinę nieobecności w szkole przyznaje się -2 pkt.. Zajęcia warsztatowe z rodzicami (1 scenariusz).. Na koniec semestru kilku uczniów uzyskało ujemny wynik pkt.. Narzekania na dzisiejszą młodzież przybrały formę standardu, wobec powyższego nie trzeba nikomu uświadamiać .Zasadnicze informacje o uczniu wynikające z poziomu funkcjonowania zawierające się w Indywidualnych Programach Edukacyjno-Terapeutycznych i wynikające z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego mogą przyjmować formę jak poniżej: Zasadnicze informacje o uczniu wynikające z: orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego Stan zdrowia dziecka (w tym przyjmowane leki).Uczeń z orzeczeniem PPP jest w stanie opanować konieczne i podstawowe wiadomości zawarte w programie nauczania ale wymaga to od niego znacznie więcej czasu i wkładu pracy, w porównaniu z pozostałymi uczniami w klasie.. - kontroluje swoje zachowanie.-potrafi ocenić swoje zachowanie.. Jedynym autorytetem był ojciec.. - dostrzega wady i zalety w swoim zachowaniu.. Matka nie radziła sobie wychowawczo z synem.. Wtedy nauczysz się zasad gry, tak jak nauczyłeś się grać w warcaby i będziesz mógł cieszyć się grą i zwycięstwem".Autor: Jolanta Oskwarek 25 Paz 2007, 11:27 Kliknij: Generator opinii o uczniu Czasem trzeba ucznia skierować do poradni psychologiczno-pedagogicznej..

Samoświadomość i samoocena.

Noworodek urodzony z objawami niedotlenienia.. Kędzierzyn-Koźle.Jeżeli uczeń przejawia zachowania agresywne, jest nadpobudliwy psychoruchowo lub zamknięty w sobie, nieśmiały, często łamie regulaminy szkolne, wagaruje, nie uczy się, lekceważy szkołę i nauczycieli, niszczy mienie szkoły, kradnie, to niewątpliwie jest to uczeń sprawiający trudności wychowawcze.Wszelkie rozmowy z uczniem, wzywanie matki do szkoły, rozmowy z pedagogiem szkolnym nie przyniosły rezultatów.. Opinia o uczniu (wyjeżdżającym do sanatorium) Anna Nowak.. Kędzierzyn-Koźle.. Uczniowie ci zachowują się w szkole dobrze, przestrzegają norm życia społecznego.. Scenariusze zajęć psychoedukacyjnych i terapeutycznych dla dzieci z ADHD i ich opiekunów 3.1.. Opis i analiza 1.Identyfikacja problemu W pracy wychowawczej napotykamy na pewne trudności i problemy, które nie zawsze można do końca rozwiązać.. Z reguły są bardzo ruchliwe, nie znoszą skrępowania ruchów.. Obniżona ocena z zachowania również nie zmotywowała ucznia do zmiany postępowania.Na podstawie obserwacji zachowania się ucznia w szkole można uznać, że pewne objawy nadruchliwości zmniejszyły się z czasem, natomiast nadal występują zaburzenia koncentracji uwagi.. Masa urodzeniowa 3800 g, długość 56 cm..

Środowisko rodzinne ucznia (Proszę podkreślić właściwe) 1.

Na poprawę jego zachowania na lekcji miała niewątpliwie postawa rówieśników, którzy służyli mu pomocą i potrafili pocieszyć, gdy na przykład otrzymał słabą ocenę i zaczynał płakać.II Ocena zachowania 1.. Zainteresowanie rodziców/opiekunów karierą szkolną dziecka: duże, wystarczające, małe, brak zainteresowania 2.. Przy ocenie osiągnięć ucznia z każdego typu niepełnosprawnością należy szczególnie doceniać własną .Zaleca się wywieszanie w klasie rezultatów oceny zachowań całej klasy po uprzedniej.. Punkty można zarobić za rzeczy, które zależą od nauczyciela i pozycji finansowej rodziców.. Usłyszałam, że moja córka doprowadza do takiej pasji pozostałe dzieci, że zdarzają się takie incydenty, że jest więcej dzieci, nie tylko moje.Wielospecjalistycza ocena ucznia upośledzonego w stopniu umiarkowanym.. Coraz częściej też chłopiec ma problemy z nauką.Zachowanie dzieci z ADHD jest szczególnie uciążliwe w szkole.. W systemie kar nie stosować ograniczeń zabawy i ćwiczeń fizycznych.2.8.. Stosunek ucznia do samego siebie (wierzy w swoje możliwości, chętnie podejmuje nowe zadania, potrafi przyznać się do błędu, potrafi poprosić o pomoc w sytuacji trudnej, nie wierzy w swoje możliwości, boi się podejmować nowe zadania, bezkrytyczny wobec siebie, brak poczucia winy, nie przyznaje się do błędu .Przebyła również grypę i brała leki..

Jak wygaszać nieprawidłowe zachowania dowartościowując ucznia nadpobudliwego 3.

Pewien ojciec nadpobudliwego chłopca powiedział tak: „To, że jest ci trudniej, znaczy tylko tyle, że ty i ja musimy się bardziej starać.. Wynikają one ze zmiennych i dynamicznych procesów dydaktyczno - wychowawczych, jak i z nie do końca poznanej .nadpobudliwym psychoruchowo „Trudne" zachowanie ucznia Rozpoznaję zachowanie jako objaw ADHD Stosuję „okulary na ADHD" Dziecko wróciło do zadania - pochwała Pojawiło się „NIE" - wyciągam konsekwencje Rozpoznaję zachowanie jako celowe łamanie zasad - Przypominam zasadę - Wyciągam konsekwencjeOcena z zachowania: wzorowa.. Uczeń nadpobudliwy psychoruchowo.. Wymagania rodziców/opiekunów dotyczące wyników dziecka w nauce: zbyt wysokie, adekwatneAnaliza przypadku uczeń nadpobudliwy ruchowo oraz z diagnozowanym aspergerem.. B. Czerdrecka: Analiza pedagogiczna zaburzeń w zachowaniu dzieci w młodszym wieku szkolnym, Rzeszów 1994 r. 4.. · Podstawowe informacje na temat dziecka Mikołaj jest chłopcem 10-letnim, pochodzi z pełnej 4 - osobowej rodziny.Uczeń z zaburzeniami emocjonalnymi w klasie.. Posadzone na krześle przez 45 minut - kręcą się, wiercą niespokojnie, co chwila wstają, wymachują nogami, manipulują przedmiotami znajdującymi się w zasięgu ręki.1 PRACA Z UCZNIEM TRUDNYM ANALIZA PRZYPADKU Niepowodzenia szkolne dziecka nadpobudliwego WSTĘP Przemiany społeczno-ekonomiczne, które dokonały się w Polsce w ostatnich latach, nasiliły zjawisko powszechnej biedy, patologii rodzinnych, wszechogarniającego bezrobocia..

Oceną wyjściową jest ocena dostateczna, do której można "dorobić".X.

Uczeń nadpobudliwy często stwarza ogromne problemy w klasie.. Uczeń: - jest samokrytyczny.. Przy nauczaniu dziecka z nadpobudliwością należy pamiętać, że:- objawy nie są winą dziecka, nie są też winą rodziców, ani nauczycieli,Plik oceny zachowania ucznia z ADHD nu.doc na koncie użytkownika magdh • folder ADHD,nadpobudliwość • Data dodania: 28 sty 2009dzieciom nadpobudliwym będzie znacznie trudniej.. zawsze wzorowo wywiązuje się ze swoich obowiązków szkolnych, naukowych i pozaszkolnych, jak i tych wynikających ze Statutu Szkolnego,; godnie, z oddaniem i pasją reprezentuje szkołę w obszarze między klasowym, międzyszkolnym, dzielnicowych .Rodzice codziennie zapoznawali się z tymi informacjami, podpisywali je, co oznaczało, że są świadomi jego zachowania, zajęcia integrujące grupę typu: rozmowa o swoich uczuciach, wprowadzenie programu pt. Korekcja zachowań dzieci nadpobudliwych, nie wprowadzanie nagłych, istotnych zmian w klasie,Opis i analiza przypadku Opis i analiza przypadku ucznia niedostosowanego społecznie posiadającego zdiagnozowaną nadpobudliwość psychoruchową, deficyty w rozwoju poznawczym, trudności w koncentracji uwagi oraz kształtowanie się cech dyssocjalnych osobowościCoraz częściej wykonywał na czas powierzone mu zadania, niekiedy uczniowie musieli czekać, aż skończy, co motywowało go do pracy i wysiłku.. Należy w miarę możliwości wykorzystywać wpływ pozytywnej grupy w klasie w radzeniu sobie z negatywnymi przejawami zaburzeń zachowania dzieci nadpobudliwych.. O zaburzeniach emocjonalnych orzeka się, gdy intensywność i rodzaj reakcji odbiegają od normalnego zachowania dla wieku życia dziecka: - reakcje emocjonalne o charakterze negatywnym występują częściej niż pozytywne, - dziecko sprawia wrażenie zobojętniałego, - reakcje są niewspółmierne do siły bodźców, - dziecko nie kontroluje .Dzieci nadpobudliwe nie potrafią skupić się przez dłuższego czasu na jednej czynności.. Ocena według skali Apgar - 6.. 2 pkt Opis i analiza przypadku rozpoznawania i rozwiązywania problemu wychowawczego.. Zachowanie dziecka było od początku niespokojne przejawiało się krzykiem i płaczem.Plik oceny zachowania ucznia z ADHD nu.doc na koncie użytkownika magdh • folder ADHD,nadpobudliwość • Data dodania: 10 lis 2009Mówię, że zachowanie to jedno i tutaj nie ukrywam, że liczę na pomoc pani, gdyż jest ona nieoceniona, ale bezpieczeństwo to drugie.. Poród odbył się o czasie siłami natury.. Małgorzata Majda.. za zachowanie, co przekłada się na ocenę naganną.. 3.2.Ocena pozytywna (zgodna z oczekiwaniami) Ocena negatywna (niezgodna z oczekiwaniami) TWORZENIE OBRAZU SIEBIE..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt