Mocne i słabe strony ucznia z afazją




IDENTYFIKACJA PROBLEMU W niniejszym studium prezentowana jest dziewczynka o imieniu Marysia.MOCNE STRONY SPOŁECZNE: Jak radz ę sobie z lud źmi!. Indywidualizacja i opieka nad uczniem w czasie procesu dydaktycznego:Samoocena początkujących nauczycieliMOCNE STRONY:•wiedza merytoryczna z zakresu prowadzonego przedmiotu,•wiedza metodyczna,•gotowość i potrzeba ciągłego: doskonalenia zawodowego, poszukiwania ciekawych form prowadzenia zajęć, nawiązywania lepszego kontaktu z uczniem, motywowania ucznia do nauki.. na podstawie diagnoz cząstkowych Obszar funkcjonowania Opis funkcjonowania dziecka w danym obszarze Potrzeby wynikające z diagnozy dziecka w danym obszarze Mocne strony Słabe strony Ogólna sprawność fizyczna uczniaMocne i słabe strony ucznia Date: 19 listopada 2019 Author: sylwiaiwan 0 Komentarze Zasadnicze informacje o uczniu wynikające z poziomu funkcjonowania zawierające się w Indywidualnych Programach Edukacyjno-Terapeutycznych i wynikające z orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego mogą przyjmować formę jak poniżej:P. przy ocenie osiągnięć ucznia z wadą słuchu należy szczególnie doceniać własną aktywność i wkład pracy ucznia, a także jego stosunek do obowiązków szkolnych (systematyczność, obowiązkowość, dokładność).. Tymczasem wielu rekruterów wciąż lubi pytać o nasze wady..

2 Bez podziału na mocne i słabe strony.

Słabe strony: brak motywacji, brak współpracy, brak wiary w siebie, bunt - praca nad poprawą zachowania, wywiązywaniem się z obowiązków, szukanie dróg dotarcia do dziecka i poszukiwanie motywacji - konsekwencja w działaniu.. Ograniczać teksty do czytania i pisania na lekcji do niezbędnych notatek, których nie ma w podręczniku; jeśli to możliwe dać dziecku gotową notatkę do wklejenia.wybierz takie mocne strony, które pokrywają się z wymaganiami w ogłoszeniu o pracę; każdą mocną stronę poprzyj przykładem; słabą stronę zaprezentuj tak, żeby pokazać mocne strony .. Jest kilka strategii, które pozwalają nam zmierzyć się z tym niewygodnym pytaniem.OPIS I ANALIZA PRZYPADKU TERAPEUTYCZNEGO-DZIECKO Z AFAZJĄ RUCHOWĄ SPIS TREŚCI 1. mocne i sŁabe strony nauczycieli mocne ·pewnoŚĆ siebie ·wyrozumiaŁo .. ·konsekwentne zachowanie ·zachowany dystans do samego siebie ·osobowoŚĆ pozwalajĄca na dobry kontakt z uczniami ·umiejĘtnoŚĆ stosowania atrakcyjnych, .Afazja ruchowa (ten typ afazji upoważnia do uzyskania przez ucznia orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego) Zasadniczym zaburzeniem jest tu nie wykształcenie lub zanik mowy spontanicznej, przy z reguły dobrym jej rozumieniu.Mówiąc najprościej nie ma umiejętności zużytkowania obwodowych narządów mowy do tworzenia słów.wą, w tym z afazją, z upośledzeniem umysłowym, z autyzmem, w tym z zespołem Aspergera, ..

Jakie słabe strony wymienić na rozmowie kwalifikacyjnej?

Jest zaradny i samodzielny w sytuacjach codziennych np. ubieranie.. Z tego samego względu kłamanie i kręcenie również nie wchodzi w grę - poza tym można to naprawdę łatwo zweryfikować.. DZIECKO - Mocne .Afazja to zaburzenie polegające na trudnościach w rozumieniu mowy albo wyrażaniu myśli - pomimo prawidłowej budowy oralno-motorycznej aparatu mowy - to z kolei przekłada się na problemy z pisaniem i z czytaniem.. "Generalnie można wyróżnić dwa zasadnicze rodzaje afazji: afazję ruchową (motoryczną);afazję czuciową (sensoryczną).Mocne strony ucznia.. Lubi ę słucha ć ludzi, których opinia całkowicie ró żni si ę od mojej.. Słabe strony: Posiada ubogi zasób słownictwa, jest biernyW pierwszej części arkusza Prezentacja ucznia (mocne i słabe strony ) należy zaznaczyć odpowiednią wartość od 1 - 5, gdzie 1 oznacza brak umiejętności, zachowań, nawyków itd., a 5 - najczęstsze występowanie..

Strona 3 z 9Żeby rozpoznać mocne strony malucha, musicie go bacznie obserwować.

2 Bez podziału na mocne i słabe strony.. Bez względu na poziom stanowiska zawsze staramy zdefiniować się słabe strony kandydata.Rekruter musi czuć, że wymieniane mocne strony pracownika mają przełożenie na rzeczywistość.. WDRAŻANIE ODDZIAŁYWAŃ.7.. Określanie punktowe służy jedynie do orientacji w nasileniu obserwowanych zachowań.. GENEZA I DYNAMIKA ZJAWISKA.3.. Zdolno ści interpersonalne Tak, zawsze Tak Czasami tak Nigdy Szybko nawi ązuj ę rozmow ę z innymi lud źmi.. Szybko odnajduje informacje na materiale wzrokowym.Podpis uczestników zespołu poprzez działania wychowawcze i profilaktyczne stresem, dalszy rozwój motoryki małej i dużej, dostosować formy dalszej pracy do potrzeb ucznia, udział w zajęciach specjalistycznych, 1 Bez podziału na mocne i słabe strony..

Imię i nazwisko ucznia..... rok szkolny ..... ...mocne i słabe strony nauczycieli - analiza.

ZNACZENIE PROBLEMU.4.. Bądźcie uważni, rozmawiajcie z dzieckiem i interesujcie się tym, co się u niego dzieje i co je ciekawi.. Jednak szczególnie o tych ostatnich trudno jest niekiedy rozmawiać na rozmowie kwalifikacyjnej.. PROPOZYCJE ROZWIĄZAŃ.6.. Przyglądajcie się dziecku podczas zabawy, zobaczcie co lubi robić, czy woli bawić się samo czy z rówieśnikami, czy przyjmuje rolę przywódcy czy może woli .Najczęściej pytamy o słabe strony w sposób bardziej ukryty.. Pismo czytelne jeśli uczeń pracuje bez presji czasu.. Ź l e: mówienie o mocnych stronach w ogóle nie związanych z pracą; mocne strony pracownika bez podania przykładów; mówienie, że nie masz .. Wykonuje estetyczne prace plastyczne.. ogólna sprawność intelektualna wyższa od przeciętnej; bogaty zasób wiadomości ogólnych przyswojonych i utrwalonych; wysoka ciekawość poznawcza (interesuje się historią, literaturą, językiem angielskim, teatrem) bardzo dobrze rozumuje za pomocą pojęć (klasyfikuje, tworzy pojęcia nadrzędne, uogólnia)poznania jego słabych i mocnych stron oraz szans i zagrożeń.. Wybierzmy 2, góra 3 mocne strony i skupmy się tylko na nich.uczeń pozostawiony w klasie dłużej niż rówieśnicy, narażony na komentarze z ich strony sam zacznie rezygnować z dodatkowego czasu; 5.. Odpowiednio przeprowadzona rozmowa pozwoli na pozbycie się lęków i pozwoli wzmocnić motywację do nauki.. Pamiętaj, aby nie popadać ze skrajności w skrajność.. Umiej ętno ść komunikowania si ę Mówi ę gło śno i wyra źnie.Inne obszary ważne z punktu widzenia funkcjonowania ucznia Opis funkcjonowania dziecka w danym obszarze Mocne strony Słabe strony Uczeń dość chętnie bierze udział w lekcjach wychowania fizycznego.. 3.Specyficzne trudności w uczeniu się A. Dysgrafia, czyli brzydkie, nieczytelne pismo:Mocne strony dziecka: Słabe strony dziecka - zdolności kaligraficzne znajdują się na prawidłowym poziomie; pisze cyfry i wielkie litery drukowane, dokładnie rysuje po śladzie - chłopiec ładnie rysuje i bardzo sprawnie lepi z plasteliny - nadpobudliwość ruchowa - nieustalona lateralizacja ręki - ma trudności w łapaniu piłkiOpis funkcjonowania - mocne strony i zakres, w którym uczeń wymaga pomocy Mocne strony Słabe strony Rozwój fizyczny (w tym motoryka duża i mała, funkcjonowanie zmysłów, stan zdrowia) Wysoka sprawność w zakresie motoryki dużej - chłopiec chętnie biega, skacze, wspina się na drabinki, włącza się do gier ruchowych.DZIECKO- Mocne strony: stara się dostosować do zasad, chce być lepszym dzieckiem.. Uczeń jest spostrzegawczy.. Na przykład prosimy kandydata, aby opowiedział o trudnej sytuacji z klientem, o to jak radzi sobie ze stresem albo priorytetyzacją zadań.. 5.Zgodnie z rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 9 sierpnia 2017 r. w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych, niedostosowanych społecznie i zagrożonych niedostosowaniem społecznym i rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 7 września 2017 r. w sprawie orzeczeń i opinii wydawanych przez zespoły .Każdy z nas ma swoje mocne i słabe strony.. IDENTYFIKACJA PROBLEMU.2.. ARKUSZ WIELOSPECJALISTYCZNEJ OCENY FUNKCJONOWANIA UCZNIA Strona 4 z 9Mocne strony: Uczeo zgodnie współpracuje w grupie.. EFEKTY ODDZIAŁYWAŃ..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt