Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim




Tym bardziej było to dla mnie ważne,że w roku szkolnym 20042005 otrzymałam nauczanie indywidualne z chłopcem ,u którego stwierdzono tego typu niedorozwój.. UCZEŃ SŁABOSŁYSZĄCY 7.. Formy dostosowania opracowują nauczyciele uczący na początku każdego roku szkolnego po konsultacji z rodzicami dotyczącej aktualnego stanu zdrowia dziecka, etapu .4 B. DLA UCZNIÓW Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ W STOPNIU UMIARKOWANYM Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 23 grudnia 2008 r.w sprawie podstawy programowej wychowania przedszkolnego oraz kształcenia ogólnego w poszczególnych typach szkół (dz. u. z dnia 15 stycznia 2009 r.)załącznik 3 I OGÓLNE ZASADY OCENIANIA 1.Zakres i sposób dostosowania odpowiednio programu drugiego etapu nauczania oraz wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych ucznia Geografia Stosowanie prostych poleceń ustnych i pisemnych, upewnianie się, czy zostały dobrze zrozumiane, w razie potrzeby dodatkowe wyjaśnianie.Dostosowanie poziomu trudności zadań szkolnych .Program zajęć korekcyjno-kompensacyjnych dla uczniów z trudnościami w liczeniu i zdobywaniu umiejętności matematycznych; Program zajęć rewalidacji indywidualnej dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, II etap edukacji; Program zajęć rewalidacyjnych dla dzieci ze spektrum autyzmu: Poznaję, przeżywam, rozumiemstosowanie podczas lekcji materiałów poglądowych - nowe wiadomości podawane tylko w formie werbalnej mogą być dla dziecka niezrozumiałe..

... Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucznia z trudnościami w klasie II szkoły podstawowej; ...

Wymagania edukacyjne to przewidywane przez nauczyciela osiągnięcia ucznia w zakresie wiadomości, umiejętności i postaw.Kryteria oceniania dla uczniów z orzeczonym upośledzenie umysłowym w stopniu lekkim 1.Wymagania konieczne (ocena dopuszczająca) Wiedza ucznia: •w minimalnym stopniu opanował podstawowe treści programowe Umiejętności ucznia: •wykonuje typowe zadania tylko przy pomocy nauczyciela, •nie zna języka przedmiotuo uczniu a których nie było np. w orzeczeniu z poradni psychologiczno-pedagogicznej.. 7.Zapis z załącznikami został zaproponowany w podanym przykładzie.. Uczniowie o inteligencji niższej niż przeciętna Uczniowie z inteligencją niższą niż przeciętna ( 70-84 w skalach Wechslera ) stanowią 14% populacji szkolnej.. UCZEŃ ZE SPECYFICZNYMI PROBLEMAMI W UCZENIU SIĘ 1.1 Dyskalkulia 1.2 Dysgrafia 1.3 Dysleksja 2.. Dostosowywanie wymagań edukacyjnych nie polega na dokonywaniu zmian Proszę o przesłanie wzoru dostosowania wymagań dla ucznia z orzeczeniem o niepełnosprawności w stopniu lekkim z przedmiotu historia szkoła .DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ EDUKACYJNYCH W PRAKTYCE 1..

Do programu dodano pełny opis wybranych załączników: dostosowanie programu, dostosowanie wymagań.

UCZEŃ Z AUTYZMEM 5.. * Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30maja 2014 r. zmieniające rozporządzenie w sprawie podstawySymptomy charakterystyczne dla ucznia zdolnego: .. o zwiększonym stopniu trudności (karty pracy), teksty źródłowe -analiza, uczestnictwo w konkursach, olimpiadach przedmiotowych, przynależność do kół zainteresowań.. UCZEŃ Z ZESPOŁEM ASPERGERA 6.. UCZEŃ .Dostosowanie wymagań edukacyjnych dla ucznia z upośledzeniem umysłowym w st. lekkim Sposoby postępowania i formy pomocy: • wszechstronna stymulacja rozwoju funkcji poznawczych oraz wzbogacanie zasobu słownictwa na miarę możliwości dziecka podczas zajęć rewalidacyjnych i dydaktycznychTworzenie warunków edukacyjnych dla ucznia z niepeęnosprawnońciś intelektualnś w stopniu lekkim 7 Czynności orientacyjno-poznawcze Wrażenia, spostrzeżenia i wyobrażenia u uczniów z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim są niedokładne, ograniczone, niepełne i nieadekwatne..

Dostosowanie wymagań do psychofizycznych możliwości ucznia, a nie oznacza ich obniżenia i dotyczy głównie form i metod pracy z uczniem.

Spostrzeganie jestWychodząc naprzeciw potrzebom ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim w przedszkolach, szkołach podstawowych, gimnazjach oraz w szkołach ponadgimnazjalnych organizuje się klasy integracyjne.. Dokument obowiązujący w danej sprawie: Rozporządzeniem MEN z dnia 10 czerwca 2015r.. Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, mają możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół, a więc i w szkołach ogólnodostępnych.Zalecenia co do formy kształcenia zapisane w orzeczeniu o potrzebie kształcenia specjalnego są tylko sugestią.Dziecko z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim realizuje tę samą podstawę programową, która przewidywana jest dla dzieci zdrowych z uwzględnieniem zasady indywidualizacji..

Podstawowym celem dostosowania wymagań jest wyrównanie szans edukacyjnych uczniów oraz zapobieganie wtórnym zaburzeniom sfery emocjonalno- motywacyjnej.

MIKOŁAJA SPYTKA LIGĘZY W RZESZOWIE .. UCZEŃ Z INTELIGENCJĄ NIŻSZĄ NIŻ PRZECIĘTNA 3.. Antoszkiewicz E., (2016), Tworzenie warunków edukacyjnych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, Warszawa; Attwood T., (2013), Zespół Aspergera.Wymagania edukacyjne to przewidywane przez nauczyciela osiągnięcia ucznia w zakresie wiadomości, umiejętności i postaw.Uczniowie z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim, umiarkowanym lub znacznym, mają możliwość pobierania nauki we wszystkich typach szkół, a więc i w szkołach ogólnodostępnych.Zalecenia co do .Wiedząc to postanowiłam napisać program dla dzieci upośledzonych umysłowo w stopniu lekkim.. UCZEŃ Z NIEPEŁNOSPRAWNOŚCIĄ INTELEKTUALNĄ 4.. W końcu bardzo ważna część dokumentu tj. ñ zakres i sposób dostosowania wymagań edukacyjnych wynikających z programu naucza-nia do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofi-zycznych ucznia w strefie ñWobec uczniów z artrogrypozą stosuje się dostosowanie wymagań edukacyjnych i form organizacji pracy jak w przypadku pozostałych uczniów niepełnosprawnych ruchowo.. Dzieci z niepełnosprawnością intelektualną rozwijają się w różny sposób, ale najczęściej nie mają problemu z socjalizacją, chyba że wynika to z cech charakteru, które także u innych dzieci są różne.z poradni opinie w sprawie dostosowania wymagań edukacyjnych.. Dostosowanie polega na modyfikacji procesu edukacyjnego umożliwiającego uczniom sprostanie wymaganiom.. Marcin rozpoczął naukę z rocznym opóźnieniem i nie uczęszczał do zerówki.Kwalifikuje się do kształcenia specjalnego dla uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną w szkole ogólnodostępnej z oddziałami integracyjnymi, w szkole specjalnej z zastosowaniem form i metod pracy dostosowanych do indywidualnych potrzeb rozwojowych i edukacyjnych oraz możliwości psychofizycznych uczennicy.. Wymagania edukacyjne i zasady oceniania będą dostostosowane do indywidualnych potrzeb uczniów, posiadających opinię z PPP.. Dostosowanie wymagań edukacyjnych do indywidualnych potrzebNauczyciele, zgodnie z rozporządzeniem MEN z dnia 17 listopada 2010r zmieniającym rozporządzenie w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania uczniów i słuchaczy oraz przeprowadzania sprawdzianów i egzaminów w szkołach publicznych, są zobowiązani do dostosowania wymagań edukacyjnych.Dostosowanie Wymagań Edukacyjnych Spis treści: 1.. Każdy z załączników odnoszący się do poszczególnych przedmiotów opracowywany jest przez specjalistów posiadających kwalifikacje do ich nauczania.DOSTOSOWANIE WYMAGAŃ EDUKA YJNYH Z JĘZYKÓW O YH 1.. Indywidualny program zajęć rewalidacyjnych dla ucznia z niepełnosprawnością intelektualną w stopniu lekkim dla II etapu nauczania;INDYWIDUALNY PROGRAM EDUKACYJNY DLA UCZNIA UPOŚLEDZONEGO UMYSŁOWO W STOPNIU LEKKIM EDUKACJA WCZESNOSZKOLNA Opracowanie Bożena Paleń WSTĘP Indywidualny program jest planem działań wspierających ucznia w realizowaniu zadań edukacyjnych..



Komentarze

Brak komentarzy.


Regulamin | Kontakt