Informacja publiczna odpowiedź termin




Należy podkreślić, iż dostęp do informacji publicznej stanowi .Informacja publiczna - informacja wydawana przez rząd, rzadziej - w niektórych krajach przez sądy i inne instytucje, także stowarzyszenia czy fundacje.. zm.)Terminy.. TRYB WNIOSKOWY UDOSTĘPNIENIA INFORMACJI PUBLICZNEJ W STRAŻY MIEJSKIEJ MIASTA KRAKOWA .. Zgodnie z przyjętą definicją, za informację publiczną należy uznać każdą wiadomość wytworzoną przez szeroko rozumiane władze publiczne, a także inne podmioty, które tę władzę realizują, bądź gospodarują mieniem komunalnym lub majątkiem Skarbu Państwa, w zakresie tych kompetencji.Wniosek o udostępnienie informacji publicznej musi spełniać wymogi określone w kodeksie postępowania administracyjnego.. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w powyższym terminie, urząd powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o nowym terminie, w jakim udostępni informację (nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia .Niestety, Twoja przeglądarka nie obsługuje ramek lub ich obsługa została wyłączona.. Udostępnienie informacji publicznej następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.. Nie ma żadnej reakcji ani odpowiedzi.. Beck 2017 r. · Autor ,,Dostęp do informacji publicznej.. 3) oraz 2016 r. (wyd.. W wielu krajach za informację publiczną uznaje się dostęp do posiedzeń rządu z możliwością rejestracji obrazu i dźwięku, a także metadane uważane za integralną część danych właściwych, czy rozkłady jazdy, komunikaty .· Autor komentarza do ustawy o ponownym wykorzystywaniu informacji sektora publicznego C.H..

Jeżeli informacja nie może być udostępniona w ww.

O najczęstszych nieprawidłowościach i o tym, jak prawidłowo udzielić odpowiedzi na zapytanie o udzielenie informacji, piszemy poniżej.Odpowiedź na tak złożony wniosek lub zapytanie wysyłana jest do wnioskodawcy drogą elektroniczną.. Na komputerze, smartfonie lub tablecie.. Co więcej, czasowo straciliśmy możliwość skutecznego zaskarżenia bezczynności w przypadku, gdy nie otrzymaliśmy odpowiedzi na wniosek.W ramach dostępu do informacji publicznej można także żądać wykazów awansów stanowiskowych lub płacowych (wyrok NSA z 14 lutego 2020 r., I OSK 578/19).. Termin ten nie może być dłuższy .Brak odpowiedzi na wniosek o dostęp do informacji publicznej .. 2 DostInfPubU: „Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w terminie określonym w ust.. 1, podmiot obowiązany do jej udostępnienia powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim udostępni informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.Z treści art. 16 ust.. 1 i 2 Konstytucji RP zostały określone w ustawie z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej.. terminie wnioskodawca zostaje poinformowany o powodach opóźnienia i terminie udzielenia odpowiedzi.. Termin udostępnienia informacji publicznej..

Informacji publicznej udziela się w terminie 14 dni od daty wpływu wniosku.

Pytania i odpowiedzi.. Informacja publiczna, która może być niezwłocznie udostępniona, jest udostępniana w formie ustnej lub pisemnej bez pisemnego wniosku.. 2 i art. 15 zasada pokrywania kosztów podmiotu udostępniającego informację publiczną na wniosek, ust.2.Często się zdarza, że urzędy wydłużają termin odpowiedzi na wniosek o informację publiczną na podstawie art. 13 ust.. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (tekst jednolity w Dz. U. z 2014 r. poz. 782), uprzejmie informuję, iż żądana informacja zostanie udzielona w terminie do dnia 09.01.2015 r." Pokaż załącznik: skan2014-12-23-080506.pdfO działalności organów administracji obywatel ma prawo się dowiedzieć, np. obserwując posiedzenia organów kolegialnych władzy publicznej pochodzących z powszechnych wyborów.. Sugerujemy włączenie obsługi ramek lub zainstalowanie nowszej wersji przeglądarki.. Ustawa o dostępie do informacji publicznej obowiazuje już od 7 lat, wciąż jednak pojawiają się problemy z jej stosowaniem.. Taka sytuacja godzi w zagwarantowane w art. 61 Konstytucji prawo dostępu do informacji publicznej.Termin udostępnienia informacji publicznej..

Pytania i odpowiedzi.Informacja publiczna i dziennikarskie prawo do informacji.

Szkolenia odbywają się w wyznaczonym terminie i nie są potem dostępne w formie nagrania.. Każdy ma prawo do uzyskania informacji o działalności Ministerstwa Sprawiedliwości i funkcjonowaniu polskiego wymiaru sprawiedliwości w zakresie przewidzianym w ustawie o dostępie do informacji publicznej (Dz.U.. Po tygodniu otrzymałem w odpowiedzi informację, że \"w związku z dużą ilością wniosków, skarg i wezwań dotyczących udzielenia informacji publicznej składanych przeze mnie w .Prawo dostępu do informacji publicznej gwarantowane jest przez Konstytucję Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 r. (art. 61), natomiast tryby udzielania informacji, o których mowa w art. 61 ust.. Zgodnie z art. 61, obywatel ma prawo do uzyskiwania informacji o działalności organów władzy publicznej oraz osób pełniących funkcje publiczne.. 2014 poz. 782 ze zm.).. Zadzwoń!. Zasady udzielania informacji publicznej w Ministerstwie .Błędy w procedurze udzielania informacji publicznej.. Czy teraz .Udostępnianie informacji na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku.. U. z 2018 r. poz. 1330, 1669 z późn.. Przekroczenie tego terminu może skutkować wniesieniem skargi na bezczynność do sądu administracyjnego, choć nie każda taka skarga zostanie przez sąd uwzględniona.Termin podstawowy jest terminem, w którym organ powinien dokonać pierwszej czynności skierowanej do wnioskodawcy, tj. udostępnić informację, powiadomić wnioskodawcę, że żądana informacja nie ma cech informacji publicznej, wydać decyzję administracyjną o odmowie udostępnienia informacji, względnie powiadomić o przedłużeniu .Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w terminie określonym w ust..

Złożyłem poprawnie wniosek o dostęp do informacji publicznej- minął termin 14 dni.

2 pkt 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej wynika, że uzasadnienie decyzji o odmowie udostępnienia informacji zawiera także imiona, nazwiska i funkcje osób .Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w terminie określonym w ust.. I nawet jeśli jest przesłany drogą mailową - musi mieć podpis - orzekł Naczelny Sąd Administracyjny, oddalając skargę Stowarzyszenia Watchdog Polska w sprawie nagród.Jest to termin 2-miesięczny określony w art. 13 ust.. 2) · autor poradnika ,,Dostęp do informacji publicznej.Termin odpowiedzi.. 1, podmiot obowiązany do jej udostępnienia powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim udostępni informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od dnia złożenia wniosku.Centrum Szkoleniowego Informacja Publiczna ONLINE Masz pytania?. Bezczynność organu administracji publicznej polega na tym, że w ustawowym terminie nie podejmuje czynności w sprawie lub też nie zakańcza sprawy decyzją w wyznaczonym terminie.Przyjęte obecnie rozwiązanie oznacza - zdaniem Rzecznika - nieuzasadnione zwolnienie organów publicznych z udzielania informacji publicznej bez zbędnej zwłoki w przyjętym terminie.. W jakich sytuacjach takie działanie jest dopuszczalne - i co zrobić, kiedy organ nadużywa swojego uprawnienia?. 2 ustawy z dnia 6 września 2001 r. o dostępie do informacji publicznej (t.j.Dz.. Wszelkie wyjątki od tej zasady powinny być zatem formułowane w sposób wyraźny, a wątpliwości powinny przemawiać na rzecz dostępu do nich.. Jeżeli informacja publiczna nie może być udostępniona w sposób lub w formie określonym we wniosku, wnioskodawca zostaje powiadomiony na piśmie o przyczynach braku .Z powyższych względów, mając na uwadze dyspozycję art. 13 ust.. Jeżeli jednak nie może .Odpowiedź na wniosek o udostepnienie informacji publicznej Podstawa prawna: art. 13 ust.. 1, podmiot obowiązany do jej udostępnienia powiadamia w tym terminie o powodach opóźnienia oraz o terminie, w jakim udostępni informację, nie dłuższym jednak niż 2 miesiące od .Czyli z założenia mogliśmy złożyć wniosek o udostępnienie informacji publicznej, ale po jego przyjęciu nie ruszał standardowy zegar odliczający 14 dni na udzielenie odpowiedzi.. 2 ustawy o dostępie do informacji publicznej (UDIP).. Udostępnianie informacji publicznej na wniosek następuje bez zbędnej zwłoki, nie później jednak niż w terminie 14 dni od dnia złożenia wniosku, z zastrzeżeniem ust.. Pytanie: 24 czerwca 2010 r. złożyłem do wójta (któryś z kolei) wniosek o udostępnienie informacji publicznej.. Ukryj .. Prawo dostępu do informacji publicznej to również dostęp do materiałów, w tym audiowizualnych i teleinformatycznych, dokumentujących posiedzenia tych organów.Ogólną zasadą, która wynika z art. 61 Konstytucji RP, jest dostęp do informacji.. Wzory pism" Wolters Kluwer luty 2020 r. (wyd..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt