Ocena efektywności zajęć korekcyjnokompensacyjnych




Mają za zadanie pomóc dziecku w przezwyciężeniu kłopotów w opanowaniu konkretnych umiejętności i przyswojeniu danej wiedzy.. Ocena za I semestr 2010/2011 w oparciu o indywidualny program do zajęć korekcyjno- kompensacyjnych na rok 2010/1011 w Przedszkolu Samorządowym nr.. Imię: Kinga Nazwisko: xxxxxxxxxxxxxxxxxx Data urodzenia: xxxxxxxxxxxxxxxxxxxx Adres: xxxxxxxxxxxxxxxxxx Zadaniem programu w oparciu o zalecenia PPP było i jest wpływanie na wszechstronny rozwój dziecka.Zajęcia korekcyjno-kompensacyjne kojarzą się rodzicom z zajęciami wyrównawczymi, gdy ich dziecko ma zaległości w szkole.. W naszej szkole organizowane są zajęcia z terapii pedagogicznej (zajęcia korekcyjno - kompensacyjne), które rozwijają i aktywizują te wszystkie funkcje intelektualne i właściwości osobowościowe uczniów, które umożliwiają im pełne uczestnictwo w procesie dydaktyczno-wychowawczym.• zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, socjoterapeutycznych oraz innych zajęć o .. 6. dokonuje oceny efektywności pomocy p-p udzielanej uczniowi, w tym efektywności prowadzonych zajęć; 7. podejmuje działania mediacyjne i interwencyjne wSprawozdanie z realizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych.. Tymczasem są skierowane do innej grupy docelowej.. 9) dokumentacja przechowywana jest w indywidualnej teczce ucznia u pedagoga3) zajęć dydaktyczno-wyrównawczych; 4) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno- -społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznym; 5) zajęć związanych z wyborem kierunku kształcenia i zawodu oraz planowaniem kształcenia i kariery zawodowejedukacyjno-zawodowego, zajęć IS 1 rok szkolny XX Placówka Doskonalenia Nauczycieli szkolenie nauczycieli 1 rok szkolny XX Inne instytucje: BORPA prowadzenie zajęć socjoterapeutycznych, warsztatów dla rodziców 1 rok szkolny XX OCENA EFEKTYWNOŚCI POMOCY UDZIELANEJ UCZNIOWI Obszar ewaluacji Opis (z podaniem przyczyn w przypadku, gdyOcenie może podlegać wiele zmiennych; może być to także dokonywane za pomocą różnorakich narzędzi czy metod, dlatego wskaźniki mogą być różne..

zapisy pracy z dziećmi - w dziennikach zajęć.Książka Efektywność dydaktyczna zajęć korekcyjno-wyrównawczych.

Zawiera przykładowe treści, które możesz wykorzystać przy opracowaniu dokumentacji dla Twojej szkoły!. AUTOR PROGRAMU I PROWADZĄCY ZAJĘCIA: Magdalena Nowak.. Na czym właściwie polegają?Prezentowany scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych adresowany jest do gimnazjalistów z rozpoznaną dysleksją rozwojową w formie [.]. Liczba stron: 2 Czytaj więcej Scenariusz zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z ryzyka specyficznych trudności w uczeniu się w szkole podstawowejOcena efektywności realizowanych zajęć 2012/2013 Na zajęcia uczęszczało czworo uczniów, którzy zostali na nie zakwalifikowani na podstawie opinii Poradni Psychologiczno - Pedagogicznej tj. .. Na zajęciach realizowano cele wynikające z udzielanej uczniom pomocy psychologiczno - pedagogicznej oraz realizowano podstawowe zagadnienia zawarte w Programie Edukacyjno .Program zajęć korekcyjno - kompensacyjnych dla uczniów z deficytami rozwojowymi - stwierdzona dysleksja (klasy I - III gimnazjum) Wst ęp Niepodejmowanie odpowiednich działań w stosunku do uczniów o specjalnych potrzebach edukacyjnych powoduje drugoroczność, pogłębianie się zaburzeńCelem nadrzędnym zajęć korekcyjno-kompensacyjnych jest stworzenie możliwości wszechstronnego rozwoju umysłowego, psychicznego i społecznego dzieciom z utrudnieniami rozwojowymi, rozwoju na miarę ich możliwości..

Sprawozdanie z realizacji zajęć korekcyjno-kompensacyjnych; Wskaźniki oceny pracy nauczyciela przedszkola; Pakiet: Maj 2016.

Powinny być one dobierane adekwatnie do konkretnych celów podejmowanych działań, zakresu i form udzielanego wsparcia.PRACA KOREKCYJNO-KOMPENSACYJNA • pliki użytkownika renata.misia przechowywane w serwisie Chomikuj.pl • Program wczesnego wspomagania rozwoju dziecka.doc, Plan pracy korekcyjno kompensacyjnej z dziećmi 4 l.(1).doc2) zajęć rozwijających uzdolnienia 3) zajęć rozwijających umiejętności uczenia się 4) zajęć dydaktyczno-wyrównawczych 5) zajęć specjalistycznych: korekcyjno-kompensacyjnych, logopedycznych, rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne oraz innych zajęć o charakterze terapeutycznymTerapia pedagogiczna - zajęcia korekcyjno - kompensacyjne .. Oceny poziomu funkcjonowania dziecka lub ucznia i modyfikacji programu dokonuje się, w zależności2 VII.. W zakresie pomocy psychologiczno-pedagogicznej zakończono pracę wyrównawczą w grupach starszych na podstawie indywidualnych programów .. - sprawdź opinie i opis produktu.. Dokumentacja szkolenia szczegółowe treści kształcenia w zakresie tworzenia warsztatu pracy terapeuty (zgodnie z metodyką pracy nauczyciela).Program zajęć wyrównawczych z języka angielskiego dla klasy V.. Zespół nauczycieli i specjalistów pracujących z dzieckiem, co najmniej dwa razy w roku szkolnym, dokonuje bowiem okresowej wielospecjalistycznej oceny poziomu funkcjonowania ucznia, uwzględniając ocenę efektywności programu oraz, w .prowadzenie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych oraz innych zajęć o charakterze ..

17) W przedszkolu za zgodą organu prowadzącego można zatrudniać dodatkowoW czasie zajęć korekcyjno-kompensacyjnych obserwujmy dziecko pod .

OPIS PROGRAMU: Program zajęć wyrównawczych z języka angielskiego został przygotowany dla uczniów klasy V szkoły podstawowej, jest on zgodny z programem nauczania języka angielskiego klasie V i uwzględnia realizację podstawowych treści programowych.. Specjalistyczne słownictwo i sformułowania z pewnością wykorzystacie podczas pracy w Zespole.Ocena efektywności pomocy psychologiczno-pedagogicznej udzielonej uczniowi z upośledzeniem umysłowym w stopniu lekkim, dla którego opracowano Indywidualny Program Edukacyjno-Terapeutyczny Plan działań wspierających uczniaArkusz obserwacji: Czynniki określające jakość lekcji tak nie uwagi Cele: Nauczyciel ma określone cele lekcji Zapoznaje z nimi uczniówrazy w roku dokonują na piśmie oceny efektywności udzielanej pomocy psychologiczno - pedagogicznej i przekazują wychowawcy klasy; 8) wychowawca klasy dwa razy do roku: (do 15 I i do 15 VI )dokonuje oceny efektywności udzielanej uczniowi pomocy (załącznik nr 4).. Podsumowanie roku .Odpowiadam hurtem na pw. 1.Zajęcia mogą prowadzić nauczyciele z uprawnieniami terapii pedagogicznej.. kątem: postępów w nauce, niwelowania zaburzeń rozwojowych, reakcji emocjonalnych dziecka, motywacji do pracy, Spostrzeżenia odnotowywane są w dzienniku lub na przygotowanym arkuszu..

Metodyka zajęć korekcyjno-kompensacyjnych i wyrównawczych dla dzieci ze specyficznymi trudnościami w nauce czytania i pisania - 50 godz.

Tak wyznaczony cel wymaga sprecyzowania celów operacyjnych - etapowych: 1.PROGRAM ZAJĘĆ KOREKCYJNO -KOMPENSACYJNYCH DLA KLAS IV-VI W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 CHARAKTERYSTYKA PROGRAMU.. Program przeznaczony jest do realizowania na zajęciach korekcyjno - kompensacyjnych w klasach IV-VI.Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych Program zajęć rewalidacji indywidualnej dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, II etap edukacji Program zajęć rewalidacyjnych dla dzieci ze spektrum autyzmu: Poznaję, przeżywam, rozumiemJeśli ocena efektywności udzielanej pomocy psychologiczno-pedagogicznej stwarza Wam trudność, poniżej znajdziecie inspirację do stworzenia takiego dokumentu.. Ocena efektywności zajęć specjalistycznych, to ocena przyrostu umiejętności , której można dokonywać w odniesieniu do wstępnej diagnozy funkcjonowania ucznia.Praca z uczniami wynika ze zróżnicowanych potrzeb i celów oddziaływań, dlatego nie ma możliwości stworzenia uniwersalnego wzoru oceny efektywności pomocy, ani ewaluacji prowadzonych działań z uczniami..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt