Program zajęć czytelniczo plastycznych




Tworzenie skojarzenia czytania z przyjemnością i poczuciem myślenia.. Zainteresowanie zbiorami biblioteki szkolnej i klasyką dziecięcej literatury polskiej i obcej.. Wyposażenie dziecka w umiejętność czytania i pisania, w wiadomości i sprawności Program koła jest zgodny z założeniami Programu Wychowawczego Szkoły oraz z „Podstawą programową kształcenia ogólnego".. Poradnik metodyczny, Białystok 2005, Trans .PROGRAM CZYTELNICZY DO ZAJĘĆ POZALEKCYJNYCH RAZEM Z KSIĄŻKĄ dla uczniów nauczania zintegrowanego Po staroświecku powiem, że czytanie książek to największa zabawa, jaką sobie ludzkość wymyśliła.. pomocy następujących form pracy wychowawczo - dydaktycznej: prowadzenie akcji przedszkolnej: „Cała Polska czyta dzieciom";PROGRAM CZYTELNICZY „KSIĄŻKA MOIM PRZYJACIELEM" REALIZOWANY W BIBLIOTECE SZKOŁY PODSTAWOWEJ NR 7 W ROKU SZKOLNYM 2019/2020 1.. Z racji bliskości istnieje również możliwośćUstalenie sposobu, czasu i miejsca realizacji (np. program będzie realizowany raz w miesiącu w ramach edukacji polonistycznej, dwa razy w miesiącu w ramach edukacji środowiskowej czy plastycznej, mogą to być zajęcia popołudniowe, które będą kontynuacją zajęć zintegrowanych w klasie w zależności od rodzaju programu, a miejscem .Program koła artystycznego „Sztuka nie zna granic" inspirowany jest naturalną ciekawością dziecka oraz istotą aktywnego zdobywania wiedzy..

Cele programu: Stymulowanie rozwoju zainteresowań czytelniczych.

Zainteresowanie zbiorami biblioteki szkolnej i klasyką dziecięcej literatury polskiej i obcej.. Pozwala uczniowi wzbogacać swoją wiedzę kulturową, uczy wyrażania emocji, pozawerbalnych metod komunikacji, wspiera rozwój poznawczy, ułatwia rozumienie relacji przestrzennych.- plastycznych - poznawanie nowych i doskonalenie wcześniej poznanych technik plastycznych, organizowanie wystaw prac dzieci, wspólne dekorowanie sali, udział w konkursach plastycznych; - czytelniczo-medialnych - udział w imprezach kulturalno-rozrywkowych organizowanych w szkole2 Założone osiągnięcia to: - przejawianie u uczniów aktywności i inwencji twórczej podczas zajęć - poszerzenie wiedzy z wybranych dziedzin plastycznych - wdrażanie do prawidłowego nazewnictwa wybranych narzędzi, technik i materiałów plastycznych - poszanowanie prac własnych i kolegów - umiejętność pracy w zespole - wiara we własne możliwości Formy zajęć to: indywidualna .Program posiada jasno sprecyzowane cele, które będą osiągane przez odpowiednio dobrane metody i formy pracy z dzieckiem.. Wetzel - Maesmanns S. „Każde dziecko ta potrafi", Delta, Kielce 2000 9..

Zawiera również propozycje tematów zajęć plastycznych oraz możliwych do wykorzystania technik.

Uczestnicy zajęć będą zdobywać wiedzę z zakresu podstawowych pojęć plastycznych i poznają róŜne warsztaty plastyczne - dzięki temu zdobędą niezbędną wiedzę umoŜliwiającąmieć elastyczne podejście do proponowanych uczniom zajęć.. Program jest zgodny z podstawą programową kształcenia ogólnego uczniów upośledzonych umysłowo w stopniu umiarkowanym i znacznym oraz z Programem Wychowawczym Szkoły Podstawowej .Program kółka plastycznego dla klas II-III nauczania zintegrowanego.. .PROGRAM CZYTELNICZY DLA DZIECI W WIEKU .. organizowanie zajęć plastycznych i technicznych jako działalności współtworzącej inscenizację, wykonanie kukiełek, scenografii, współpraca z biblioteką, współpraca z rodzicami w zakresie rozwijania zainteresowań czytelniczych,Program realizowany będzie we wszystkich grupach wiekowych w roku szkolnym 2015/2016.. Wisława Szymborska Wstęp Zgodnie z rozporządzeniem MENiS z dnia 26 lutego 2002 r. w sprawie podstawy programowejProgram zajęć plastycznych z elementami arteterapii przeznaczony jest dla uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu umiarkowanym i znacznym.. W programie ujęte zostały przewidywane osiągnięcia dzieci jak również sposoby ich prezentowania.Proponowany program ma na celu: 1.Rozwijanie zainteresowa ń i uzdolnie ń artystycznych: aktorskich, muzycznych, tanecznych plastycznych w zakresie: • Doskonalenie wymowy pod wzgl ędem wyrazisto ści, barwy i siły głosu • Ćwiczenie pami ęci • Wzbogacanie sposobów własnej ekspresjiProgram realizowany będzie w grupie dzieci 5, 6 - letnich w roku..

Dziecko podczas zajęć uczestniczy w działaniu, przeżywaniu i poznawaniu otaczającego go świata.

Pobierz (doc, 261,5 KB) Komentarze.. Popek St. „Metodyka zajęć plastycznych w klasach początkowych", , Warszawa 1987 8. maz777, 2010-11-04 czytelniczo to znaczy posiada materiał z Edukacji czytelniczomedialnej.Oprócz czytanej baśni zadnego elementu z edukacji czytelniczej w programie nie maProgram zajęć koła plastycznego ZABAWY TWÓRCZE jest zgodny z Podstawą programową kształcenia ogólnego.. Program zajęć czytelniczych i plastycznych Author: waldemar malak Last modified by: waldemar malak Created Date: 1/19/2011 8:00:00 AM Company: Ministerstwo Edukacji Narodowej i Sportu Other titles: Program zajęć czytelniczych i plastycznychProgram zajęć czytelniczo-plastycznych dla uczniów klas I-III.. CELE OGÓLNE:Szkolny Program Autorski mgr Joanny Jabłońskiej „Koło Małego Czytelnika"- edukacja czytelnicza w kształceniu zintegrowanym Program zajęć został opracowany dla odrębnych zajęć poza obowiązkowymi zajęciami zintegrowanymi dla chętnych dzieci z klas 1-3 w cyklu trzyletnim ( 1 godzina tygodniowo )..

Treści zawarte w programie są zgodne z podstawą programową i dostosowane do potrzeb i możliwości dzieci.

Tematyka zajęć ma charakter otwarty, można ją modyfikować i dostosowywać do potrzeb, możliwości i zainteresowań dzieci, konkursów plastycznych.. Stymulowanie rozwoju emocjonalnego.. Karny, Twórcza zabawa barwami.. Przygotowany program edukacji czytelniczej pozwala na rozwinięcieProgram zajęć plastycznych został napisany z myślą o uczniach pierwszego etapu nauczania, którzy wykazują zainteresowania tą dziedziną aktywności, czerpią zadowolenie z faktu tworzenia prac plastycznych oraz wykazują chęć uczestnictwa w dodatkowych zajęciach.PROGRAM ZAJĘĆ ARTYSTYCZNYCH Każdy z nas nosi w sobie piękno.. Charakterystyka technik plastycznych stosowanych w programie:Iwona Liss Maria Ritz Zespół Szkół w Starzynie PROGRAM CZYTELNICZY „W ŚWIECI BAŚNI I BAJEK" Dla kl.0-III Wstęp Dzieci w wieku wczesnoszkolnym bardzo lubią kontakt z książką.. Realizowany jest na zajęciach koła plastycznego - 2 godziny w miesiącu.. Ilość zajęć przewidziana na realizację programu - 16 godzin lekcyjnych - może ulec zwiększeniu w wypadku, gdy uczniowie okażą szczególne zainteresowanie problematyką prozdrowotną i zajęciami kulinarnymi.Program zajęć czytelniczych dla kl. 1 Cele programu Ogólne: 1.. Od 01.01.2015 odwiedzono tę wizytówkę 34763 razy.. Zajęcia te będą prowadzone w szkole.. szkolnym 2009/2010.. Planując zajęcia czytelnicze rozwijające kreatywne myślenie uwzględniono fakt, że nie mogą one być oderwane od codziennego toku pracy, od .- ankieta dla dzieci w postaci uśmiechu (zadowolone z zajęć - rysunek miny uśmiechniętej; niezadowolone - rysunek miny smutnej) - dyplom dla dzieci za udział w zajęciach plastycznych 10.. Zapoznanie z wybranymi utworami literatury .Kształcenie nawyków czytelniczych.. Podnoszenie poziomu czytelnictwa wśród dzieci.. Rozwijanie umiejętności czytelniczych dzieci odbywać się będzie przy.. Potrafią być wdzięcznymi słuchaczami, kiedy to nam dorosłym, przypadnie w udziale czytanie im różnych wierszy, bajek czy opowiadań.Program przeznaczony jest dla uczniów klas IV - VI.. piosenka, konkurs recytatorski, konkurs plastyczny, kontynuacja zajęć bibliotecznych, praca z książką jako źródłem literatury i wiedzy o świecie, przybliżanie dzieciom sylwetek polskich poetów (dzieci 5,6 letnie), .. W/w program, w swoich założeniach ma sprzyjać osiąganiu następujących .Program „My wiemy, co jemy" może być realizowany w ciągu jednego semestru na zajęciach dodatkowych.. Ćwiczenia w stosowaniu różnych technik plastycznych.Program dostosowano do potrzeb i możliwości dzieci przedszkolnych, oraz ich tempa rozwoju..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt