Ocena efektywności zajęć rozwijających kompetencje emocjonalnospołeczne




Karty są pomocą, którą można zastosować wszędzie tam, gdzie zobaczysz taką potrzebę - w gabinecie, w szkole, w domu.. Czas trwania: 3 godziny Moduł V: Dam sobie radę!Terapia pedagogiczna jest całokształtem oddziaływań dydaktyczno- wychowawczych, mających na celu rozwijanie mocnych stron ucznia, a zarazem, wspierających jego słabe strony.. Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne - organizuje się je dla uczniów mających trudności w nawiązywaniu satysfakcjonujących relacji w grupie rówieśniczej i prawidłowej komunikacji z rówieśnikami, nauczycielami i innymi dorosłymi, prezentujących zachowania utrudniające realizację zdań rozwojowych odpowiednich dla danego etapu rozwoju dziecka.Dokumenty - Scenariusze zajęć - Zajęcia specjalistyczne: rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne Temat: WSPÓLNY RELAKS Ważną umiejętnością społeczną - na każdym etapie rozwoju człowieka - jest umiejętność przebywania w grupie oraz umiejętność wspólnej zabawy, nauki i pracy.Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne adresowane są do uczniów, którzy z przyczyn rozwojowych, osobowościowych, a także środowiskowych mają problemy w zakresie nawiązywania relacji z rówieśnikami i funkcjonowania w rożnych sytuacjach społecznych, co przekłada się na obraz samego siebie i prawdopodobieństwo występowania zachowań nieakceptowanych społecznie.Kompetencje emocjonalno-społeczne możemy definiować jako umiejętności skutecznego komunikowania się, okazywanie empatii, rozpoznawanie i kierowanie swoimi emocjami, rozwiązywania konfliktów budowanie dobrych relacji z innymi, rozwój zdolności radzenia sobie z problemami związanymi z procesem rozwojowym..

Założenia prawne dotyczące realizacji zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne Ważne!

Zajęcia prowadzone są dla klas IV-VI szkołyScenariusz przeznaczony jest dla uczniów klas VII-VIII szkoły podstawowej objętych pomocą psychologiczno-pedagogiczną w formie grupowych zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.2) zajęć rozwijających umiejętność uczenia się 3) zajęć dydaktyczno - wyrównawczych 4) zajęć korekcyjno - kompensacyjnych 5) zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno - społeczne 6) zajęć o charakterze terapeutycznym 7) zajęć logopedycznych 8) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem .Wysokie kompetencje emocjonalno-społeczne mają istotny wpływ na kształtowanie się poczucia wartości oraz umiejętności funkcjonowania w społeczeństwie..

Cele zajęć:Zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno - społeczne 23.03.2020.

Podstawą ich jest praca .. pomysłów bez ich oceny.Karty "Odkrywamy Emocje" to gotowe narzędzia do pracy z dziećmi, które mają na celu wspieranie ich kompetencji emocjonalno-społecznych.. Każda okazja do spotkania z drugą osobą i odkrycia wraz z nią czegoś nowego jest .Rozwój emocjonalno-społeczny Wykorzystaj gotowe karty pracy na zajęciach rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.Korzystaj z kart na zajęciach w przedszkolu, szkole podstawowej i szkole ponadpodstawowej - aby znaleźć materiały na odpowiedni poziom edukacyjny, skorzystaj z poniższych filtrów.METODYKA ZAJĘĆ ROZWIJAJĄCYCH KOMPETENCJE EMOCJONALNO - SPOŁECZNE 2 w dr J.Szkatuła Współczesne problemy socjologii 2 ćw mgr M.Sakowicz Trening twórczego myślenia 4 ćw dr R.Sokulski METODYKA ZAJĘC ROZWIJAJĄCYCH KOMPETENCJE EMOCJONALNO - SPOŁECZNE 4wStruktura zajęć socjoterapeutycznych - zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno - społeczne: Zajęcia socjoterapeutyczne tworzą dynamiczną całość, na którą składają się określone etapy pracy z grupą: Wstępny etap - okres powstawania grupy..

W tej trudnej sytuacji przesyłam Państwu materiały di kontynuacji pracy w ramach zajęć rozwijających kompetencje - emocjonalno - społeczne.

Cel szczegółowy: Uczeń:-buduje umiejętności odnajdywania w sobie zalet, -kształtuje pozytywną ocenę o sobie, -kształtuje pozytywną postawę wobec siebie i świata,-potrafi radzić sobie z niepowodzeniami.. Kto myśli?. Dzieci na kolejnych kartach pracy uczą się rozpoznawać i nazywać emocje, dostrzegać w jakich sytuacjach się pojawiają i mówić o nich wprost.. 25.06.2020. kl. Ia br/ Ib brZajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne adresowane są do uczniów, którzy z przyczyn rozwojowych, osobowościowych, a także środowiskowych mają problemy w zakresie nawiązywania relacji z rówieśnikami i funkcjonowania w rożnych sytuacjach społecznych, co przekłada się na obraz samego siebie i prawdopodobieństwo występowania zachowań nieakceptowanych społecznie.Cel główny: Rozwijanie samoakceptacji u siebie.. 1.4) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno- - społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym; 5) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i karieryProgram zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne ..

W zajęciach rozwijających kompetencje społeczno-emocjonalne, wykorzystuje się różne metody pracy z grupą ,zespołem lub w pracy indywidualnej.

Powstały one po to, by dać dziecku szansę przyjrzenia się sobie, swoim zasobom, emocjom i potrzebom.. Niepodważalnie są one zatem istotnym predyktorem przyszłych sukcesów życiowych zarówno na płaszczyźnie osobistej jak i zawodowej.Zdolność uświadamiac) zajęć rozwijających umiejętność uczenia się, d) zajęć dydaktyczno-wyrównawczych, e) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne, oraz innych o charakterze terapeutycznym f) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu,Czym są myśli?. Są to wskazówki do pracy w domu.. Zajęcia polegają na specyficznej organizacji wspierającego środowiska społecznego.Zapraszam Cię do skorzystania z przygotowanych przeze mnie kart pracy.. Witam!. Specjalistyczne słownictwo i sformułowania z pewnością wykorzystacie podczas pracy w Zespole.W ramach zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno - społeczne rozwijane są następujące obszary: samodzielność, samoświadomość - budowanie adekwatnego obrazu własnej osoby (mocne i słabe strony, akceptacja swojej indywidualności, odrębności, tożsamości), zainteresowań, hobby, motywacja wewnętrzna,5) zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno - społeczne; 6) zajęć o charakterze terapeutycznym; 7) zajęć logopedycznych; 8) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowej; 9) zindywidualizowanej ścieżki kształcenia; 10)porad i konsultacji; 11)warsztatów.. Marzenia to myśli - arkusz zajęć rewalidacyjnych, autyzmDziecko znalazło się w sytuacji alarmowej - dzwoni pod numer 112 - scenariusze rozmów, autyzmKiedy „Nie wiem" - rewalidacja - autyzmGŁÓWNE OBSZARY UMIEJĘTNOŚCI SPOŁECZNYCHAutyzm - nauka samodzielnego funkcjonowania i przygotowanie do samodzielnego życiaScenariusz zajęć rewalidacyjnych .rozwijanie umiejętności w zakresie samoobsługi, Szczególne uzdolnienia1 matematyczne - bardzo dobra pamięć, Stan zdrowia dziecka (w tym przyjmowane leki)2----- Inne obszary ważne z punktu widzenia funkcjonowania ucznia Podpis uczestników zespołu OCENA EFEKTYWNOŚCI DOTYCHCZAS UDZIELANEJ UCZNIOWI POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNAJW Szkole Branżowej I Stopnia oraz Szkole Przysposabiającej do Pracy w Zespole Szkół nr 3 we Włocławku prowadzone są zajęcia rozwijające kompetencje emocjonalno-społeczne przez mgr Magdalenę Sadowską..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt