Zasady etyczne w pracy biurowej




Zasady ergonomii powstały po to, by zapewnić pracownikowi .Zasady BHP dla pracy biurowej zostały szczegółowo określone w rozporządzeniu Ministra Pracy sprzed 20 lat.. Podobnie problematyczne są ciemne biurka, które zbytnio kontrastują z białym papierem.Jako narzędzia do respektowania zasad, przedsiębiorstwa wykorzystują przede wszystkim kodeksy etyczne, a także wdrażają różne koncepcje i programy (np. CSR, czyli Społeczną Odpowiedzialność Biznesu).. Zachowanie osoby, którą spotyka, może wpłynąć na .W J.K można wyróżnić 3 podstawowe części: - postanowienia wstępne, które podają: cel instrukcji, wyjaśnienie stosowanych pojęć, zasady obiegu pism i podziału akt.-przepisy szczegółowe: dotyczą trybu postępowania z pismami i aktami.-przepisy specjalne: wykazuje jak postępować w szczególnych wypadkach np. w sprawach firmy.Praktyczne każda z tych zasad jest opisana w Kodeksie pracy, który reguluje przepisy dotyczące prawa i obowiązków zarówno przedsiębiorców, jak i osób zatrudnionych.. Podstawowe zasady, którymi warto się kierować to: HARMONIA-Dbanie o schludny wygląd podczas pracy jak i spotkań z klientami.-Stałe podnoszenie swoich kwalifikacji przez uczestnictwo w szkoleniach, kursach itp.-Działanie zgodnie z interesem firmy.-Pracownik biurowy musi również obowiązkowo przestrzegać regulaminu obowiązującego w miejscu pracy, oraz wszystkich przepisów BHP i przeciwpożarowych.Etyka w biznesie to nic innego, jak relacje między firmą a klientami, pracownikami czy partnerami handlowymi..

Wytyczne dla organizacji pracy biurowej.

Zasady w spisanej formie eliminują niedomówienia.Problem w dużej mierze wynika z natury samej pracy - wielogodzinnego siedzenia nieruchomo w jednym miejscu, z oczami utkwionymi w ekran monitora.. To oczywiście sprawia, że poziom stresu jest wielokrotnie wyższy niż w każdej innej pracy biurowej.. Warto stosować się do tego wymogu nie tylko ze względu na to, że za .Tam, gdzie w pracy biurowej występuje przewaga pracy twórczej i koncepcyjnej, korzystniejsze z ergonomicznego punktu widzenia są pomieszczenia indywidualne, nie większe niż na 3 stanowiska pracy, a wielkoprzestrzenna koncepcja organizacji stanowisk pracy nie jest korzystna, a przeciwnie - utrudnia wykonanie pracy.Dopuszczalne wartości równoważnego poziomu dźwięku w pomieszczeniach dla pracy biurowej, ze względu na jego działanie przeszkadzające w pracy umysłowej, wynoszą 55-65 dB, a w pomieszczeniach z maszynami do pisania, dalekopisami, urządzeniami liczącymi 75 dB (norma PN-N-01307: 1994 pt.: "Hałas.Ergonomia w pracy biurowej.. W biurze nie podajemy nikomu dłoni.. Istotnym elementem organizacji stanowiska pracy jest też zapewnienie odpowiedniego klimatu w pracy.. Niezadowolony klient, który przychodzi do siedziby firmy, najpierw trafia do recepcji..

Zasady BHP w biurze: najważniejsze zasady.

Urzędnik to realizator stanowionego prawa, od którego poprawności zależy .Klimat w pracy.. Celem wdrażanych procedur jest: Dodatkowe zwiększenie bezpieczeństwa pracowników w biurze.Jakie zasady etyczne obowiązują firmę sprzątającą w biurze?. Część firm decyduje się stworzyć kodeks etyczny.. Największa bezpłatna baza aktów prawnych.Standardy etyczne - poznaj istotne zasady.. Ministerstwo Rozwoju, Pracy i Technologii i Główny Inspektorat Sanitarny.. Lektura tego aktu może prowadzić do wniosku, że praca przy laptopie niekoniecznie spełnia wymogi bezpieczeństwa i higieny pracy.. To logiczne rozwiązanie - firma sprzątająca nie powinna przeszkadzać zespołowi, by nie rozpraszać .Szeroko rozumiana praca biurowa kojarzona jest z pracą bezpieczną - a w porównaniu do warunków środowiska pracy i zagrożeń występujących np. w budownictwie czy rolnictwie niektórzy uważają, że jest zupełnie pozbawiona zagrożeń dla osób, które ją wykonują.. Pracodawca powinien dołożyć wszelkich starań dla poprawnego funkcjonowania tych elementów.Uwaga!. Osoby zajmujące stanowiska sekretarskie, wykonują czynności zapewniające sprawną pracę sekretariatu oraz zajmują się nadzorowaniem przepływu informacji, wewnątrz i na zewnątrz jednostki, w której pracują.Organizacja pracy w organach administracyjnych oraz techniki pracy biurowej..

Z tego powodu warto zadbać o ergonomię miejsca pracy.

Już z pierwszego ujętego tu paragrafu wynika, że porządek i czystość w miejscu pracy to nie dobra wola i wychowanie pracodawcy, ale jego obowiązek.Pomimo, że biurowy dress code uzależniony jest od miejsca, rodzaju pracy, stanowiska czy firmy, w której jesteśmy zatrudnieni - istnieją pewne zasady, których powinniśmy przestrzegać wszyscy niezależnie od stopnia sformalizowania firmy czy jej wewnętrznych regulaminów.. Zagrożenia jednak istnieją, mają swoisty charakter, co powoduje, że praca biurowa nie może być organizowana w .DECYZJA Nr 385/MON MINISTRA OBRONY NARODOWEJ z dnia 17 grudnia 2013 r. w sprawie wprowadzenia do użytku „Instrukcji o zasadach pracy biurowej w resorcie obrony narodowej".. A A A; Normy etyczne wykonywania zawodu medycznego powinny zwiększać bezpieczeństwo pacjentów.. Mimo, że w sytuacji zagrożenia życia często nie ma czasu na zastanowienie się, czy dane działanie będzie moralne i etyczne z punktu widzenia kodeksu, nie można odstąpić .Rozporządzenia Ministra Pracy i Polityki Socjalnej z 26 września 1997 r. w sprawie ogólnych przepisów bezpieczeństwa i higieny pracy (t.j..

Bo raz poluźnione zasady trudno później przywrócić i egzekwować.

W rozdziale pierwszym działu dotyczącego pomieszczeń pracy opisano szczegółowo wymogi, jakie powinny być spełnione w pokojach (m.in.) biurowych.. Podstawowymi zasadami etycznymi pracy biurowej są: zasada tajemnicy zawodowej, zasada tajemnicy powiernictwa, zasada dobra klienta, zasada odpowiedzialności moralnej.. Cały czas pulsuje w głowie myśl, że ja jestem chory lub inni są chorzy i z takim przeświadczeniem postępujemy.. Jednym z aspektów etyki może być etyka pracy, która powinna być podstawą do podejmowania wszelkich czynności związanych z wykonywaniem obowiązków.Zachowania etyczne powinny też występować w działaniach firm.. Ma ona na celu dostosowanie różnych urządzeń oraz środowiska pracy do możliwości człowieka.. Nieprawidłowa organizacja pracy w efekcie długofalowym pociąga za sobą pewne skutki zdrowotne.. Powinien on zawierać jasno sformułowane zasady.Zasady BHP obowiązują również w warunkach pracy biurowej, z pozoru pozbawionej większych zagrożeń.. z 2003 r. nr 169, poz. 1650 ze zm.) szczegółowo określa pomieszczenia, w jakich może być wykonywana praca biurowa.. Dużo się dzieje, wiele spotkań i stale puchnąca lista zadań.. Postępowanie etyczne przedsiębiorstw przejawia się m.in. w: tworzeniu realnego (prawdziwego) wizerunku firmy, tworzeniu takich reklam, które zawierają prawdziwe informacje, niewyzyskiwaniu pracowników, lecz w zapewnianiu im godnych warunków pracy i godziwych wynagrodzeń.BHP w biurze - pomieszczenia biurowe.. Zazwyczaj każdy regulamin organizacyjny zawiera preambułę, w której zawarte są wszystkie główne zasady, w oparciu, o które urząd pracuje.. Chodzi tu głównie o temperaturę w pomieszczeniach biurowych.. Nikogo nie uczy się jak prawidłowo posługiwać się ciałem, umysłem i oczami podczas pracy z komputerem, ani w jaki sposób dbać o siebie aby zachować zdrowie, a zarazem wydajnie pracować.Zapewniać pracownikom systematyczne szkolenia w zakresie BHP (nie rzadziej niż raz na 6 lat), w czasie pracy i na swój koszt.. w trakcie epidemii SARS-CoV-2 w Polsce.. Podaje się go do wiadomości wszystkich zatrudnionych.. Zachowanie poufności.. Dotyczą one przede wszystkim budynku, rodzaju oświetlenia oraz ergonomii stanowiska pracy.. Internetowy Słownik Języka Polskiego PWN podaje, że etyka to „ogół zasad i norm przyjętych w danej epoce i danym środowisku" .. Szkoleniom podlegają również osoby zatrudnione na podstawie umów cywilnoprawnych, praktykanci i stażyści.. Sprzątanie pomieszczeń biurowych odbywa się najczęściej z samego rana, późnym popołudniem lub wieczorem, kiedy biuro jest już puste.. Obowiązuje zasada troski o siebie i innych.. Pracownicy samorządowi powinni zawsze pamiętać, że praca w urzędzie to pewnego rodzaju posłannictwo dla dobra obywateli, a nie dla własnych korzyści.. Budynek pracy.Praca w sekretariacie jest pracą biurową, należącą do stanowisk średniego szczebla, wykonywaną głównie przy użyciu komputera i innych nowoczesnych urządzeń biurowych.. W pracy biurowej liczą się również zdolności interpersonalne, w tym m.in. umiejętność łagodzenia konfliktów.. Nie ma wyjątków.. Podstawowym wyposażeniem biur jest stanowisko z monitorem ekranowym, zasady ich tworzenia reguluje Rozporządzenie MinistraZasady etyczne są niejako standardami wyznaczającymi jak powinien postępować pracownik samorządowy.. W preambule zazwyczaj zawarte są kto kieruje jednostką, na jakiej podstawie, jakie prawa i obowiązki zostały .Idę do swojego stanowiska pracy..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt