Strategie oceniania kształtującego




W jej ramach poznajemy strategię oceniania kształtującego, czyli strategię uczenia i uczenia się.Na strategię pedagogiczną oceniania kształtującego składają się: określanie i wyjaśnianie uczniom celów uczenia się, koniecznie zrozumiałych dla nich, atrakcyjnych i osiągalnych, określanie i wyjaśnianie uczniom oczekiwań, inaczej zwanych kryteriami sukcesu, (znany jest też termin „nacobezu" - od „na co będę zwracać .Przedstawiamy dwa podejścia do oceniania kształtującego.. Połączenie metod, technik efektywnej nauki i oceniania kształtującego, to jak .Kujawsko-Pomorskie Centrum Edukacji Nauczycieli w Bydgoszczy serdecznie zaprasza nauczycieli, którzy stosują lub chcą stosować ocenianie kształtujące w swojej praktyce szkolnej na warsztaty STRATEGIE I TECHNIKI OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO.. Określają cele w języku nauczyciela i w języku ucznia.. Przede wszystkim określa się i wyjaśnia uczniom cele uczenia się i kryteria sukcesu.. Drogą do osiągnięcia wyznaczonego celu są konsultacje, obserwacje zajęć .Wyjaśnia istotę oceniania kształtującego; Dostrzega związek oceniania kształtującego z rozwojem umiejętności uczenia się uczniów; Objaśnia umocowanie prawne oceniania kształtującego; Rozpoznaje strategie i elementy oceniania kształtującego; Stosuje strategie oceniania kształtującego w praktyce szkolnejUczestnicy dowiedzą się, na czym polega Ocenianie Kształtujące, jakie są jego strategie i jakie techniki wprowadzić, by strategie zadziałały..

Dziesięć zasad oceniania kształtującego .

W roku szkolnym 2019/2020 przystąpiliśmy w klasach 0-3 do innowacji: „Mój OK zeszyt, czyli wiem czego, po co i jak się uczyć".. OK zmienia relacje pomiędzy nauczycielem a uczniami; wszyscy pracują nad tym, aby nauka była bardziej skuteczna.. Dzisiaj postaram się Wam przybliżyć trochę podstaw, czyli czym właściwie jest ocenianie kształtujące i jakie podstawowe elementy składają się na nie, a następnie omówię, jak wykorzystuję ocenianie kształtujące na lekcjach 🙂 Spis treści: 1.…Stosowanie strategii oceniania kształtującego pozwala mu zmniejszyć ten dystans dzięki: monitorowaniu efektów nauczania, poprawie relacji nauczyciel-uczeń, wzrostowi motywacji, a w konsekwencji poprawie wyników nauczania.. W tej dziedzinie wiedzy można z powodzeniem wykorzystać wszystkie elementy oceniania kształtującego, ale niektóre z nich okazują się szczególnie przydatne.. IV.Ocenianie kształtujące… z pewnością większość z was spotkała się z tym pojęciem w swojej karierze pedagogicznej.. Dokonanie zmiany sposobu nauczania przez indywidualnego nauczyciela jest przed-sięwzięciem trudnym..

...Poznają filozofię oceniania kształtującego.

Dodatkową wartością są zawarte w książce wypowiedzi nauczycieli i uczniów pracujących technikami OK oraz ilustracje autorki.Strategie oceniania kształtującego I. Określanie i wyjaśnianie uczniom celów uczenia się i kryteriów sukcesu.. Udzielanie uczniom takiej informacji zwrotnej, która przyczyni się do ich widocznych postępów.. Ocenianie kształtujące:Strategie oceniania kształtującego; Odróżnienie technik od strategii Stosowane metody pracy podczas szkolenia: Szkolenie prowadzone jest metodami warsztatowymi (praca w parach i grupach, symulacje) i wymaga aktywności uczestników.. organizowanie w klasie dyskusji, zadawanie pytań i zadań dających informacje, czy i jak uczniowie się uczą; udzielanie uczniom takiej informacji zwrotnej, która przyczyni się do ich widocznych postępówIstota oceniania kształtującego.. STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO 1 Cele prezentacji Zachęcenie do stosowania oceniania kształtującego w pracy z uczniami Zapoznanie uczestników ze strategiami OK Zademonstrowanie technik strategii OK .. Nauczysz się stosowania OK w praktyce i poznasz świat ludzi, którzy z powodzeniem stosują tę metodę..

Bardziej szczegółowoStrategie oceniania kształtującego.

Strategia druga: Organizowanie w klasie dyskusji, zadawanie pytań iŻyczę powodzenia we wprowadzaniu strategii oceniania kształtującego.. Sukces w dużym stopniu zależy od zainteresowania i umiejętnegoOceniania kształtujące.. W ciągu roku nauczyciele wprowadzają w przestrzeń lekcyjną kolejne elementy oceniania kształtującego.Autorka, była nauczycielka matematyki, od kilkunastu lat pomaga dyrektorom szkół i nauczycielom efektywniej pracować, a uczniom - skuteczniej się uczyć.. Nasze spotkania w realu z uczniami na pewien czas zostały zawieszone, a my, nauczyciele postawieni zostaliśmy przed nową rzeczywistością.. Strategia pierwsza z perspektywy ucznia: Lepiej się uczę, jeśli wiem po co i czego mam się nauczyć.. Wszystkie społeczności szkolne znalazły się w niezwykle trudnej sytuacji.. W nowej książce opisuje pięć strategii wykorzystywanych w nauczaniu zgodnie zasadami Oceniania Kształtującego.A oto strategie oceniania kształtującego: określanie i wyjaśnianie uczniom celów ucznia się i kryteriów sukcesu.. Organizowanie w klasie dyskusji, zadawanie pytań i zadań, dających informacje, czy i jak uczniowie się uczą.. Odbędą się one 15 lutego o godz. 14.30 w KPCEN przy ul. Jagiellońskiej 9, w sali nr 20.Strategie oceniania kształtującego w nauczaniu zdalnym - kryteria sukcesu ..

Określają obecność założeń oceniania kształtującego w prawie oświatowym.

Organizowanie w klasie dyskusji, zadawanie pytań i zadań dających informacje, czy i jak uczniowie się uczą.. Literatura: Sterna D. Ocenianie kształtujące w praktyce EO Warszawa 2016.STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO.. Jedno od strony technik i sposobów zastosowania OK - Elementy oceniania kształtującego i drugie od strony idei - po co stosujemy ocenianie kształtujące - Strategie oceniania kształtującego.. Udzielanie uczniom takiej informacji zwrotnej, która przyczyni się do ichStrategie oceniania kształtującego: Strategia pierwsza: Określanie i wyjaśnianie uczniom celów uczenia się i kryteriów sukcesu.. Strategie oceniania kształtującego I. Określanie i wyjaśnianie uczniom celów uczenia się i kryteriów sukcesu.. Na strategię pedagogiczną oceniania kształtującego składają się następujące elementy: .. Ich podstawę stanowią karty oceniania kształtującego, które umożliwiają przekazanie precyzyjnej opisowej oceny umiejętności ucznia, ze zwróceniem uwagi na jego słabe i mocne strony.. Szkoła Podstawowa nr 25. im .Projekt FAB ma na celu promowanie i wdrażanie strategii oceniania kształtującego, tak aby stało się ono praktyką stosowaną w procesie kształcenia językowego na różnych szczeblach edukacji językowej (uczelnie, szkoły średnie, centra językowe itd.).. Od tego czasu zmienił się sposób podejścia do OK.STRATEGIE OCENIANIA KSZTAŁTUJĄCEGO.. Bardziej szczegółowoNajnowszy poradnik dla nauczycieli pracujących z ocenianiem kształtującym autorstwa czołowej polskiej ekspertki OK, dotyczący przede wszystkim strategii oceniania kształtującego.. Organizowanie w klasie dyskusji, zadawanie pytań i zadań dających informacje, czy i jak uczniowie się uczą.. Po szkoleniu:Ocenianie kształtujące jest strategią uczenia i uczenia się, które ma sprawić, aby uczniowie byli jak najbardziej zaangażowani w proces edukacyjny i byli świadomi, czego i po co się uczą, a także jakie postępy czynią.. IV.Strategie oceniania kształtującego w klasach 0-III Strategie uczenia (OK) Strategia I. Określanie i wyjaśnianie uczniom celów uczenia się i kryteriów sukcesu.Strategie oceniania kształtującego O ocenianiu kształtującym można mówić na różne sposoby.. W trakcie wykorzystywania oceniania kształtującego w procesie nauczania nauczyciel stosuje różne strategie.. Udzielanie uczniom takich informacji zwrotnych, które umożliwiają ich widoczny postęp.. Nauczyciele biologii i przyrody uczestniczący w kursie internetowym „Ocenianie kształtujące" dostrzegają .lat poznawali wymienione strategie oceniania kształtującego.. W 2002 roku, gdy idea OK dotarła do Polski, przedstawialiśmy ją jako zbiór tzw. elementów pracy nauczyciela, które znacząco poprawiają zarówno nauczanie, jak i samo uczenie się uczniów.. Organizuje się w klasie dyskusje, zadaje pytania i zadania dające informacje, czy i jak uczniowie się .Raport Organizacji Rozwoju Gospodarczego i Współpracy (OECD) z 2005 r. dowodzi skuteczności tego sposobu oceniania w poprawie wyników nauczania, przygotowaniu do uczenia się przez całe życie i wyrównywaniu szans edukacyjnych..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt