Plan działań wspierających dla ucznia z zaburzeniami zachowania




Okres realizacji planu: - Do końca pierwszego semestru roku szkolnego 2011/2012.PROGRAM WSPIERANIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI W SZKOLE PODSTAWOWEJ I GIMNAZJUM W TRZEŚNIOWIE Pod pojęciem ucznia ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi trzeba rozumieć zarówno dzieci, które posiadają orzeczenie o potrzebie kształcenia specjalnego, jak i te, które mają trudności w realizacji standardów wymagań programowych, wynikające ze specyfiki ichOczekiwane efekty, postawy, zachowania ucznia.. Obszar obejmowany wsparciem: - Kształtowanie umiejętności społecznych dzieci: porozumiewanie się z dorosłymi i dziećmi, zgodne funkcjonowanie w zabawie i w sytuacjach zadaniowych.. w sprawie szczegółowych warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy w szkołach publicznych.Zgodnie z rozporządzeniem wśród zajęć specjalistycznych organizowanych w ramach pomocy psychologiczno-pedagogicznej wyróżnia się zajęcia logopedyczne, które organizuje się dla uczniów z deficytami kompetencji i zaburzeniami sprawności językowych.. Uwagi o realizacji.. Liczba uczestników nie może przekraczać 4.. Polega on na tym, że za każde kształcone zachowanie uczeń otrzyma nagrodę .Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Plan działań dla nauczycieli klasa I Plan działań wspierających dla uczniów o szczególnych potrzebach edukacyjnych..

Uczeń z zaburzeniami zachowania.

Doskonalenie umiejętności manualnych i grafomotorycznych poprzez m.in.: zabawy konstrukcyjne z wykorzystaniem klocków i innych przedmiotów, ćwiczenia graficzne (wyrabianie płynnych, rytmicznych, ciągłych ruchów pisarskich) 2.Z uwagi na zaburzenia ucznia, trudności w nauce wynikające min.. Lublin moim miastem rodzinnym - prawo do współistnienia, szacunek dla różnorodności.. XX wieku, znajduje zastosowanie w pracy z dziećmi z różnymi dysfunkcjami (autyzm, upośledzenie umysłowe, porażenie mózgowe, zespół Downa, zaburzenia emocjonalne i zachowania).Dzieci z zaburzeniami zachowania Z relacji wychowawców, nauczycieli, pedagogów wynika, że dzieci przejawiające zaburzenia zachowania stanowią od 10 do 30 % uczniów w klasie czy szkole Jednocześnie ta niewielka grupa uczniów może angażować 50 do 70 % ich energii Oznacza to, że dzieci z zaburzeniami zachowania w poważny sposób .Skutkiem współpracy z rodzicem ma być ujednolicenie działań rewalidacyjnych z domem rodzinnym ucznia.. MIKOŁAJA SPYTKA LIGĘZY W RZESZOWIE ..

Uczniowie z w/w zaburzeniami wymagają stosowania specjalnej organizacji nauki - treści, metod i warunków pracy, dlatego otrzymują z poradni orzeczenia do kształcenia specjalnego.

Jak wykazały badania Biederman et al.. Udział w apelach, uroczystościach szkolnych organizowanych z okazji świąt narodowych.Uczeń z zaburzonym rozwojem potrzebuje wsparcia w tych obszarach, które ma zaburzone (np. uczeń z zespołem Aspergera potrzebuje większej uwagi nauczyciela w zakresie zapewnienia mu poczucia bezpieczeństwa zgodnie z jego potrzebami, wyjaśnień sytuacji społecznych i zasad zachowania), czasem innego tempa pracy lub narzędzi.Plan działań wspierających dla ucznia z trudnościami w czytaniu i pisaniu spowodowanymi zaburzeniami fragmentarycznych deficytów rozwojowych, realizowany w ramach terapii pedagogicznej i zajęć korekcyjno-kompensacyjnych zorganizowanych na terenie szkoły.. Zapewnienie uporządkowanego procesu uczenia się (podział treści na części, wizualizacja), dobór treści dostosowanych do doświadczeń i zainteresowań dziecka (wycofanie treści abstrakcyjnych).. Dokument obowiązujący w danej sprawie: Rozporządzeniem MEN z dnia 10 czerwca 2015r.. 13.Nauczyciel powinien rozpoznać indywidualne potrzeby ucznia w kategoriach cech sprzyjających i niesprzyjających jego rozwojowi: grupy c e c h k o r z y s t n y c h dla rozwoju (grupa A): - rozwój intelektualny na poziomie powyżej przeciętnej, - zainteresowania, w tym również szczególne zainteresowania danym przedmiotem, - wysoka .DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH DLA UCZNIÓW Z OPINIĄ, ORZECZENIEM PPP W ZESPOLE SZKÓŁ IM..

Na bieżąco będzie konsultował potrzeby edukacyjne uczniów z nauczycielami, wychowawcą klasy oraz rodzicami.Jednak nie wszystkie dzieci z tym zespołem wykazują zaburzenia zachowania w rozumieniu klinicznym.

czyli system żetonowy.. METODY PRACY Z UCZNIEM • Metody aktywizujące, metody polisensoryczne, metody pracy .. praktyczne.. Budowanie strategii pracy w środowisku szkolnym _____ Podczas przerwy przebiega obok koleżanki z klasy.Potrąca ją, a kiedy dziewczynka próbuje coś powiedzieć, krzyczy: „Zamknij się, ty dziwko!".. CELE DO OSIĄGNIĘCIA - TERAPIA PEDAGOGICZNA Cele edukacyjne ogólne: pomoc dziecku w przezwyciężaniu trudności i umożliwienie mu prawidłowego funkcjonowania w zespole klasowym oraz osiągania pozytywnych wyników szkolnych umacnianie wiary dziecka we własne siły i .Uczniowie z poważnymi zaburzeniami w komunikowaniu si .. Rozpoznawanie indywidualnych możliwości psychofizycznych ucznia.. W przypadku ucznia posiadającego1 Przykład: Fundacja Spectrum Liberi INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNO-TERAPEUTYCZNY (IPET) Uczeń z autyzmem dziecięcym I. METRYCZKA: Imię i nazwisko ucznia Jan Kowalski Rok urodzenia ucznia 2008 Podstawa założenia karty IPET nr i data wydania orzeczenia Nazwa szkoły 107/06/11 Orzeczenie wydano w dniu 12 czerwca 2011 r. Szkoła Podstawowa.. Aby wyjść naprzeciw potrzebom wspierania indywidualnego rozwoju dziecka zgodnie z jego możliwościami, opracowałam program terapii pedagogicznej.. Podczas lekcji matematyki Jacek, który jest bardzo uzdolniony matematycznie, pierwszy roz-Plan działań wspierających dla ucznia z zaburzeniami rozwoju mowy realizowany w ramach terapii logopedycznej zorganizowanej na terenie szkoły Terapia głosek szeregu szumiącego [sz, ż, cz, dż] Cele ogólne: zwiększanie świadomości logopedycznej wśród rodziców, nauczycieli i dzieci,czuwanie nad prawidłowym rozwojem mowy dziecka poprzez wczesną diagnozę i stymulację funkcji .PLAN DZIAŁAN WSPIERAJACYCH Przykłady opracował: Piotr Ślusarczyk ..

Jest on przeznaczony dla dzieci z trudnościami w zakresie sprawności grafomotorycznej, percepcji wzrokowej i słuchowej, zaburzeniami koncentracji uwagi,Plan działań wspierających dla dzieci 5-6 letnich z zaburzonym rozwojem emocjonalnym w roku szkolnym 2011/2012.

Ewaluacja programu: W ramach ewaluacji bieżącej nauczyciel będzie obserwował i analizował pracę uczniów oraz ich postępy.. Wspieranie rodziców i nauczycieli w rozwiązywaniu problemów wychowawczych i .. organizuje się dla uczniów z zaburzeniami mowy, które powodują zaburzeniaARKUSZ WIELOSPECJALISTYCZNEJ OCENY FUNKCJONOWANIA UCZNIA Strona 7 z 9 włożony w wykonywanie zadania, przyrost wiedzy i umiejętności, umiejętność pracy w zespole, samodzielność w wykonywaniu zadań, stosunek do obowiązków szkolnych, stopień przygotowania - odrabianie prac domowych, ocena z języka polskiego oraz z zachowania dokonywanatrudności w uczeniu się.. CELE SZCZEGÓŁOWE: 1.. Oznaczenie etapu edukacyjnego Oznaczenie klasy .PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJACYCH DLA GRUPY UCZNIÓW O SPECYFICZNYCH TRUDNOSCIACH W UCZENIU SIĘ TERAPIA PEDAGOGICZNA 1. z niedosłuchu, zaległości powstałe w procesie uczenia się, problemy z koncentracją uwagi, niską samoocenę, niewłaściwe zachowanie oraz trudności w przestrzeganiu zasad obowiązujących w społeczeństwie przygotowałam program rewalidacji indywidualnej, który .psychiczne, niedostosowanie społeczne, zaburzenia zachowania.. Uzyskują oni słabe wyniki w nauce pomimo dużego własnego nakładu pracy, niekiedy nawet mimo intensywnej stymulacji rozwoju.. Pisanie (motoryka duża i mała) Cele terapeutyczne:Opracowałam program zajęć rewalidacji indywidualnej dla ucznia z autyzmem, aby wyposażyć go w wiedzę i umiejętności, które będą dla niego funkcjonalne oraz które okażą się niezbędne w jego przyszłym dorosłym życiu.. DZIAŁANIA WSPIERAJĄCE RODZICÓW UCZNIA • Porady dla rodziców - „Wspieranie rozwoju intelektualnego dziecka" ZAKRES DOSTOSOWANIA WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH .1.. Szacunek dla symboli narodowych.. Opis sposobu pracy z uczniami ze specjalnymi potrzebami edukacyjnymi Rola i zadania dyrektora, nauczycieli i specjalistów w procesie wspierania uczniów ze specjalnymi potrzebami Szablony: Karta Indywidualnych Potrzeb Ucznia Plan Działań Wspierającychwijającego Weroniki Sherborne (z wykształcenia fizjoterapeutki i nauczycielki wychowania fizycznego).. Wejść .Uczniowie z inteligencją niższą niż przeciętna (70 - 84 w skalach Wechslera) stanowią 14% populacji szkolnej.. Największe trudności mają w rozumowaniu logicznym myśleniu we wszystkich jego formach i przejawach.Prezentowany Plan Pracy Indywidualnej dla dziecka z zaburzeniami koordynacji wzrokowo-ruchowej przeznaczony jest na etap edukacji [.]. Liczba stron: 4 Czytaj więcej Plan pracy indywidualnej z dzieckiem będący wynikiem obserwacji pedagogicznej - dziecko z zaburzeniami słuchu fonemowego„Praca z dzieckiem z zaburzeniami zachowania..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt