Obliczanie wartości wyrażeń arytmetycznych z uwzględnieniem kolejności wykonywania działań




Ocenę dobrą otrzymuje uczeń, który: · umie odtwarzać brakujące cyfry w dodawaniu , odejmowaniu i mnożeniu pisemnymKonspekt lekcji w klasie 4 z elementami oceniania kształtującego.. Przebieg lekcji: Ćwiczenia mające na celu powtórzenie i utrwalenie obliczania potęgi liczby - każdy uczeń rozwiązuje kartę z hasłem (załącznik 1).Materiał zawiera 28 ilustracji (fotografii, obrazów, rysunków), 2 filmy, 14 ćwiczeń, w tym 4 interaktywne.. (4-5).podstawowej z matematyki.. Jeżeli w wyrażeniu nie ma nawiasów, to kolejność wykonywania działań jest następująca: potęgowanie i pierwiastkowanie, dalej mnożenie i dzielenie w kolejności ich występowania, a następnie dodawanie i odejmowanie również w kolejności występowania.obliczanie wartości wielodziałaniowych wyrażeń arytmetycznych z uwzględnieniem kolejności działań, nawiasów i potęg zasady zapisu ciągu liczb naturalnych obliczanie dzielnej, mając iloraz, dzielnik oraz resztę z dzielenia związek potęgi z iloczynem obliczanie kwadratów i sześcianów liczboblicza wartości prostych wyrażeń arytmetycznych z uwzględnieniem kolejności wykonywania działań porównuje ułamki dziesiętne Uczeń: - zamienia ułamki zwykłe na dziesiętne - rozwiązuje zadania tekstowe o podwyższonym stopniu trudności z zastosowaniem ułamków - rozwiązuje różnorodne zadania wykorzystująceOK- obliczanie wartości wyrażeń arytmetycznych z uwzględnieniem kolejności działań i nawiasów Uczeń zna: • pojęcie składnika i sumy • pojęcie odjemnej, odjemnika i różnicy • pojęcie czynnika i iloczynu • pojęcie dzielnej, dzielnika i ilorazu • niewykonalność dzielenia przez 0 • pojęcie osi liczbowej • zapis potęgi• obliczać wartości wielodziałaniowych wyrażeń arytmetycznych z uwzględnieniem kolejności działań, nawiasów i potęg, • odczytywać współrzędne punktów na osi liczbowej II..

(2) Obliczanie wartości wielodziałaniowych wyrażeń arytmetycznych z uwzględnieniem kolejności wykonywania działań, nawiasów i potęg.

z uwzględnieniem kolejności działań i .stosuje kolejność wykonywania działań w prostych przykładach i oblicza wartość prostych wyrażeń arytmetycznych - szacuje wyniki działań, proste przykłady na dodawanie i mnożenie - oblicza ułamek danej liczby naturalnej - porównuje liczby całkowite - porównuje liczby wymierne, proste przykłady (np. ułamki zwykłe o tym samymzna kolejność wykonywania działań, gdy występują nawiasy (A) umie obliczać wartości wielodziałaniowych wyrażeń arytmetycznych z uwzględnieniem kolejności działań i nawiasów (C) umie odczytywać współrzędne punktów na osi liczbowej (C) Uczeń: umie pamięciowo mnożyć liczby przezszacowaniem, obliczać wartości wyrażeń arytmetycznych wielodziałaniowych z uwzględnieniem kolejności działań, nawiasów i potęg, tworzyć wyrażenia arytmetyczne na podstawie treści zadań i obliczać ich Umie: tworzyć liczby przez dopisywanie cyfr do danej liczby na początku i na końcu oraz porównywać utworzoną liczbę z daną,• obliczać wartości wyrażeń arytmetycznych wielodziałaniowych z uwzględnieniem kolejności wykonywania działań, nawiasów i potęg • na podstawie treści zadań tworzyć wyrażenia arytmetyczne i obliczać ich wartości zastosowaniem mnożenia /dzielenia pisemnego • rozwiązywać zadania tekstowe z- zna kolejność wykonywania działań, gdy występują nawiasy - oblicza wartości wyrażeń arytmetycznych dwudziałaniowych z uwzględnieniem kolejności działań i nawiasów - przedstawiać na osi liczby naturalne spełniające określone warunki - odczytuje współrzędne punktów na osi liczbowej dobry: Uczeń• kolejność wykonywania działań, gdy nie występują nawiasy, a są potęgi (R) wskazać działanie, które należy wykonać jako pierwsze(K) • obliczać wartości wyrażeń arytmetycznych dwudziałaniowych z uwzględnieniem kolejności działań i nawiasów (K) • obliczać wartości wyrażeń arytmetycznych wielodziałaniowych z .• obliczać wartości wyrażeń arytmetycznych dwudziałaniowych z uwzględnieniem kolejności wykonywania działań i nawiasów Dobry: • odtwarzać brakujące cyfry w dodawaniu i odejmowaniu pisemnym • mnożyć pisemnie liczby wielocyfrowe • sprawdzać poprawność dzielenia pisemnego • wykonywać dzielenie z resztąNa ocenę dopuszczającą uczeń musi umieć: - pamięciowo dodawać i odejmować liczby w zakresie 100 z przekroczeniem progu dziesiętnego - pamięciowo mnożyć i dzielić w zakresie 100 - znać pojęcia: składnik i suma, odjemna, odjemnik i różnica, czynnik i iloczyn, dzielna, dzielnik i iloraz - znać kolejność wykonywania działań, gdy nie występują nawiasy - obliczać wartość .- oblicza wartości wyrażeń arytmetycznych zawierających liczby rzeczywiste z zachowaniem kolejności wykonywania działań..

Cele lekcji Będziesz: Stosował poprawną kolejność wykonywania działań.

i potęgi (R) • kolejność wykonywania działań, gdy nie występują nawiasy, a są potęgi (R) • wskazać działanie, które należy wykonać jako pierwsze (K) • obliczać wartości wyrażeń arytmetycznych dwudziałaniowych .. Podczas działań arytmetycznych musimy pamiętać o prawidłowej kolejności ich wykonywania.. Tema: Kolejność wykonywania działań.znają kolejność wykonywania działań, potrafią obliczać wartość wyrażeń arytmetycznych zawierających potęgi, zgodnie z kolejnością wykonywania działań.. Wymagania edukacyjne są zgodne z obowiązującą podstawą programową z 23 grudnia 2008 r. oraz z .. • obliczać wartości wyrażeń arytmetycznych dwudziałaniowych bez użycia nawiasów • przedstawiać liczby naturalne na osi liczbowej Systemy zapisywania liczb • algorytm • znaki nierówności < i >, mnożenia i dzielenia liczb z zerami na końcu, • podział roku na:· zna kolejność wykonywania działań, gdy występują nawiasy i umie obliczać wartości wyrażeń arytmetycznych dwudziałaniowych z uwzględnieniem kolejności wykonywania działań i nawiasów 3 .. R1KREubNOwCbL 1Cel ogólny: zastosowanie zasad dotyczących kolejności wykonywania działań w obliczaniu wartości wyrażeń arytmetycznych Cele szczegółowe: a)cele edukacyjne w zakresie wiadomości:-uczeń zna kolejność wykonywania działań,gdy nie występują nawiasy,-uczeń zna kolejność wykonywania działań,gdy występują nawiasy,-uczeń zna kolejność wykonywania działań,gdy występują .znają kolejność wykonywania działań, potrafią obliczać wartość wyrażeń arytmetycznych zawierających potęgi, zgodnie z kolejnością wykonywania działań..

... 4.4.2 Test Wyrażenia arytmetyczne, kolejność działań.

Ułóż pięć różnych wyrażeń arytmetycznych tak, aby wartości tych wyrażeń były liczbami naturalnymi.. Film - kolejność wykonywania działań, sposób obliczania wartości wyrażeń arytmetycznych kilkudziałaniowych1.Obliczanie wartości wyrażeń arytmetycznych.. Obliczanie czasu przy danej drodze i danej .Przykładowa klasówka dotycząca wyrażeń arytmetycznych i kolejności wykonywania działań w nich zawartych.. 2.6 Obliczanie wartości .. Klasówki (14) 3.. Obliczanie prędkości przy danej drodze i danym czasie; 7.. 4.System rzymski zapisu liczb.. Obliczanie drogi przy danej prędkości i danym czasie.. Doskonalił umiejętność wykonywania działań pisemnych.. uwzględnieniem kolejności działań, - rozwiązuje zadania tekstowe o podwyższonym stopniu trudności, którego rozwiązanie sprowadza się dodwudziałaniowych z uwzględnieniem kolejności wykonywania działań i nawiasów (P) • obliczać wartości wyrażeń arytmetycznych wielodziałaniowych z uwzględnieniem kolejności wykonywania działań, nawiasów i potęg (R-W) • rozwiązywać zadania tekstowe z zastosowaniem działań łącznych (D) • na podstawie treści zadań .Obliczanie wartości dwudziałaniowych wyrażeń arytmetycznych zapisanych z użyciem nawiasów.. Działania na potęgach i pierwiastkach.. Potęgi.Zapisz temat: Obliczanie wartości wyrażeń arytmetycznych..

Nasz znajomy Czarodziej, ze strony Matmag.pl zaprasza Cię na filmik.Kolejność wykonywania działań.

W każdym z wyrażeń wykorzystaj wszystkie liczby, znaki działań i nawiasy zamieszczone poniżej..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt